arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
موسسه بروکینگز:

احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا منتفی ست

معاون رئیس شعبه بنیاد مطالعات بروکینگز در دوحه تاکید کرد آمریکا خواهان متحد شدن با ایران در جنگ با گروه تروریستی داعش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا منتفی است
معاون رئیس شعبه بنیاد مطالعات بروکینگز در دوحه تاکید کرد آمریکا خواهان متحد شدن با ایران در جنگ با گروه تروریستی داعش است.

به گزارش «انتخاب»، ابراهیم شرقیه در مصاحبه با الجزیره، درباره برگزاری مانور نظامی ایران همزمان با اشاره مجدد آمریکا به استفاده از گزینه نظامی علیه تهران گفت: سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در این باره بیشتر خطاب به کنگره است تا اینکه پیام آن برای ایران باشد.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هفته آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد. بحث های گسترده درباره این سفر در واشنگتن ادامه دارد. جمهوریخواهان در کنگره از سفر نتانیاهو حمایت می کنند و دولت آمریکا به ویژه شخص باراک اوباما به شدت مخالف سخنرانی نتانیاهو در کنگره است. تاکید جان کری بر این مسئله که گزینه نظامی علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته ای همچنان مطرح است، تلاش دولت اوباما برای فرار به جلو است. دولت اوباما با این سخنان می خواهد راه تبلیغات جمهوریخواهان را درباره حمایت از اسرائیل ببندد.

شرقیه اضافه کرد: ایران همزمان مانورهای نظامی را در تنگه هرمز برگزار می کند. همواره یکی از اصول مذاکرات آن است که همه گزینه ها روی میز باشد. تهدیدات مقامات دو کشور درباره توسل به زور فقط در حد حرف است. دولت آمریکا تلاش می کند به کنگره تضمین بدهد که به امنیت اسرائیل حتی بیش از منافع خود آمریکا پایبند است. هیچ نشانه جدی درباره احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا وجود ندارد. مذاکرات تهران و واشنگتن در واقع درباره پرونده های مختلف در خاورمیانه از جمله عراق، سوریه و یمن است. مذاکرات دو کشور واقع بینانه و ائتلاف اعلام نشده بین تهران و واشنگتن است.

وی درباره جنگ ایران و آمریکا با داعش خاطر نشان کرد: به اعتقاد من دولت ایران به خوبی درک می کند که با آمریکا دشمن مشترکی به نام داعش و القاعده دارد. تبادل پیام های دوستی بین روحانی و رئیس جمهور آمریکا تردیدی در این باره باقی نمی گذارد. تنها توجه آمریکا در منطقه خاورمیانه به داعش است و واشنگتن توجهی به دیگر دشمنان در این منطقه ندارد. آمریکا برای مقابله با داعش با ایران در عراق، یمن و دیگر مناطق متحد خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
بنیامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
3
74
خوب الحمدلله
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
2
20
هر جند آمریکا در طول تاریخ نشان داده که قابل اعتماد نیست شاید در رابطه با دشمن مشترکی مثل داعش اشترک منافع بطور موقت ایجاد شده باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
1
24
البته مردم ما دنبال صلحند. واگر هم قرار است کسی سرزمین ایرات رو تهدید کنداعراب سعودی و روسیه هستند.روسیه که چندبار سابقه ی تعرض به خاک ایران وتجزیه ی آن را دارد
نظرات بینندگان