arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

«اعوانی» مدیرعامل تام ایران خودرو شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مظفر اعوانی به سمت مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو منصوب و از خدمات شیخ زاده مدیرعامل سابق اين شركت قدردانی شد.     

به گزارش ايكوپرس، مهندس هاشم  یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آئين توديع و معارفه مديران قديم و جديد تام ايران خودرو، اين شركت را فراتر از یک مجموعه پیمانکار دانست و گفت: برای بالنده تر شدن تام از هیچ کاری در چارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها کوتاهی نمی کنیم.

یکه زارع آینده شركت تام را بسیار خوب توصیف و از هیات مدیره این شرکت قدردانی کرد و از آنان خواست قدر مدیران و کارشناسان تام را بدانند و در صورت نیاز نیروی انسانی جدید نیز به کار گیرند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خواستار ارتقای انگیزه کاری مدیران و کارشناسان تام شد و با بيان اينكه هیات مدیره ایران خودرو با جدیت در کنار تام است، افزود: هدف ما این است که خودرو، بخش کوچکی از فعالیت تام باشد.

یکه زارع در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات تولید و نقدینگی در یکی دوسال اخیر اشاره کرد و گفت: دوسال پيش صحبت از كمك هزار میلیاردي به ايران خودرو براي جلوگيري از ورشکستگي بود اما نه تنها آن هزار میلیارد را نگرفتیم، بلکه مقدار زيادي بدهی بانكي را هم تسویه کردیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: اين شركت بعد از دوسال و نيم زیان، اكنون به سوددهی رسيده و امسال به «ای.پی.اس» خوبي دست پيدا مي كند.

در اين مراسم همچنين مظفر اعوانی مديرعامل جديد شركت تام ايران خودرو، شرایط شرکت های مجري پروژه هاي مهندسي را دشوار توصیف کرد و گفت: تام باید اجراي پروژه های بیشتری را به عهده بگیرد، بزرگ شود و مانند شركت هاي بزرگ عمل كند.

شیخ زاده مدیرعامل سابق تام نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی که از اواخر سال 91 گریبان صنعت را گرفت، گفت: 60 درصد کسب و کار ما قراردادهای خارجی بودند که تعدیل را نمی پذیرفتند و ال.سی ها باز نمی شد و مناقصه ها کم بود. به همين دليل صادرات را راه برون رفت از بحران پیمان کاری تشخیص دادیم و زمینه هایی را برای توسعه آن فراهم کردیم که نتایج آن را سال آینده شاهد خواهیم بود.

گفتني است مظفر اعوانی، مدیرعامل جدید شركت تام ايران خودرو دارای لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر و فوق لیسانس از دانشگاه امیرکبیر است و کار خود را از سال 55 در وزارت صنایع آغاز کرده است.

مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره چندین شرکت تولیدی و صنعتی در کارنامه وی به چشم می خورد. او مدتی مدیرکل ماشین سازی و نیرومحرکه وزارت صنایع و معادن سابق و معاون بهره برداری سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران بوده است. رياست هیات مدیره شرکت بازرسی کیفیت و استانداردایران نيز از ديگر سوابق اعواني بوده است.
نظرات بینندگان