arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

درخواست برخورد قضایی با مشاور روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهار نماینده اصولگرا و محافظه‌کار مجلس خواستار برخورد قوه قضائیه با علی یونسی٬ مشاور حسن روحانی در امور اقلیتها، شدند.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، یونسی در باره نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌ها و دادگاه‌های جمهوری اسلامی اظهار‌نظر کرده و سخنان او با واکنش قوه قضائیه مواجه شده است. در همین ارتباط یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر یونسی مبنی بر نقض حقوق بشر در زندان‌ها و دادگاه‌ها گفت: «این مواضع بیشتر کاربرد سیاسی و انتخاباتی دارد و قوه قضائیه می‌تواند و ما نیز توصیه می‌کنیم که به‌ دلیل نشر افترا با این‌گونه سخنان برخورد کند.»ب

هرام بیرانوند نماینده بروجرد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره اظهارات حجت‌الاسلام یونسی دستیار رئیس‌جمهوری این کشور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی که در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها راجع به نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم ایران، و نقض گسترده حقوق بشر در محاکم قضایی و زندان‌های ایران را تایید کرده بود، گفت: «چه آقای یونسی و چه هر شخص دیگری که حرف‌های بی‌سند بزند به‌یقین به موقعیت و قدرت استدلال خود آسیب می‌زند».

حسین نقوی حسینی٬ عضو کمیته حقوق بشر مجلس در گفتگو با خبرگزاری «میزان» خواستار برخورد قوه قضائیه با علی یونسی شده است. روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه نیز اظهارات یونسی را قابل تعقیب دانسته بود.


نظرات بینندگان