arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

زنگ خطر بازگشت تروریست های تکفیری به ایتالیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 السندرو پانسا رییس پلیس ایتالیا با اعلام به صدا در آمدن زنگ خطر تروریسم بین المللی هشدار داد: کشور در خطر تروریسم قرار گرفته است و تعدادی از 60 جنگجوی خارجی که از ایتالیا به مناطق جنگی در سوریه و عراق رفته بودند، به کشور بازگشته اند.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس ایتالیا در پارلمان این کشور افزود: ایتالیا بیش از گذشته در معرض تروریسم بین المللی قرار دارد. صحنه های جنگی به کشور ما نزدیکتر و پیچیده تر هستند و از سه هزار جنگجوی خارجی که از اروپا برای جنگیدن به سوریه و عراق رفته بودند، بخش زیادی از آنها به کشورهایشان از جمله ایتالیا بازگشته اند که باعث نگرانی است.

وی گفت: اکنون توجه ها بر روی جنگجویان خارجی (مقیم اروپا) متمرکز شده است. در ایتالیا نیز 60 افراط گرا شناسایی شده اند که از این تعداد 5 تن ایتالیایی و دو نفرنیز دو ملیتی هستند. این پدیده را نباید کم اهمیت شمرد و باید تدابیر پیشگیرانه ای که برای اعضای مافیا پیش بینی شده است را در قبال آنها نیز اعمال کرد.

وی با اشاره به مهاجرت های غیر قانونی افزود: مهاجرت به معنی تروریسم نیست. در شناورهای حامل پناهجویان، تروریست ها حضور ندارند اما امکان آن وجود دارد و نمی توان آن را رد کرد.

پلیس ایتالیا روز گذشته نیز اعلام کرد 67 پایگاه اینترنتی نزدیک به افراط گرایان گروه تروریستی داعش را مسدود کرده است. پلیس نظارت بر اینترنت را تقویت کرده و روزانه تا 400 پایگاه و تارنمای اینترنتی را تحت کنترل و نظارت دارد تا از این طریق بتواند به مولفان آن دست پیدا کرده و ارتباط احتمالی آنها با افراط گرایان داعش را کشف کند.

به عقیده منابع اطلاعاتی و امنیتی ایتالیا، بزرگترین خطر در شرایط پیچیده کنونی، وقوع حملات تروریستی از سوی افراد مستقل است، زیرا پیش بینی و پیشگیری از اقدامات افراط گرایانی که از طریق اینترنت فنون ساخت بمب های دست ساز را می آموزند، غیرممکن است.

ایتالیا نیز همچون سایر کشورهای اروپایی در وضعیت آماده باش کامل بسر می برد و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از 10 فرد مظنون به تروریسم به دلیل مواضع افراط گرایانه در حمایت از جهاد و داعش و خطر برای امنیت ملی از ایتالیا اخراج شده اند.

روبرتا پینوتی وزیر دفاع نیز به تازگی اعلام کرد شمار نیروهای مسلح برای حفاظت و حراست از فرودگاه ها، مدارس یهودی، سفارتخانه ها و تمامی اهداف حساسی که از سوی فرمانداران و روسای پلیس به منظور مقابله با تروریسم شناسایی شده اند، از 3 هزار نفر که پیشتر در چارچوب پروژه موسوم به خیابان های امن به کار گرفته شده بودند، به 4 هزار و 250 نفر افزایش یافته است.
نظرات بینندگان