arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

عراقي‌ها چه کسي را حامي داعش مي‌دانند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اکثر کساني که در نظرسنجي يک شبکه تلويزيوني عراقي، شرکت کرده اند، بر اين باورند که آمريکا و ائتلاف بين المللي، به داعش سلاح مي رسانند.

در اين نظرسنجي که توسط پايگاه خبري شبکه السومريه صورت گرفت 2243 نفر شرکت کردند که از اين تعداد، 1831 نفر برابر با 81.6 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجي، بر اين باور بودند که آمريکا به داعش سلاح مي رساند.

از اين تعداد، تنها 412 نفر، برابر با 18.4 درصد شرکت کنندگان، احتمال دست داشتن آمريکا در ارسال سلاح براي داعش را بعيد دانستند.

السومريه نيوز، روز دوشنبۀ هر هفته با برگزاري نظرسنجي، نظر خوانندگان را در مورد مسائل مختلف سياسي و اجتماعي و امنيتي عراق جويا مي شود. در آخرين نظرسنجي اين پايگاه خبري، از خوانندگان پرسيده شده بود: آيا فکر مي کنيد آمريکا و نيروهاي ائتلاف در رساندن سلاح به سازمان داعش دست دارند؟

اين سئوال، پس از آن در افکار عمومي شکل گرفت که شماري از نمايندگان مجلس و مسؤولان بومي، به صراحت فاش کردند که آمريکا از داعش حمايت مي کند.

پيش از اين، شماري از پايگاه هاي اينترنتي تصاوير و فيلم هايي از هواپيماهاي آمريکايي منتشر کردند که بسته هايي در مناطقِ تحت کنترل داعش پرتاب مي کنند.

"استوارت جونز" سفير آمريکا در عراق روز دوشنبه، کمکِ کشورش به داعش را تکذيب کرد.

منبع : العالم
نظرات بینندگان