arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

معاون اول رييس جمهور: دولت بايد براي تامين مسکن اقشار کم درآمد چاره انديشي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون اول رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه دولت بايد براي تامين مسکن اقشار کم درآمد جامعه چاره اي بيانديشد، گفت: يکي از مهمترين حمايت هاي دولت از اقشار کم درآمد بايد در بخش مسکن باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، اسحاق جهانگيري ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورايعالي رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به طرح مشترک وزارتخانه هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي و راه و شهرسازي براي تامين مسکن اجتماعي و حمايتي ويژه اقشار کم درآمد، اين طرح را مثبت ارزيابي کرد و افزود: اگر دولت و نهادهاي مردمي قدمي براي تامين مسکن طبقه ضعيف جامعه بر ندارد، مشکل مسکن اين اقشار همچنان باقي خواهد ماند.

وي اظهار داشت: اين طرح به دليل آنکه وابستگي اندکي به منابع دولتي دارد و بيشتر متکي به منابع نهادهاي حمايتي است، مي تواند آثار مثبتي به همراه داشته و طرح موفقي در حوزه مسکن باشد.

معاون اول رييس جمهوري همچنين پس از ارايه گزارش وزير آموزش و پرورش درخصوص تعداد کودکان بازمانده از تحصيل در کشور، بر لزوم رفع اين مشکل با جلب مشارکت خيرين تاکيد و خاطرنشان کرد: مردم ايران انگيزه زيادي براي انجام کارهاي خير دارند و اگر معضلاتي از اين دست به خوبي براي مردم تشريح شود و خيرين مطلع شوند که گروهي از کودکان به دليل مسايل اقتصادي از تحصيل محروم مي شوند، قطعاً در اين زمينه گام برخواهند داشت و در رفع اين مشکل به دولت کمک خواهند کرد.

جهانگيري با ابراز تاسف از تبديل بخشي از کودکان بازمانده از تحصيل به کودکان کار، ضرورت ساماندهي هرچه بيشتر آنها را مورد تاکيد قرار داد و از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواست که اين موضوع را در يکي از دستورات جلسه شورا قرار دهد تا با حضور مسوولين و دستگاههاي مربوطه، راهکاري اساسي براي حل اين مشکل بدست آيد.

در اين جلسه عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي گزارش جامعي از طرح مشترک اين وزارتخانه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي تامين مسکن اقشار کم درآمد به ويژه معلولان، مستمري بگيران، مددجويان تحت پوشش بهزيستي، کارگران و بازنشستگان ارايه کرد.

وي گفت: مبناي اصلي اين کار استفاده از تجربيات موفق در دنيا و نيز بازگشت به فرمان امام خميني (ره) مبني بر محروميت زدايي و تامين مسکن محرومان است.

آخوندي با بيان اينکه در اين طرح اشکالات و نواقص طرح مسکن مهر رفع شده است، تصريح کرد: در اين طرح متصدي اصلي و مباشر، نهادها و دستگاههاي حمايتي هستند و دخالت دولت و وزارت راه و شهرسازي به حداقل رسيده است.

وي همچنين از وجود نظام هاي تامين زمين، تامين مالي و نظارت در اين طرح خبر داد و افزود: وظيفه پايش و ارزيابي پيشرفت پروژه بر عهده بنياد مسکن انقلاب اسلامي و پيگيري و هماهنگي حسن انجام کار به عهده وزارتخانه هاي راه و شهرسازي و تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواهد بود.

در ادامه اين جلسه آيين نامه مديريت بانک اطلاعات نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارايه گزارش وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، کليات اين آيين نامه به تصويب رسيد.

علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اهميت تشکيل و راهبري پايگاه اطلاعات جامع رفاه و تامين اجتماعي گفت: زماني مي توانيم نظام رفاهي و اثر بخشي داشته باشيم که از جمعيت کشور شناسايي و اطلاعات کافي داشته باشيم.

وي با اشاره به تجربه موفق چند کشور در کاهش فقر اقتصادي، اهتمام اصلي اين کشورها را تکميل بانک اطلاعات جمعيتي عنوان کرد و گفت: ميزان منابع در نظام رفاهي همه موضوع نيست بلکه شناسايي جمعيت، تدوين نقشه راه، هماهنگي در اجرا و ارزيابي و نظارت نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است.

ارايه گزارش درباره تعداد کودکان بازمانده از تحصيل در کشور از سوي وزير آموزش وپرورش و توضيح در مورد علل اين امر از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر و اعلام دستاوردهاي وزارت آموزش و پرورش در کاهش تعداد کودکان بازمانده از تحصيل، پيشنهادات و ديدگاههاي مختلف براي رفع اين مشکل مطرح شد.

گفتني است وزير امور اقتصادي و دارايي و معاون رييس جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين جلسه حضور داشتند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان