arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

تنها نيروگاه غزه در آستانه تعطيلي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تنها نيروگاه غزه به دليل اتمام بودجه سوخت و محدوديت هايي که رژيم صهيونيستي عليه حکومت خودگردان و ملت فلسطين اعمال کرده، در آستانه تعطيلي قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاري فلسطيني معا، مقام هاي بخش انرژي و منابع طبيعي فلسطين روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که تنها نيروگاه غزه که برق مورد نياز اين منطقه را تامين مي کند، در حملات 50 روزه رژيم صهيونيستي به شدت آسيب ديد و اکنون با کمبود شديد سوخت مواجه است.

به گفته آن ها، اين نيروگاه تنها شش ساعت در روز قادر به تامين برق مصرفي ساکنان منطقه است و احتمالا طي چند روز آينده تعطيل خواهد شد.

در ماه ژوييه (تير/مرداد) سازمان عفو بين الملل اعلام کرد که هيچ توجيهي براي هدف قرار دادن سازه هاي غيرنظامي وجود ندارد.

فيليپ لوتر مدير برنامه اين نهاد بين المللي در خاورميانه و شمال آفريقا نيز گفت: حمله به نيروگاه، بيمارستان ها و ديگر مراکز خدمات رساني به غيرنظاميان به منزله جنايت جنگي است.

رژيم صهيونيستي از هشت سال گذشته منطقه غزه را تحت محاصره قرار داده و همين وضعيت تاکنون بحران هاي انساني متعددي را در اين منطقه موجب شده است.

علاوه بر اين، حصر غزه مانع از ورود مصالح ساختماني به اين منطقه شده و روند بازسازي ويرانه هاي به جا مانده از حملات رژيم صهيونيستي را مسکوت گذاشته است.

رژيم اشغالگر قدس همچنين در واکنش به تلاش هاي ديپلماتيک دولت وحدت ملي فلسطين در جهت احقاق حقوق فلسطينيان، در اوايل ماه ژانويه (دي ماه) دارايي هاي مالياتي آن ها را مسدود کرد و همين امر به بحران اقتصادي و کسري بودجه دولت فلسطين دامن زد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان