arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

افخم: باید صبور بود / نتانیاهو حرف تازه‌ای نداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مرضیه افخم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات ایران و 1+5 در مونتروی سوئیس، گفت: مذاکرات فشرده‌ای در جریان است. گفت‌وگوها با حضور وزرای خارجه ایران و آمریکا، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و وزیر انرژی آمریکا و همچنین در سطح معاونین ادامه دارد.

هنوز برای قضاوت درباره مذاکرات و میزان پیشرفت آن زود است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: شاهد مذاکرات متعددی هستیم که طرف‌های حاضر تلاش دارند از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند و دیدگاه‌ها تبادل شود و امکان یافتن راه‌حل فراهم شود. به هر حال باید مذاکرات را دنبال کرد. هنوز برای قضاوت درباره مذاکرات و میزان پیشرفت آن زود است تا ببینیم در چند روز آینده به چه شکل خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با بازه زمانی مذاکرات نیز گفت: باید بگویم دوطرف توافق کرده‌اند که مذاکرات تا پایان ژوئن تمدید شود و از این زمان برای گفت‌وگو و مذاکره در رابطه با ابعاد مختلفی که مطرح و موضوعاتی که مورد مذاکره است، استفاده شود.

"تحریم‌ها" از جدی‌ترین بحث‌هایی است که در مذاکرات بر سر آن گفت‌وگو می‌شود

وی ادامه داد: ابعاد فنی، سیاسی و حقوقی همه در حال حاضر در مذاکرات مطرح هستند و در رابطه با آنها گفت‌وگو انجام می‌شود. به هر حال در کنار گفت‌وگوهای فنی، در حوزه سیاسی هم بحث تحریم‌ها یکی از جدی‌ترین بحث‌هایی است که در حال حاضر در مذاکرات بر سر آن گفت‌وگو می‌شود.

افخم با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مذاکرات تا امروز خواهان رفع کامل تحریم‌ها شده است، افزود: در این زمینه با شفافیت و صراحت دیدگاه‌های خود را مطرح کرده‌ایم. بنابراین در این دور هم این موضوع به عنوان یکی از محورهای مذاکرات که آقای ظریف هم بر آن تصریح و تأکید داشته‌اند مطرح است.

باید صبور بود

وی ادامه داد: در حال حاضر هم گفت‌وگوها ادامه دارد و باید صبور بود و همزمان و همراه با ‌آن پیش برویم. قضاوت در رابطه با این‌که چه میزان پیشرفت گرفته و یا مذاکرات به چه صورت است را موکول کنیم به روندی که اخبار آن منتشر خواهد شد.

نتانیاهو در گرداب اشتباهاتش گرفتار شده است

افخم در واکنش به اظهارات نتانیاهو در کنگره گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ حرف تازه‌ای نداشت و در گرداب اشتباهات و افراط‌گری خودش گرفتار شده است.

افخم در پاسخ به این که آیا ایران برای راه حل سیاسی مشکل یمن با کشورهای همسایه‌ آن از جمله عربستان سعودی مذاکره‌ای انجام داده و پاسخ ایران به این که آمریکا اعلام کرده خواستار تعلیق تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران تا ده سال آینده است چیست؟ گفت: از آنجا که مذاکرات در جریان است و ما قرار نیست بند بند توافق کنیم بلکه قرار است همه‌ی موضوعات در یک توافق جامع قرار بگیرد بهتر است اجازه بدهیم مذاکرات انجام شود و گمانه‌زنی نکنیم.

وی ادامه داد: همه‌ موضوعات که مشخص شد آن وقت در رابطه با جزئیات مذاکرات و ابعاد آن نیز اظهار نظر می‌کنیم. در رابطه با طول دوره‌ توافق نیز دیدگاههایی مطرح است و جمهوری اسلامی نیز دیدگاه‌های خود را مطرح و 1+5 نیز نظرات خودش را عنوان کرده است. ولی الان این موضوع در حال مذاکره است و به همین دلیل در رابطه با آن اظهار نظر نمی‌کنم چون همکاران ما بر روی آن کار می‌کنند.

با دخالت خارجی در یمن مخالفیم

سخنگوی وزارت خارجه‌ کشورمان با بیان این که ما با دخالت خارجی در یمن مخالف هستیم تاکید کرد : ما اعلام کردیم که باید یک راه حل درونی و گفت‌و‌گویی در بین گروههای یمنی صورت بگیرد. همچنین توافق گروه‌های یمنی تضمین کننده‌ راه حل پایدار در این کشور است.

وی ادامه داد:‌ کشورهای منطقه هم به دور از دخالت کمک کنند تا گفت‌وگوها در یمن شکل بگیرد و از این گفت‌وگوها حمایت کنند زیرا حمایت کشورهای منطقه و همسایه نیز تضمین کننده ثمربخش بودن گفت‌وگوهای گروه‌های مذاکره کننده است که بتوانند بر پایه‌ نیروی داخلی اختلافات داخلی خود را حل کنند.

