arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

آزمایش پیشرفته‌ترین دستاوردهای سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دومین روز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران که در جنوب و جنوب غرب کشور و با محوریت نیروی زمینی سپاه در حال برگزاری است، تعدادی از جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌های نیروی زمینی سپاه مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در جریان دومین روز برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران در منطقه سیریک و جاسک سلاح‌های پرنده شناسایی و بدون سرنشین آرپی‌اچ مورد آزمایش قرار گرفت. این پرنده با برد پروازی 14 کیلومتر قادر است در روز و شب با دوربین‌های ترمال و مرئی خود تصویربرداری کند.

موشک کروز بدون موتور جمرات نیز یکی دیگر از سلاح‌هایی است که صبح امروز در این رزمایش از سوی نیروی زمینی سپاه پاسداران مورد آزمایش قرار گرفت.

این موشک قادر است اهداف مورد نظر خود را با ضریب خطای کمتر از یک متر مورد اصابت قرار دهد.

صبح امروز همچنین مین کناه جاده‌ای رمیت و بمب‌های خوشه‌ای قاطع نیز مورد آزمایش قرار گرفت. سلاح قاطع قابلیت شلیک با موشک‌های برجسته را دارد.

مین کنار جاده "رمیت" نیز قادر است با دقت سانتیمتر توانایی نفوذ و انهدام در زره با قطر بیش از 50 سانتیمتر را داراست.

" صیاد" از دیگر سلاح‌هایی است که در جریان دومین روز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) مورد آزمایش قرار گرفت. صیاد مین جهنده‌ای است که تا ارتفاع 15 متر از زمین بلند شده و منفجر می‌شود.

به گزارش ایسنا، سلاح‌های " واصل" و "خیبر " از دیگر سلاح‌های آزمایش شده در رزمایش امروز بود. "واصل" توانایی پرتاب مواد انفجاری بیش از 100 متر به جلو را دارد. قدرت انفجار سلاح "خیبر" نیز بیش از دو برابر قدرت انفجار تی‌ان‌تی است.

بر اساس این گزارش رونمایی از تیربار چرخشی شش لول "نصیر" و تیر بار سه لول چرخشی آصف از دیگر سلاح‌های آزمایش شده در دومین روز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران است. "آصف" سلاحی 23 میلیمتری با نرخ تیر 900 الی 1200 تیر در دقیقه و "نصیر" سلاحی با نرخ تیر 2 هزار و 400 تیر در دقیقه است.

همچنین در این رزمایش تک تیرانداز "آرش" و تک‌تیرانداز "سیاوش" مورد آزمایش قرار گرفت. آزمایش‌های ربات‌های شناسایی و ربات‌های مسحلی نیز از دیگر برنامه های دومین روز این رزمایش بود.

ربات شناسایی دارای برد تا عمق 50 کیلومتری خاک دشمن است. ربات مسلح نیز مجهز به تیربار 7.62 است. این ربات قابلیت انهدام اهداف را دارد.

سلاح "حامی" یکی دیگر از سلاح‌های آزمایش شده در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) بود. این سلاح تیرباری هوشمند با کالیبر 12.7 است.

امروز همچنین دیوار مولتی‌سلول از سوی نیروی زمینی سپاه پاسداران مورد آزمایش قرار گرفت. این دیوار قابلیت نصب در یک ساعت را داراست و قدرت نفوذ گلوله‌های مختلف از جمله آرپی‌جی را کاهش می‌دهد.
نظرات بینندگان