arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

پيش‌بيني قيمت خودرو در سال 94

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با نزديکي به ايام پاياني سال پيش‌بيني قيمت خودرو در سال آينده به يکي از سوژه‌هاي جذاب فروشندگان و خريداران خودرو تبديل شده است.

سال 93 در حالي پايان مي‌يابد که بازار خودرو عليرغم نزديکي به روزهاي پاياني سال، هنوز از رکود شکل گرفته در اين بازار خارج نشده است.

فعالان بازار خودرو معتقدند که افزايش قيمت خودروها و پايين آمدن قدرت خريد مردم باعث بي مشتري ماندن برخي از خودروهاي عرضه شده در اين بازار شده است.

به گفته فروشندگان هم اکنون ميزان عرضه برخي از خودروها در بازار بيشتر از تقاضاي اين محصولات است و اين موضوع باعث ايجاد رکود در بازار آزاد شده است.

در اين شرايط يک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که در آغاز سال جديد احتمال افزايش قيمت اين محصولات وجود دارد.

شهرام آزادي در اين زمينه مي‌گويد سال آينده هزينه‌هاي توليد خودرو از جمله مواد اوليه، بيمه و عوارض شماره گذاري افزايش مي يابد.

وي با بيان اين‌که اين رشد هزينه‌ها احتمالا افزايش قيمت فروش خودرو را به دنبال خواهد داشت خاطرنشان مي‌کند با اين حال تغيير برخي شرايط از جمله رسيدن به توافق بين المللي مي‌تواند باعث کنترل برخي هزينه‌ها و تثبيت قيمت خودروهاي داخلي شود.

او تصريح مي‌کند بنابراين اگر در سال آينده قيمت ارز تحت تاثير توافقات بين المللي کاهش يابد مي‌توان اميدوار بود که قيمت خودروهاي وارداتي نيز کنترل شده و يا حتي در مواردي کاهش يابد.

به گفته آزادي، با توجه به رکود بازار خودرو در سال جاري، هر گونه افزايش قيمت اين محصولات در سال آينده باعث کاهش فروش و تشديد رکود در اين بازار خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان