arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

حملات سايبري در صدر تهديدهاي امنيتي عليه آمريکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نهادهاي اطلاعاتي آمريکا اعلام کردند که حملات سايبري از سوي مجرمان و دولت هاي خارجي در صدر تهديدهاي امنيتي عليه ايالات متحده قرار دارند.

رسانه هاي غربي گزارش دادند، به گفته 'جيمز کلاپر' مدير اداره اطلاعات ملي آمريکا، حملات آنلاين به شکلي فزاينده امنيت ملي و رقابت اقتصادي در اين کشور را تهديد مي کند.

گزارشي که روز پنجشنبه از سوي اداره اطلاعات ملي آمريکا منتشر شد، مي گويد که ارتش روسيه يک واحد عملياتي براي حملات آنلاين برپا کرده است.

اداره اطلاعات ملي آمريکا، عالي ترين نهاد امنيتي آمريکاست که رييس آن وظيفه هماهنگي 16 سازمان اطلاعاتي اين کشور را به عهده دارد.

کلاپر روز پنجشنبه با حضور در يکي از جلسات کنگره گفت به مواجهه آمريکا با پديده اي مثل 'رستاخيز سايبري' اعتقاد ندارد و اين تصور که هکرها بتوانند تاسيسات زيربنايي مانند شبکه هاي مالي يا جريان توليد برق را از کار بياندازند حالا نا محتمل به نظر مي رسد.

با اين حال مدير اداره اطلاعات ملي آمريکا هشدار داد: بررسي حملات سايبري جاري در سطوح پايين تا مياني که از سوي منابع متعددي انجام مي شوند نشان مي دهد که اين حملات هزينه فزاينده اي بر امنيت ملي و اقتصاد آمريکا تحميل خواهد کرد.

کلاپر با پررنگ دانستن نقش روسيه در انجام حملات سايبري، اين کشور را بزرگ ترين خطر سايبري براي منافع آمريکا توصيف کرد و افزود ،مجرماني با انگيزه مالي و هکرهايي که انگيزه ايدئولوژيک دارند به شکلي فزاينده فعال شده اند.

در يک سال گذشته، مجموعه اي از حملات سايبري بزرگ عليه اهدافي آمريکايي صورت گرفته است. در ماه نوامبر 2014، کره شمالي متهم شد که در حمله سايبري به شرکت فيلمسازي سوني پيکچرز دست داشته است.

کلاپر همچنين به عنوان نمونه اي از حملات سايبري ايران به حمله اي اشاره کرد که سال گذشته يکي از کازينوهاي لاس وگاس را هدف قرار داد.

ماه قبل، ژانويه، حساب هاي توييتر و يوتيوب ستاد فرماندهي ارتش آمريکا از سوي گروهي که مدعي بود از اقدامات گروه 'دولت اسلامي' (داعش) حمايت مي کند هک شد.
مدير اداره اطلاعات ملي آمريکا در کنگره تاييد کرد که ايالات متحده نيز از قابليت هاي انجام حمله سايبري برخوردار است.

در پي حمله سايبري سال 2010 عليه تاسيسات اتمي ايران، مقام هاي تهران دستگاه هاي اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل را به دست داشتن در ساخت بدافزار و انجام آن حمله متهم کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان