arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

داعش: اگر آمريکا حملات هوايي را متوقف نکند 150 گروگان آشوري اعدام مي‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 داعش در فيلم جديدي خطاب به رئيس جمهوري آمريکا گفت: اگر حملات هوايي متوقف نشود 150 گروگان آشوري مسيحي اعدام خواهند شد.

به نوشته روزنامه ديلي ميل، داعش که در هفته‌هاي اخير به دنبال حملات هوايي شديد ائتلاف تحت رهبري آمريکا لطمه‌هاي بسياري ديده مجددا از تاکتيک قديمي خود استفاده کرده و تهديد مي‌کند که 150 مسيحي آشوري را که در سوريه گروگان گرفته اعدام مي‌کند.

در حالي که گزارش‌هاي اوليه حاکي از آن بود که حدود 70 تا 100 تن از مسيحيان آشوري گروگان گرفته شده‌اند روزنامه ديلي ميل تعداد دقيق اين گروگان‌ها را 150 تن اعلام کرد که شامل زنان، کودکان و افراد مسن نيز مي‌شود.

در حالي که اين گروگان‌ها از روستاهايي واقع در شمال شرق سوريه در نزديکي تپه‌هاي تمر ربوده شده‌اند اما اسامه ادوارد، بنيانگذار شبکه حقوق بشر آشوريان گفت: براساس اطلاعات به دست آمده اين گروگان‌ها به مناطق تحت تصرف داعش منتقل شده‌اند.

وي افزود: ممکن است آنها با سرنوشت مشابهي مواجه شوند. به همين خاطر است که ما از تمامي جهان همچون آمريکا، اروپا و نيروهاي ائتلاف مي‌خواهيم تا آشوريان را نجات داده و از آنها حفاظت کنند. آنها با خطر مرگ مواجه هستند. اين مردم غيرمسلح و صلح جو هستند و آنها تنها مانده‌اند و به کمک نياز دارند.

داعش 35 روستايي را که مسيحيان آشوري در خاورميانه در آن زندگي مي‌کردند مورد حمله و غارت قرار داده و هزاران تن از اين مردم براي نجات جانشان پا به فرار گذاشته‌اند.

وزارت دفاع آمريکا اين پاکسازي قومي داعش در خاورميانه را محکوم کرده و جنيفر ساکي، سخنگوي اين وزارتخانه گفت: صدها تن از غيرنظاميان ديگر همچنان در روستاهاي تحت محاصره داعش گرفتار هستند و به درگيري با اين تروريست‌ها ادامه مي‌دهند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان