arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳

ناطق نوری: وضعیت دولت از نظر بودجه بحرانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ناطق نوری گفت: دکتر روحانی در شرایطی که کشور با بدهی، نزول قیمت نفت، خشکسالی و سایر مشکلات مواجه است، دولت را تحویل گرفته که از این رو شرایط را باید درک کنیم.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری پنجشنبه شب در دیدار با نخبگان هرمزگان افزود: بخشی از مسائل و مشکلات به دلیل شرایطی بوده که درکشور رخ داده و امیدواریم در دولت تدبیر وامید آن مشکلات رخ ندهد و همه باید مراقب باشیم و کمک کنیم که مشکلات بیشتری به وجود نیاید و آنچه به وجود آمده نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه لازمه تامین بسیاری از خواسته ها وجود امکانات و بودجه است، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت دولت از نظر بودجه بحرانی است و در حالی که قیمت نفت در بودجه 94 روی 74 دلار توسط دولت بسته شده بود، اما هم اکنون قیمت آن در حدود 40 دلار است.

وی ادامه داد: این کسری بودجه و خالی بودن خزانه و تعهداتی که در دولت قبل به وجود آمده موجب بروز مشکلاتی شده و حتی پیمانکارانی داریم که از دولت طلبکار هستند و به دلیل اینکه بودجه ای به آنها داده نشده وضعیت خوبی ندارند.

وی تصریح کرد: البته بخشی از مسائل نیز ربطی به این شرایط ندارد و نیازمند برنامه ریزی مناسب است و در همین استان هرمزگان امکانات بسیار خوبی وجود دارد وحتی جاذبه های توریستی وطبیعی کم نظیر را در این استان مشاهده کردم اما از چنین اقلیم و ظرفیتی به درستی استفاده نشده و باید خود را مواخذه کنیم که چرا از ساحل به این زیبایی و امکانات خوب بهره برداری مناسبی نداشته ایم.

ناطق نوری یاد آور شد: در استانی همچون مازندران و به خصوص در غرب آن یک وجب ساحل نداریم و تمام آن اشغال شده است و خوشحال شدم که حداقل در هرمزگان ساحل آن گونه خراب نشده است و در یک منطقه در بندرعباس اشغال ساحل را دیدم که اگر مسوولی در گذشته در این استان به خلاف مجوز سرمایه گذاری در آنجا را داده باید به هر شکلی است توافق صورت گیرد و جلوی آن کار اشتباه گرفته شود.

رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با قدردانی از استاندار هرمزگان به خاطراستفاده از نیروهای اهل سنت در مناصب مدیریتی این استان، اظهار داشت: استفاده از اهل سنت در هرمزگان اقدام خوبی بوده و برادران اهل سنت حافظان مرزهای ما هستند در خطوط مرزی ما در کنار شیعیان حضور دارند و مرزبانان ما هستند.

ناطق نوری یادآور شد: در شرایط بحرانی ابتدای انقلاب کسانی که قبل از همه با ضد انقلاب برخورد می کردند مردم اهل سنت به خصوص در استان هایی همچون کردستان و سیستان و بلوچستان بودند و در جنگ نیز شهدای بسیاری از اهل سنت بوده اند و ما ذره ای نگرانی در این خصوص نداریم چون اهل سنت حافظان مرزها و امین ما هستند.

وی گفت: انتصاب نیروهای اهل سنت در مناصب مدیریتی استان هرمزگان همدلی و وحدت خوبی را در استان به وجود آورده است.

ناطق نوری، با اشاره به موضوع های مطرح شده در این نشست از سوی نخبگان هرمزگانی، افزود: بسیاری از نکاتی که مطرح شد دردها و مشکلاتی بود که امیدواریم با مدیریت خوب و صادقانه رفع شود و برخی مسائل را بنده منتقل خواهم کرد که امیدوارم موثر واقع شود و تا آنجا که بتوانیم این موارد را پیگیری خواهم کرد.

نظرات بینندگان