arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

دو خاطره ناگفته دعایی از صادق طباطبایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدمحمود دعایی می‌گوید که مرحوم سیدصادق طباطبایی، زمانی که در «پرواز انقلاب» در 12 بهمن 57 همراه امام(ره) به تهران بازمی‌گشت، با دیدن خاک ایران، اشک ریخت.

شبکه مجازی آستان نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی یکی از مبارزان همراه امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب است که در راه فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی به کشورهای اروپایی و نیز کشورهای خاورمیانه از جمله سوریه، لبنان، اردن، عربستان، پاکستان و افغانستان سفر کرده است.

او نمایندگی امام خمینی(ره) را به عنوان رابط بین مسئولین عالی‌رتبه عراقی با ایشان برعهده داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی که در حال حاضر معتمد اکثریت گروه‌های سیاسی کشور به شمار می‌رود، یکی از افرادی بود که با قافله انقلاب از پاریس وارد تهران شد.

به طور طبیعی، حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی در جریان مبارزات انقلابی، با مرحوم سیدصادق طباطبایی نیز دیدارهایی داشته و در برخی امور، به طور مستقیم با او همکار بوده است.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، در گفت‌وگو با شبکه مجازی آستان، ضمن بیان دو خاطره از مرحوم طباطبایی، از اشتیاق آن مرحوم هنگام بازگشت به تهران همراه قافله انقلاب سخن گفت. این دو خاطره از زبان محمود دعایی به شرح زیر است:

وقتی مرحوم طباطبایی اشک ریخت

زمانی که هواپیمای ایرفرانس وارد فضای ایران شد، مرحوم طباطبایی از پنجره به خاک ایران نگاه کردند و اشک از چشمانشان سرازیر شد و زیر لب چیزی زمزمه کردند. اشتیاقی که آن مرحوم داشت، قابل توجه بود و این حالت ایشان، تأثر و شکوهمندی خاصی را در آن فضا به وجود آورده بود.

اولین دیدار مرحوم طباطبایی با امام(ره)

من رابط ملاقات مرحوم طباطبایی و امام (ره) برای اولین دفعه بودم. آن مرحوم از من خواستند تا به امام(ره) بگویم که فردی به نمایندگی از اتحادیه انجمن‌های دانشجویی خدمت ایشان رسیده و توضیح دیگری ندهم و وی را به ایشان معرفی نکنم. زمانی که مرحوم طباطبایی وارد اتاق شدند، امام (ره) از وی پرسیدند که شما آقا صادق هستی یا آقا جواد؟! در واقع امام (ره) با هوش و ذکاوت بالای خود، شناختند که وی یکی از پسران مرحوم آیت‌الله سلطانی است. ملاقات وی با امام راحل(ره) مدت‌زمان زیادی طول کشید. بعد از ملاقات مرحوم طباطبایی، نزد آقا سیدمصطفی خمینی رفتند و گفتند امام (ره) لطف کردند و یک ساعت صحبت کردند و یک فضای صمیمی ایجاد کردند و من نتوانستم صحبت‌ها و خواسته‌های خود را بگویم. مرحوم آقا سیدمصطفی به شوخی جمله‌ای را به آقا سیدصادق گفتند که مضمونش این بود که «سید»ها اصولاً خوش‌صحبت هستند!

انتهای پیام

نظرات بینندگان