arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

یونسی: تندروها در مراکز قدرت مساله‌سازی می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان این که بخشی از شعارهای اساسی دولت تدبیر و امید، رعایت حقوق شهروندی بوده است، گفت: عناصر تندرویی هستند که در برخی مراکز قدرت نفوذ کرده و با اعمال خودسرانه و نقض حقوق شهروندی، برای جمهوری اسلامی ایران مساله سازی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان این که گروه های تندرو در اختیار هیچ نهادی نیستند، به تیرگی روابط با کانادا اشاره کرد و افزود: آنچه که در ارتباط با حادثه زهرا کاظمی اتفاق افتاد که همه مدارک آن موجود است چه کسانی این کار را کردند و البته عدالت خداوند درباره برخی ها اجرا شد، یک اراده شخصی بود که هنوز هم جمهوری اسلامی ایران هزینه آن را می پردازد.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تاکید کرد: در مواردی که نقض حقوق بشری انجام می شود به دلیل نفوذ عناصر تندرو است که باید از دست آن ها خلاص شد و آن ها را از مراکز قدرت دور کرد.

یونسی با بیان این که دولت یازدهم دو حرکت را در حوزه رعایت حقوق شهروندی آغاز کرده است، اظهار داشت: حرکت اول رفتار عملی دولت در استفاده از همه سلایق در امور بوده که خود به باز شدن فضا کمک کرده است و در حوزه قومیت هم سعی کرده بهتر از گذشته عمل کند.

وی ادامه داد: در حوزه حقوق شهروندی هم لایحه آن آماده شده است که البته باید شرایط برای تصویب این لایحه فراهم شود و بعید می دانم که این لایحه به مجلس نهم برود.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تاکید بر این که دولت برای تصویب حقوق شهروندی مصمم است، اضافه کرد: رعایت حقوق شهروندی فقط در انحصار دولت نیست و باید دستگاه های دیگر هم همراهی کنند که متاسفانه برخی ها همراهی نمی کنند.

رژیم صهیونیستی بر جنگ مذهبی مسلمانان سرمایه گذاری کرده است
یونسی با بیان این که وحدت از محکمات انقلاب اسلامی ایران است، گفت: حفظ وحدت بین مسلمین و حفظ انقلاب بر همه واجب است، ما برای حفظ اسلام و امنیت مسلمانان و هم چنین توسعه انقلاب اسلامی به این محکمات انقلاب تمسک جوییم.

وی افزود: در مساله حفظ امنیت مسلمانان هیچ کسی در آن تردید ندارد، حتی حفظ جان غیر مسلمانان نیز واجب است، الان در اثر این تفرقه ها چقدر امنیت مسلمانان به خطر افتاده است، ما باید در سایه وحدت از خشونت، افراط و تفریط و گروه های تروریست پیشگیری کنیم.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی درباره دلایل اقدامات ضد تقریبی در جامعه اسلامی نیز اظهار داشت: برخی از این اقدامات ریشه در بدآموزی های دینی و مذهبی دارد و برخی هم تحرکاتی است که با هدایت سرویس های جاسوسی بیگانه انجام می شود.

یونسی ادامه داد: نگهداری شبکه های ضد تقریب هزینه دارد، حتی مجمع تقریب مذاهب به دلیل این که منابع کافی ندارد، نمی تواند شبکه تلویزیونی داشته باشد، چگونه می شود که این شبکه های ضد تقریب از صبح تا شب برنامه برای تفرقه در جهان اسلام پخش می کند؟

وی با بیان این که برخی از این شبکه ها همان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هستند، اضافه کرد: بیش از همه اسراییل از این اختلافات سود می برد، تنها رمز ماندگار اسراییل اختلاف بین مسلمانان است و هیچ خطری بالاتر از جنگ مذهبی نیست، اسراییل روی آن سرمایه گذاری کرده است.

وزیر اسبق اطلاعات یادآور شد: در زمانی که عهده دار وزارت اطلاعات بودم، موارد زیادی کشف کردیم که دلارهای زیادی از خارج می آمد و به روحانی ای داده می شد تا علیه مقدسات اهل سنت کتاب بنویسد، عده ای هنوز هم در زندان هستند.

یونسی تصریح کرد: این کتاب نوشتن ها و یا حرکت هایی که برخی از مداحان انجام می دهند به اسلحه و عملیات انتحاری تبدیل می شود و بزرگترین خدمت به آن ها همین است که این ها مرتکب می شوند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی درباره نقش رسانه ملی در تقریب هم اظهار داشت: صدا و سیما به خصوص بعد از تغییرات در دوره مدیریت جدید سعی می کند سیاست های موکد مقام معظم رهبری در امر تقریب را اجرا کند که علایم آن را دیده ام.

یونسی گفت: این که حضور مداحان افراطی در صدا و سیما محدود شده است، ان شاء الله حرکت جدیدی در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.
نظرات بینندگان