arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

تجار عراقي هم براي مبارزه با داعش متحد شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بيش از 220 نفر از تجار عراقي به همراه اعضاي 16 اتاق بازرگاني در عراق و از جمله اقليم کردستان اين کشور، در کنگره بزرگ تجار عراقي در اربيل شرکت کردند تا شايد از طريق شکوفايي اقتصادي در عراق مسير جديدي براي مبارزه با داعش ايجاد کنند.

اياد حسن عبدالحليم رييس اتاق بازرگاني استان دهوک از شرکت کنندگان در اين کنگره، در باره اين رويداد به خبرنگار ايرنا در اربيل گفت: اين کنگره بهترين راه براي مبارزه با تروريسم و توسعه عمران عراق است.

وي توضيح داد: امروز ما در عراق با تهديدهاي بزرگي از جمله تروريسم روبه رو هستيم و از طريق اين کنگره ها مي توانيم پروسه سازندگي در عراق را هماهنگ تراز گذشته پيش ببريم که خود بهترين راهکار براي مبارزه با تروريست ها است.

رييس اتاق بازرگاني استان دهوک عراق تصريح کرد : اين نشست ها زمينه مهمي براي ارتباطات بهتر اقتصادي و تجاري بوده و در سطح عالي تر، زمينه ارتباطات بهتر دولت و شرکت هاي خصوصي و خارجي را در عراق فراهم مي کند.

عقيل التريحي استاندار کربلا از ديگر شرکت کنندگان اين کنگره ، در خصوص اهميت برگزاري اين نشست ها گفت: ما به عنوان استان کربلا با مشکل سرمايه گذاري روبه رو هستيم و با توجه به ويژگي هاي اين استان با شرکت در اين کنگره مي خواهيم توجه شرکت هاي خصوصي و دولت را به اين استان جلب کنيم .

استاندار کربلا افزود: ما دنبال ارايه راهکارهايي براي حل مشکلات اداري و قانوني هستيم که راه هاي سرمايه گذاري را در عراق محدود مي کند، از اين رو برگزاري اين کنگره يک ضرورت مهم و اولويت دار است.

اين کنگره که با هدف وحدت تلاش ها براي سازندگي عراق در اربيل برگزار شد، با استقبال گسترده تجار عراقي، شرکت هاي عراقي و خارجي و نمايندگان پارلمان عراق روبه رو شده است.

اين کنگره يک روزه، عصر روز يکشنبه در اربيل به کار خود پايان مي دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان