arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

آغاز راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران – صنعا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیک مقام آگاه ایرانی آغاز راه‌اندازی خطوط پروازی مستقیم بین تهران – صنعا را تایید کرد.

به گزارش ایسنا؛ این مقام ایرانی اظهار کرد: هیاتی از یمن هفته گذشته به تهران سفر کرده بود و با مقامات ایرانی رایزنی و گفت‌وگو کردند که در پی آن توافق شد پروازهای مستقیم میان تهران و صنعا شکل گیرد.

وی گفت: بنا شده است با حداکثر ۱۴ پرواز در هفته شاهد پروازهای مستقیم میان دو کشور باشیم.

این مقام آگاه گفت: امروز یکشنبه اولین پرواز حامل محموله کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه به یمن به صنعا پرواز کرد و ظهر امروز به مقصد می‌رسد.وی خاطرنشان کرد:‌ این پروازها مسافری است و بنا بر رساندن پیام دوستی اولین پرواز حامل محموله‌ دارویی بوده است.

این مقام آگاه درباره‌ شرکت‌های پوشش دهنده‌ این خط پروازی گفت: تمامی خطوط پروازی یمن و ایران می‌توانند در این مسیر تردد داشته باشند و محدودیتی از این لحاظ نداریم.وی گفت: تاکنون میان ایران و یمن پرواز مستقیم وجود نداشته و این برای اولین بار است که شاهد راه‌اندازی خط مستقیم پروازی میان تهران – صنعا هستیم.

خبرگزاری یمن به نقل از منابع حمل و نقلی فرودگاه بین‌المللی صنعا اعلام کرد که قرار است اولین پرواز ایرانی به صنعا ظهر امروز (یکشنبه) انجام شود و البته قرار است که مقدمات برگزاری جشنی به همین مناسبت نیز فراهم شود.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن و سازمان هواپیمایی کشوری ایران یادداشت تفاهمی را در زمینه حمل و نقل هوایی امضا کردند که به موجب آن شرکت‌های هواپیمایی یمن و ماهان‌ ایران می‌توانند پروازهای مستقیم بین دو کشور داشته باشند.براساس این یادداشت تفاهم هر یک از شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند در هفته ۱۴ پرواز داشته باشند و از زمان امضای این یادداشت تفاهم هم، این قرارداد قابل اجرا است.

بنابر گزارش این خبرگزاری این یادداشت تفاهم از سوی محمد عبدالقادر، معاون رییس هواپیمایی کشوری یمن و معاون رییس هواپیمایی کشوری ایران امضا شده است.

در دیدار مسئولان هواپیمایی دو کشور علاوه بر همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های حمل و نقل هوایی، آموزش کادر هواپیمایی یمن، ساخت، آماده سازی و راه اندازی فرودگاه‌ها و دیگر فعالیت‌های مربوط به بخش هواپیمایی و کمک به هواپیمایی یمن مورد بررسی قرار گرفت.
نظرات بینندگان