arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

موگريني: توافق هسته اي با ايران نزديک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت: توافق هسته ای با ایران  نزدیک است و از طرفین خواست در آستانه دور بعدی گفتگوها که قرار است هفته آینده در ژنو برگزار شود، اراده سیاسی نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سلف وی کاترین اشتون ریاست مذاکرات هسته ای در سوئیس را برعهده دارد، در اندیشکده چتم هاوس در لندن گفت: ما نمی‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم. اگر طرفین به همکاری که تاکنون داشته ایم ادامه دهیم و اگر اراده سیاسی کافی از سوی تمام طرفین در زمینه یک توافق خوب وجود داشته باشد، یک توافق خوب نزدیک است.

موگرینی با فهرست کردن تنش‌ها در کنگره آمیکا افزود: ما با یک سری تحرکات سیاسی داخلی مواجه هستیم که باید به دقت آنها را اداره کنیم.

وی افزود: یک توافق جامع باید برای تمام طرفین به طور متقابل منفعت داشته باشد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر روز سه‌شنبه گفت: قدرتهای جهانی از زمان حصول توافق موقت با ایران در نوامبر 2013 در زمینه کنترل برنامه هسته ای مشکوک ایران پیشرفت‌هایی داشته اند.

کری پس از بازگشت از گفتگوها با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در ژنو گفت: ما انتظار داریم که به زودی بدانیم که آیا ایران مایل به جمع بندی یک طرح قابل قبول و قابل تایید است یا خیر.

نظرات بینندگان