arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

روحانی: جامعه مدرسین همواره در مسیر حمایت از نظام و منافع مردم بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ییس جمهوری گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره در مسیر حمایت از نظام، انقلاب و منافع مردم بوده است.


به گزارش انتخاب از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در دومین روز از چهاردهمین سفر استانی خود در قم، در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین را یک نهاد با سابقه و تاثیر گذار دانست که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی افزود: افتخار می کنم که فرزند حوزه هستم و باید بگویم بهترین دوران زندگی من دوران طلبگی و زندگی در حجره بوده است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های دولت پرداخت و گفت: دولت یازدهم در شرایط سختی بار مسوولیت را پذیرفت و ما از حوزه به ویژه جامعه مدرسین با آن سابقه درخشان و انقلابی انتظار کمک داریم؛ چرا که همه ما هدف واحدی داریم.



* دولت یازدهم هدف جناحی ندارد

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: این دولت هدف جناحی ندارد، حزبی عمل نمی کند و از همه جناح ها در دولت حضور دارند؛ اهدافی که ما دنبال می کنیم همان هدف رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و جامعه مدرسین است.

وی به بخش فرهنگ اشاره کرد و گفت: اقتصاد بدون فرهنگ رشد نمی کند؛ بدون فرهنگ نمی توان مسیر تحولات اقتصاد پایدار داشت و ما در این زمینه نیاز به نظرات جامعه مدرسین داریم، به تذکرات کارشناسی فقهی، حقوقی، حدیثی شما احتیاج داریم، این دولت خودش را متعلق به حوزه علمیه می داند.

رییس جمهوری در ادامه ابراز داشت: دولت در این 18 ماه پیشرفت مناسبی داشته و به مسائل و مشکلات آب کشور، زیر ساخت های راه و راه آهن پرداخته و به دنبال رفع این مشکلات است.

در ادامه این دیدار تعدادی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بحث و تبادل نظر در موارد مختلف از جمله مذاکرات هسته ای، امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی، مبارزه با فساد، جلو گیری از قاچاق کالا، جلوگیری از ورود بی رویه لوازم آرایشی به کشور، بدهی های معوقه به بانک ها ، فرار مالیاتی، تعامل دولت و حوزه، عدم تغییر در مدیریت کارشناسی میانی دولت پس از به روی کار آمدن دولت جدید، حمایت از دولت، اخلاق مداری در دولت مردان، نشاط اجتماعی، ایمان گرایی و اعتقادات در بین جوانان پرداختند.

در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین روحانی از اعضای محترم جامعه مدرسین تشکر کرد.

در ابتدای این دیدار آیت الله محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری را در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین خیر مقدم گفت.

رییس جمهوری روز چهارشنبه وارد قم شد و مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت.
نظرات بینندگان