arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

"مردم امروز" در انتظار صدور کیفرخواست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکیل مدافع مدیر مسوول روزنامه مردم امروز با بیان اینکه پیشتر قرار مجرمیت این روزنامه صادر شده است، گفت: روزنامه مردم امروز برای صدور کیفرخواست نزد دادستان است.

سید محمود علیزاده طباطبایی درخصوص آخرین وضعیت پرونده نشریاتی که وکالت آنها را برعهده دارد، مطالبی اعلام کرد.

وی درخصوص پرونده روزنامه مردم امروز، افزود: این روزنامه که برای صدور کیفرخواست به دادستانی رفته، هنوز برنگشته است.

به گفته وی، پرونده روزنامه مردم امروز در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی شد.

علیزاده طباطبایی اضافه کرد: در صورت موافقت دادستان تهران با قرار مجرمیت صادر شده، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می شود و در صورت مخالفت نیز منع تعقیب می خورد.

بر اساس این گزارش، روزنامه مردم امروز پس از 19 شماره انتشار، با دستور شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل انتظار مطلبی تحت عنوان «من هم شارلی هستم» توقیف شد.

پس از توقیف روزنامه، مدیرمسوول آن 29 دی ماه امسال برای تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات به دادسرا احضار و جلسه تفهیم اتهام، ششم بهمن ماه برگزار شد.

علاوه بر توقیف روزنامه مردم امروز از سوی دادستانی تهران، هیات نظارت بر مطبوعات نیز در جلسه روز 29 دی خود پروانه انتشار روزنامه یاد شده به استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنین ماده ٢٧ این قانون، لغو و پرونده آن را به مرجع قضایی ارجاع کرد.


هنوز وقت رسیدگی برای روزنامه ستاره صبح اعلام نشده است
علیزاده طباطبایی درمورد پرونده هفته نامه ستاره صبح که قرار بود به روزنامه تبدیل شود، گفت: هنوز منتظر تصمیم شعبه 4 بازپرسی برای احضار مدیر مسوول این هفته نامه هستیم.

وی ادامه داد: از آنجا که بازپرس پرونده هنوز وقت رسیدگی را اعلام نکرده است، من نیز برای این هفته نامه اعلام وکالت نکردم.

علیزاده طباطبایی پیشتر از تغییر بازپرس شعبه 4 دادسرای فرهنگ و رسانه که این پرونده در آنجا در حال رسیدگی است، خبر داد.

هفته نامه «ستاره صبح» که مجوز روزنامه شدن را نیز گرفته بود، در آخرین شماره اش در تاریخ 20 دی ماه امسال نامه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس به رییس قوه قضاییه و نامه رییس قوه قضاییه به علی مطهری را منتشر کرده بود.

هفته نامه «ستاره صبح» که از 16 آبان 88 روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفته بود، قرار بود به صورت روزنامه از 27 دی ماه بر روی پیشخوان روزنامه فروشی قرار بگیرد.

نسبت به حکم صادره برای مدیرمسوول مهرنامه اعتراض می کنیم
علیزاده طباطبایی درخصوص آخرین وضعیت پرونده ماهنامه مهرنامه نیز چنین گفت: مدیر مسوول این نشریه پیشتر به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از یک سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی محکوم شد.

وی با بیان اینکه به رای صادر شده اعتراض خواهیم کرد، گفت: هنوز برای اعتراض وقت داریم و هفته آینده نسبت به رای صادر شده اعتراض خواهیم کرد.

اتهام مدیرمسوول «مهرنامه»، انتشار مطالب جهت تبلیغ گروه های منحرف اعلام شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان