arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

سیسی: انتقام مصری‌ها را از داعش گرفتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چرئیس جمهوری مصر با بیان اینکه نیروی هوایی این کشور دست به حملات هوایی جدیدی به مواضع داعش در لیبی زده است، تاکید کرد که در این حملات غیرنظامیان هدف قرار نگرفتند. وی همچنین به مساله روابط مصر با شورای همکاری خلیج فارس پرداخت و آن را خدشه ناپذیر خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنانی عنوان داشت: ما حملاتی را علیه 13 هدف در لیبی ترتیب دادیم که این اهداف به دقت زیر نظر گرفته شده بودند و غیر نظامیان در آن مورد اصابت قرار نگرفتند. این اقدام در واکنش به بریدن سر 21 مسیحی مصری‌ در لیبی توسط داعش صورت گرفت.

وی که از طریق تلویزیون رسمی مصر سخن می‌گفت تاکید کرد:‌ ارتش مصر تجاوز و حمله نمی‌کند بلکه از مصر و مرزهایش دفاع می‌کند و ارتش ما موفق شد تا انتقام خون مصری‌هایی را که در لیبی سر بریده شدند، بگیرد.

وی خطاب به مردم مصر نیز عنوان داشت: واکنش نیروهای شما افتخاری برای مصری‌ها و عرب‌ها و بسیاری از کشورهای جهان است.

سیسی همچنین تصریح کرد که در رمضان گذشته حمله علیه تعداد زیادی از تروریست‌ها پس از آنکه مشخص شد میان آنها تعدادی زن و کودک وجود دارد به تعویق افتاد.

وی در خصوص کشته شدن ده‌ها تن در باشگاه الزمالک گفت که هر شخصی که مسئولیت وی در این خصوص ثابت شود محاکمه خواهد شد و دستگاه قضایی مصر اجازه مداخله هیچ طرفی در پرونده‌های خود آن را نمی‌دهد.

رئیس جمهوری مصر در خصوص عملیات نظامی جاری در سیناء نیز سخن گفت و بر دستاوردها در سطح داخلی در زمینه اقتصاد و عدالت اجتماعی تاکید کرد.

سیسی با بیان اینکه کشورش در مقابله با تروریسم از حمایت عربی برخوردار است به موضع‌گیری عربستان، کویت،‌ بحرین، امارات و اردن و حمایت آنها از مصر اشاره کرد. وی تاکید کرد که نیاز مبرمی برای تشکیل نیروی عربی یکپارچه‌ای جهت مقابله با چالش‌ها در منطقه وجود دارد.

رئیس جمهوری مصر با تاکید بر اینکه هرگونه تلاشی برای فتنه انگیزی میان مصر و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس شکست می‌خورد بر اهمیت حمایت این کشورها از قاهره در "این مرحله دشوار" تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که حمایت عربستان، امارات و کویت از مصر در دوره اخیر باعث شد تا مصر در مقابل چالش‌هایی که با آن مواجه است، پایداری بماند و این حمایت علت اصلی پایداری مصر است.

سیسی گفت: ما به کسی که ما بدی کرد، بدی نکرده‌ایم پس مشخص است که وضع در مورد کسی که به ما کمک کرده است چگونه خواهد بود؟ وی از عربستان، امارات، کویت و بحرین به دلیل "درکشان از توطئه‌هایی که برای بر هم زدن روابط مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس چیده می‌شود" قدردانی کرد.

سیسی در خصوص روابط با کشورهای آفریقایی نیز از حمایت کامل آفریقا برای نامزد کردن مصر جهت عضویت غیردائم در شورای امنیت خبر داد.

وی با بیان اینکه مصر جایگاه خود را در آفریقا بازیافته است تصریح کرد که پس از بحرانی که در روابط میان مصر و اتیوپی به دلیل ساخت سد النهضه توسط آدیس آبابا بوجود آمد در حال حاضر پیشرفتی در روابط میان دو کشور حاصل شده است.
نظرات بینندگان