arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

تخصيص ۵۰۰ ميليون دلار اعتبار براي آب کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عضو کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي گفت: اين کميسيون ۵۰۰ ميليون دلار اعتبار از محل صندوق ذخيره ارزي براي تامين آب شرب روستاهاي کشور تخصيص داده است.

به گزارش مهر، قاسم احمدي چهارشنبه شب در جمع مسئولان و بررسي مشکلات شهرستان نوشهر، گفت: بنابراين مديران دستگاه ها متولي امر و کارشناسان مربوطه بايد با جديت و برنامه ريزي هاي کاربردي، اعتبارات موجود را در راستاي ساماندهي آب روستايي و رفع مشکلات آن هزينه کنند.

وي با اشاره به اجراي طرح حذف تيربرق از سطح شهر نوشهر افزود: در اين طرح تمامي تيرهاي برق حذف و به جاي آن کابل ها از زير زمين عبور خواهد کرد و هزينه اين طرح نيز از سوي وزارت نيرو، شهرداري و ماده ۱۸۰ تامين خواهد شد.

احمدي با بيان اينکه، دشمن امروز نفت را نشانه رفته است تا به خيال خود به انقلاب ضربه بزند گفت: اين درحالي است که اين حرکت دشمن موجب هماهنگي دولت و مجلس در کاهش وابستگي به نفت و در نهايت به سود توسعه و آباداني کشور شد.

۲۰ درصد فرار مالياتي رخ مي دهد

وي درپايان خاطرنشان کرد: در اين راستا بايد نظارت بيشتري بر روند مالياتي در کشور شود و با برنامه ريزي و نظارت دقيق از ۲۰ درصد فرار مالياتي که در کشور اتفاق مي افتاد جلوگيري شود.

پيشرفت ۳۵ درصدي پست ۶۳.۲۰ کيلوولت نوشهر

مديربرق منطقه غرب مازندران گفت: احداث پست ۶۳.۲۰ کيلوولت نوشهربا ۳۵ درصد پيشرفت رسيده و ادامه فعاليت نيازمند تامين اعتبار لازم است.

بهزاد فقيه نصيري خاطرنشان کرد: با تامين اعتبار ۲۴ ميليارد ريالي مي توان اين پروژه را تکميل و نياز با انرژي برق منطقه را تا سال ۱۴۰۵ تامين کرد.

مدير آب و فاضلاب شهري نوشهر و چالوس گفت : با توجه به ۲۵۰ کيلومتر شبکه توزيع آب شهر نوشهر از اين ميزان ۱۳۴ کيلومتر قابل قبول و داراي کيفيت است ولي مابقي آن به دليل قدمت و عدم کيفيت نياز به جايگزيني دارند.

۲۵ درصد شهر تحت پوشش طرح فاضلاب شهري

شکرالله موسوي خاطرنشان کرد: فاظلاب شهري نيز که در سلامتي افراد و جامعه تاثير گذار است حدود ۲۵ درصد شهر را زير پوشش قرار مي دهد که در فاز نخست ۳۸ هزار نفر به صورت مشترک در شهرهاي نوشهر و چالوس در آينده نزديک به فاضلاب شهري متصل خواهند شد.

خليل اسماعيلي مدير آب و فاضلاب روستايي نوشهر نيز در اين جلسه گفت: ۱۸ پروژه در اين شهرستان با پيشرفت فيزيکي بين ۲۰ تا ۸۰ درصد در حال اجرا است که نيازمند تامين اعتبار ويژه است.

محمدعلي قمي فرماندار نوشهر نيز با بيان اينکه، دشمنان اسلام و انقلاب با هزينه هاي سنگين به دنبال تخريب چهره واقعي اسلام درجهان به ويژه در بين جوانان غربي هستند گفت: با پيام آشکار مقام معظم رهبري که برگرفته از تيزبيني، غيرت و آزادگي جوانان است، در اين راستا تمامي ترفندهاي اسلام هراسي دشمنان به چالش کشانده شد.

وي اظهار داشت: اعمال برخي از گروههاي اسلام نما از جمله طالبان و داعش که بنام اسلام ولي در واقع برخلاف اسلام و دست پرورده دشمنان اسلام هستند، مقدسات اسلامي شيعه و سني را مورد هدف قرار داده و برخي از کشورهاي منطقه را براي تامين منافع استکبار ناامن کرده اند.

وضعيت خوب اعتبارات عمراني نوشهر

قمي وضعيت اعتبارات عمراني شهرستان را نسبت به سال قبل بسيار خوب اعلام کرد وافزود: در تخصيص اعتبارات تملک و دارايي نزديک به ۹۰ درصد اعتبار تخصيص داده شد

وي بيان کرد:مسوولان با توجه به نزديکي تعطيلات سال جديد و ورود گردشگران به اين شهرستان توجه اي ويژه اي در به ثمر رسيدن پروژه هاي نيمه تمام در منطقه داشته باشند.

وي با توجه به کاهش باران در شهرستان به تشکيل کميته بحران آب در منطقه تاکيد کرد و افزود: بايد با همکاري سه اداره آب روستايي و شهر و امور آب برنامه ريزي هاي لازمه صورت گيرد تا در ايام نوروز و فصل گرما وضعيت مناسبتري در رابطه با آب داشته باشيم.
نظرات بینندگان