arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

کوچ پرستاران ايراني به ترکيه، دبي و قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرکل خانه پرستاري علت مهاجرت و اشتغال پرستاران ايراني به کشورهاي ترکيه، ‌دبي و قطر را پايين بودن شاخص‌هاي پرستاري دانست.

محمد شريفي‌مقدم با انتقاد از وضعيت پرستاران کشور اظهار کرد: پيرو جلساتي که تاکنون کميته پيگيري مرکزي تهران با دفتر رياست جمهوري داشته است، مشکلات و مطالبات جامعه پرستاري به سمع و نظر دکتر روحاني رسيده‌ است و رئيس جمهوري در جريان مسائل پرستاري قرار گرفته‌اند اما متاسفانه تاکنون اقدامي در اين زمينه انجام نشده است.

وي تاکيد کرد: به نظر مي‌رسد با توجه به اينکه ارتباطات و اقدامات وزير بهداشت به شدت بر روي دولت و به ويژه شخص رئيس جمهوري اثرگذار است و فکر مي‌کنيم چون مسائل و مشکلات جامعه پرستاري کمتر مورد توجه وزير بهداشت است و در سياست‌گذاري‌ها و تصميم گيري‌هاي وزير بهداشت توجهي به وضعيت پرستاري کشور صورت نمي‌گيرد، دولت نيز نسبت به موضوع بي‌توجه است.

شريفي‌مقدم با تاکيد بر اينکه بدنه پرستاري هيچ ارتباطي با وزارت بهداشت ندارد، افزود: متاسفانه جريان پزشک‌سالاري که بر وزارت بهداشت حاکم است، مانع از توجه به جامعه پرستاري مي‌شود.

مديرکل خانه پرستاري علت مهاجرت و اشتغال پرستاران ايراني به کشورهاي ترکيه، ‌دبي و قطر را پايين بودن شاخص‌هاي پرستاري دانست و گفت: شاخص‌هاي پرستاري کشور ما در حد کشورهاي عقب افتاده است، ‌جامعه پرستاري تاکنون براي رسيدن به مطالبات و خواسته‌هاي خود تمام راه‌هاي قانوني و مجاز را پيموده است و هم اکنون نيز خواستار تعرفه‌گذاري خدمات در کتاب ارزش‌گذاري نسبي خدمات است که از ۸ سال پيش در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده و هنوز که متاسفانه وزارت بهداشت در اين مورد از مجلس تمکين نمي‌کند و به‌رغم اينکه ۱۰ هزار ميليارد بودجه به اين وزارت‌خانه اختصاص يافته است اما هيچ اتفاقي براي جامعه پرستاري نيفتاده است.

شريفي مقدم با بيان اينکه جامعه پرستاري عزم خود را جزم کرده است و ما نيز نگران شکل اين اعتراضات هستيم، افزود: با توجه به اينکه وزارت بهداشت و نظام پرستاري به مطالبات و خواسته جامعه پرستاري تاکنون بي‌توجهي کرده است بر همين اساس آنان نيز جشن روز پرستار را تحريم کردند و فردا پرستاران سراسر کشور مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع خواهند کرد به طوري که هر ساله جشن روز پرستار را در سالن وزارت کشور برگزار مي‌کردند اما امسال با توجه به تعداد کم شرکت‌کنندگان اين جشن را در سالن امام علي (ع) دانشگاه شهيد بهشتي برگزار کردند.

وي ادامه داد: به دنبال تشکيل کميته پيگيري مرکزي پرستاري در تهران در ساير شهرستان‌ها از جمله شيراز، اصفهان، قزوين و يزد نيز کميته تشکيل شد و کميته مرکزي و کميته‌هاي استاني به شکل‌هاي مختلف مطالبات جامعه پرستاري را پيگيري کردند که به عنوان مثال کميته پيگيري شيراز با امام جمعه، ‌استانداري و مسئولان ارشد استان به مذاکره پرداخته است.

*انا
نظرات بینندگان