arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

واشنگتن پست: داعش 100 اثرباستانی سوریه را به قاچاقچیان انگلیسی فروخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روزشنبه در گزارشی نوشت کارشناسان مبارزه با جرایم هنری می گویند گروه تروریستی داعش در سوریه حدود 100 قطعه از میراث فرهنگی آن کشور را به قاچاقچیان انگلیس داده است؛ آثاری که در انگلیس به فروش رفتند.

به گزارش ایرنا این روزنامه افزود، داعش در عراق و سوریه اموال فراوانی را از فروش آثار نادر به قاچاقچیان انگلیسی و سایر کشورهای اروپایی حاصل کرده است.

روزنامه تایمز انگلستان نیز نوشت آثار فرهنگی که گفته می شود در لندن به فروش رفته اند شامل سکه های قدیمی طلا و نقره است که قدمت آنها به دوره تمدن بیزانس برمی گردد؛ همچنین قطعات ارزشمند عتیقه های سفالی و شیشه ای رومی که قیمت آنها صدها هزار دلار است.

کریستوفر مارینلو مدیر سازمان آرت ریکفری اینترنشنال که متخصص شناسایی آثار فرهنگی مسروقه و بازگرداندن آنهاست می گوید تنها یکی از آثار ربوده شده از سوریه ده ها هزار دلار می ارزد.

به گفته کارشناسان، عملیات قاچاق این آثار ارزشمند فرهنگی از طریق ترکیه، اردن و لبنان به وسیله قاچاقچیان، تاجران اسلحه و مواد مخدر انجام شده است.

این اخبار در حالی منتشر می شود که این روزها گزارش ها حاکی از تخریب وسیع آثار باستانی در کشور عراق به دست تروریست های داعش است.

به نظر می رسد این گروه تروریستی هر آنچه قابل جابجایی و فروش باشد را به کشورهای غربی قاچاق می کند و آنچه جابجایی آن دشوار باشد یا قابل فروش نباشد را تخریب می کند.

گروهک تروریستی داعش روز پنجشنبه فیلمی در شبکه های اجتماعی و همچنین پایگاه های خاص خود منتشر کرد که در آن چند داعشی اقدام به تخریب آثار باستانی موجود در موزه موصل می کنند.

در این فیلم چند مرد مسلح دیده می شوند که به وسیله چکش و پتک و دریل، آثار باستانی موجود در موزه موصل را از بین می برند.
نظرات بینندگان