arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

خشايار الوند: بعد از توقيف «اتاق عمل» از همکاري با مديري انصراف دادم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باني فيلم: خشايار الوند در خصوص سريال «اتاق عمل» گفت: بعد از وقفه پيش آمده در سريال «اتاق عمل» با پيشنهاد نويسندگي يک فيلم سينمايي مواجه شدم و از ادامه حضورم در سريال مهران مديري انصراف دادم.

اين نويسنده عنوان کرد: از ابتدا قرار بود که تا انتهاي اين فيلم بنده در اين فيلم حضور داشته باشم، ولي بعد از وقفه‌اي که در توليد«اتاق عمل» پيش آمد، با پيشنهاد نويسندگي براي يک فيلم سينمايي مواجه شدم و با مذاکراتي که با مهران مديري داشتم در يک فضاي دوستانه از گروه نويسندگان اين سريال جدا شدم. اميدوارم که درآينده باز هم بتوانم با اين کارگردان همکاري کنم.

نويسنده «مزاحم» درباره علل يا ضعف هاي فيلمنامه نويسي در فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني اظهار کرد: در ابتدا اگر کساني معتقد هستند که با ضعف فيلمنامه نويسي در مديوم سينما وتلويزيون روبه رو هستيم، بهتر است که بستري يا فضايي را فراهم آورند و کساني را به عنوان داور در يک هيأت کارشناسي ارزيابي فيلمنامه ها بنشانيم تا براي ساخته شدن آثار سينما تبادل نظر کنند و تصميم پاياني را براي ساخت فيلمنامه ها اتخاذ کنند.

نويسنده «پايتخت۳» در ادامه افزود: متاسفانه بعضي مواقع فاصله ايجاد شده بين متن فيلمنامه اوليه تا آن فيلمنامه اي که توليد مي شود بسيار زياد است که دلايل متعددي همچون تغييراتي که توسط کارگردان، بازيگران و حتي تهيه کنندگان اعمال مي شود، از بسياري جهات به محتواي سناريو ضربه مي زند و باعث از بين رفتن جهان بيني فيلمنامه نويس مي شود.

نويسنده «شب‌هاي برره» تاکيد کرد: کسي منکر ضعف هاي فيلمنامه ها فيلم هاي تلويزيوني و سينمايي نيست و شايد هم فيلمنامه نويس خوب در اين مديوم ها داشته باشيم، ولي سوالي که ذهن من را درگير خودش کرده اين است که مگر چند تا کارگردان صاحب سبک و نمونه داريم که اينطور همه انتقادها را روانه نويسنده ها مي کنيم يا چند نفر از بازيگران تضمين کننده مخاطب و فروش اثرهاي سريالي و سينمايي هستند، مطئمنا به موازات کارگردان، بازيگر، فيلمبردار و.... نويسنده صاحب سبک هم وجود دارد.

الوند در همين باره تصريح کرد: حتي در برخي موارد شاهد هستيم که تهيه کننده يا گروه توليد براي کنترل هزينه ها، لوکيشن و ابزاري را در اختيار گروه کارگرداني و فيلمنامه نويس قرار مي دهند که به کل با فضاي دکوپاز ذهني و نوشتاري آن داستان در تضاد صد درصدي و کامل قرار دارد. که بخشي از تمرکز نويسنده و فيلمساز بر اثر اين کنکاش هاي مداوم از بين مي رود و با ذهني ناهنجار دوباره فيلمنامه را مورد بازنويسي قرار مي دهد که در اين چنين شرايطي فرد نويسنده از تمامي قابليت هاي خودش نمي تواند استفاده کند.
نظرات بینندگان