arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳

تيم مذاکره کننده هسته‌اي راهي ژنو شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران به منظور انجام رايزني‌هاي دوجانبه با هيأت آمريکايي بامداد امروز (جمعه) راهي ژنو شد.

تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران به سرپرستي سيد عباس عراقچي به منظور انجام رايزني‌هاي دوجانبه با هيأت آمريکايي بامداد امروز (جمعه) راهي ژنو شد.قرار است سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي و وندي شرمن معاونان وزراي خارجه ايران و آمريکا امروز در شهر ژنو به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌اي ايران بپردازند.

اين پنجمين دور مذاکرات معاونان وزراي خارجه 2 کشور پس از تمديد هفت ماهه توافق ژنو است. دو طرف پيش از اين دو بار در شهر ژنو، يک بار در مونيخ و يک بار نيز در حاشيه کنفرانس امنيتي مونيخ در شهر مونيخ با يکديگر به گفت‌وگو پرداخته بودند.

اين گفت‌وگوها امروز و فردا در اين شهر در جريان است و قرار است سيزدهمين دور مذاکرات ايران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌اي نيز روز يکشنبه در ژنو برگزار شود.از ديگر سو قرار است محمدجواد ظريف و جان کري وزراي خارجه ايران و آمريکا روز‌هاي يکشنبه و دوشنبه سوم و چهارم اسفند ماه در شهر ژنو ديدار و گفت‌وگو کنند.

سيد عباس عراقچي معاون وزير خارجه کشورمان نيز روز سه‌شنبه در سفر به وين با يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره همکاري‌هاي ايران و آژانس به گفت‌وگو مي‌پردازد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان