arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

رزمايش اعلام نشده رژيم صهيونيستي در کرانه باختري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ارتش رژيم صهيونيستي با احضار بيش از 3 هزار نيروي ذخيره خود، رزمايشي گسترده و اعلام نشده را در کرانه باختري اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاري شينهوآ، گادي آيزنکوت رييس جديد ستاد ارتش رژيم صهيونيستي دستور اجراي اين رزمايش را با حضور بيش از 13 هزار نيروي ذخيره صادر کرد.

از اين تعداد، 3 هزار نيروي ذخيره در کرانه باختري فراخوانده شدند و 10 هزار نفر ديگر در حالت آماده باش قرار گرفتند.

در اين رزمايش که در آن نيروي هوايي و يگان هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي هم حضور دارند، روز گذشته (يکشنبه) آغاز شد و امروز پايان مي يابد.

بر اساس گزارش روزنامه صهيونيستي هاآرتص، اين رزمايش احتمالا در واکنش به ارزيابي نظامي اخير اين رژيم و احتمال آغاز انتفاضه سوم در کرانه باختري در نتيجه وخامت اوضاع امنيتي اين منطقه و تشديد محدوديت هاي اقتصادي دولت وحدت ملي فلسطين اجرا شده است.

حملات نظاميان و شهرک نشينان صهيونيست عليه فلسطينيان و مکان هاي مقدس آنان طي هفته هاي گذشته تشديد شده است.

به دنبال عدم تصويب قطعنامه فلسطين در زمينه پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي در شوراي امنيت سازمان ملل در دي ماه گذشته، تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرد که از طريق پيوستن به سازمان ها و نهادهاي بين المللي از جمله ديوان بين المللي کيفري (لاهه) حقوق از دست رفته فلسطينيان را احيا خواهد کرد.

قرار است تا ماه آوريل (فروردين 1394) فلسطين به عضويت کامل ديوان لاهه پذيرفته شود.
رژيم صهيونيستي در واکنش به اين اقدام فلسطينيان، در اوايل ماه ژانويه (دي ماه) 127 ميليون دلار از درآمدهاي مالياتي تشکيلات خودگردان را مسدود کرد.

اقدام مذکور بحران اقتصادي منطقه غزه را تشديد کرد، زيرا هزاران نفر از کارمندان دولتي اين منطقه اکنون قادر به دريافت دستمزد کامل خود نيستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان