arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

کتابچه داعش در اينترنت، پلیس انگليس را مشغول کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پليس انگليس در تلاش براي حذف کتابچه دستور العمل و راهنماي چگونگي پيوستن به گروه تروريستي داعش در اينترنت است.

روزنامه انگليسي گاردين روز شنبه تأکيد کرد، پليس اين کشور تلاش مي کند کتابچه منتشر شده گروه داعش در اينترنت را که حاوي توصيه و راهنمايي درخصوص چگونگي پيوستن به اين گروه است، حذف کند.

منبع در پليس مبارزه با تروريسم به روزنامه گاردين گفت: آنها در تلاش براي حذف اين کتابچه 50 صحفه‌اي از پايگاه هاي اينترنتي و شبکه‌هاي اجتماعي در اينترنت هستند و توانسته‌اند اين کتابچه راهنما را از برخي پايگاه‌ها پاک کنند.

اين کتابچه راهنما حاوي اطلاعات درباره لوازمي است که هر فرد خواهان پيوستن به گروه داعش بايد با خود همراه بياورد. اين اطلاعات همچنين درباره لزوم سفر با هواپيما به استان شانلي اورفه در مرز ترکيه با سوريه و اطلاع ندادن تمايل خود براي سفر به سوريه حتي به اعضاي خانواده است.

اين کتابچه همچنين به افراد خواهان پيوستن به گروه داعش توصيه مي کند که بليط هواپيما را براي جلوگيري از مظنون شدن نيروهاي امنيتي به آنها به طور رفت و برگشت بگيرند.

داعش در اين کتابچه مدعي عدم هرگونه همکاري خود با مسوولان ترکيه شده و به طرفدارانش مي گويد که به خوبي درک کنند که دستگاه اطلاعاتي ترکيه به هيچ وجه دوست داعش نيست و هر فرد مظنون به وابستگي به اين گروه را بازداشت مي کند.

اين کتابچه همچنين توصيه مي کند که طرفدارانش همواره درقالب گردشگر و با وسايل مسافرتي و وسايل شخصي سفر کنند.

دولت انگليس براين باور است که حدود 600 شهروند انگليسي براي جنگ به سوريه و عراق رفته اند. پليس سال گذشته 150 فرد مظنون را در اين ارتباط بازداشت کرده است.

منبع : العالم
نظرات بینندگان