arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

آغاز دور جديد مذاکرات نفتي ايران- ايتاليا در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دور جديد مذاکرات شرکت "تکني مونت" ايتاليا به عنوان يکي از غول‌هاي پليمري و پتروشيمي ايران به منظور ساخت يکي از بزرگترين پارک پتروشيمي‌هاي منطقه خاورميانه در بندر عسلويه آغاز شد.

با سفر " پيرو برتد فالگرو" مديرعامل شرکت تکني مونت ايتاليا به تهران، دور جديد مذاکرات شرکت تکني مونت ايتاليا به عنوان يکي از غول‌هاي پليمري و پتروشيمي ايران به منظور ساخت يکي از بزرگترين پارک پتروشيمي‌هاي منطقه خاورميانه در بندر عسلويه آغاز شد.

مهمترين محور اين مذاکرات دو جانبه در تهران درباره احداث پارک پتروشيمي ABS و رابر در منطقه ويزه اقتصادي انرژي پارس بود که دو طرف به توافق هاي اوليه در اين باره دست يافته اند.

فالگرو مديرعامل شرکت تکني مونت ايتاليا در اين مذاکرات با اعلام آمادگي براي مشارکت و همکاري با صنايع پتروشيمي ايران، خواستار توسعه همکاري‌هاي مشترک با شرکت هاي پتروشيمي ايراني شده است.

بر اساس اين مذاکرات مقرر شده است تا با ايجاد يک کارگروه مشترک مقدمات همکاري هاي آتي پس از شناسايي موضوعات فني و فرصت‌هاي توسعه‌اي جديد در صنعت پتروشيمي ايران فراهم شود.

 پارک استايرن و ايجاد واحدهاي جديد ABS، LCBR، SB و SBS يکي از طرح هاي پتروشيميايي ايران در عسلويه بوده که قرار است با سرمايه گذاير مجتمع پتروشيمي جم طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي شود.

هدف از از اجراي اين پارک پتروشيمي توليد سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول استراتژيک ABS، و ۳۶ هزار تن محصولاتي همچون LCBR، SB و SBS است که خوراکمورد نياز صنايع تکميلي پتروشيمي را تامين خواهد کرد.

در اين طرح عظيم پتروشيميايي شرکت تکني مونت ايتاليا در بخش مهندسي اصولي، تفصيلي و تدارکات با پتروشيمي جم ايران همکاري خواهد داشت.

مطابق با برنامه زمان بندي اين پارک بزرگ پتروشيميايي در فاز دوم منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس بايد تا پايان سال ۱۳۹۵ به بهره برداري برسد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان