arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

فرار بالگردهای آمریکایی کمک‌کننده به داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول رسانه‌ای گردان‌های سیدالشهدای عراق گفته است که یکی از گردان‌های نیروهای داوطلب مردمی به سمت یک فروند بالگرد آمریکایی در حال کمک به داعش شلیک کردند، به طوری که این بالگرد مجبور به فرار شده است.

به گزارش تسنیم، «حسن خاقانی» مسئول رسانه‌ای گردان‌های سیدالشهدای عراق در واکنش به انتشار برخی از اخبار مبنی بر هدف قرار گرفتن دو هواپیمای انگلیسی در هنگام کمک رسانی به داعش و سرنگونی این دو هواپیما، گفت که نیروهای مردمی عراق 2 فروند بالگرد‌ آمریکایی را که حامل سلاح و مهمات بوده و با  پرواز در مناطق الانبار و فلوجه آنها را در اختیار تروریست‌های داعش قرار می‌دادند، رصد کردند.

خاقانی افزود که در پی مشاهده این بالگرد‌ها یکی از گردان‌های مقاومت اقدام به شلیک به سوی آن‌ها کرده و آنان را مجبور به فرار کرد.

وی افزود: این اولین باری نیست که بالگردهای ائتلاف بین المللی حامل کمک‌های تسلیحاتی برای داعش از سوی نیروهای مردمی فراری داده می‌شوند. پیش از این نیز بالگرد‌هایی در تلعفر و سنجار مجبور به فرار شده بودند.

خاقانی می‌گوید: این مسئله ثابت می‌کند که گروه تروریستی داعش ساخته دست آمریکا است و سعی دارد مقدسات عراق و کل این کشور را از بین ببرد‎.

بخش فارسی سایت مجلس اعلای اسلامی عراق به نقل از حاکم الزاملی، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، خبر داده بود که نیروهای امنیتی عراق دو هواپیمای بریتانیایی حامل سلاح برای تروریست‌های داعش را در استان انبار سرنگون کرده‌اند.
نظرات بینندگان