افخم گفت: دخالت کشورهای خارجی هیچ کمکی به حل مسائل یمن نمی‌کند بلکه مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند. همچنین امکان دارد تهدیدات جدیدی را در این کشور ایجاد کند. بنابراین باید با حساسیت به مسائل نگاه شود و همه کشورها هم مسئولانه عمل کنند. همچنین از گفت‌وگوهای مردم یمن نیز حمایت کنند تا مسیر تفاهم و شکل‌گیری روند سیاسی در یمن ایجاد شود.

توافق در یک مرحله انجام می‌شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که توافق بخش‌های مختلفی دارد و آیا پیشنهاد ظریف به این معناست که توافق کلی در سایر حوزه‌ها غیر از تحریم‌ها تا الان حاصل شده و تنها بحثی که الان در مذکرات مطرح است بحث تحریم‌ها است خاطر نشان کرد:‌ برای آنکه مجددا دوستان به اشتباه قبل دچار نشوند، می‌گویم توافق در یک مرحله انجام می‌شود و همه موضوعات در آن مورد توافق قرار می‌گیرند . بنابراین نه کلی و جزیی می‌گوییم و نه چیز دیگر .

افخم تاکید کرد: همه‌ی موضوعاتی که مورد گفت‌وگو است در بخش‌های مختلف غنی‌سازی، فعالیت سایت‌ها ، توسعه و تحریم است و همگی به وسیله‌ مذاکره‌کنندگان در دستور کار و گفت‌وگو است. همچنین ابعادفنی و حقوقی هم مورد مذاکره است. علاوه بر این در رابطه با موضوعات سیاسی نیز گفت‌وگوها دنبال می‌شود .

سخنگوی وزیر خارجه‌ کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که خواهان رفع همه تحریم‌ها هستیم و در این بخش موضع ایران صریح و روشن است و رئیس جمهور آقای ظریف و همه مسئولان کشور بر روی آن تصریح دارند باید طرفهای مذاکره کننده نیز این موضوع را مورد توجه قرار بدهند.

هیچ توافقی شکل نمی‌گیرد مگر آنکه همه موضوعات مورد توافق قرار بگیرد

وی ادامه داد: تاکید ایران بر روی این مواضع حاکی از اعلام آمادگی ما بود اگر این خواست صریح ما شکل بگیرد در اولین زمان توافق شدنی است و هیچ توافقی شکل نمی‌گیرد مگر آنکه همه موضوعات مورد توافق قرار بگیرد.

کشورهای همسایه باید از طریق حسن نیت و دوستی کمک کنند که مشکلات منطقه حل شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آن‌چه ابراز خوشحالی برخی از محافل در داخل ایران از فوت پادشاه عربستان عنوان شد، گفت: به طور کلی مواضع کشورهای همسایه باید نسبت به یکدیگر دوستانه و توام با حسن نیت باشد که مسئولان ما هم در این باره توضیحات مبسوطی داده‌اند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم پافشاری دوستان در پیگیری موضوعی که توضیحاتی در این باره داده شده خیلی فایده ندارد. به هر حال در دوره‌های مختلف اظهارنظرهای متقابلی انجام گرفت. در کل کشورهای همسایه باید از طریق حسن نیت و دوستی کمک کنند که مشکلات منطقه حل شود.

افخم در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا جزئیات مذاکرات در رسانه‌های خارجی هر ازگاهی منتشر می‌شود اما به رسانه‌های ایرانی هیچ جزئیاتی ارائه نمی‌شود، گفت: چند ماه گذشته در اولین دوره‌های مذاکرات این روش از سوی برخی نشریات و محافل وابسته به طرف‌های مذاکره انجام می‌گرفت. ما اعلام کردیم که از طریق رسانه مذاکره نمی‌کنیم. این پاسخ تنها به سوال آنها نبود بلکه این روش مذاکراتی ما بود چرا که این گزارش‌های نشریات خارجی را تایید نمی‌کنیم و انجام چیزی که آن را تایید نمی‌کنیم درست نیست.

روش مذاکراتی ما این است که از طریق رسانه مذاکره نمی‌کنیم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه موضوعات مختلف در حال مذاکره است، گفت: گمانه‌زنی برخی نشریات خارجی می‌تواند اهداف مختلفی از جمله شایعه‌پراکنی، فشار خبری و تحلیلی در جهت ایجاد انحراف در مسیر مذاکرات باشد. به هر حال افراطیون و گروه‌های تندرو و رادیکال وجود دارند که نه تنها با مذاکره مخالفند بلکه با هرگونه توافقی نیز مخالف هستند. بر همین اساس در تمام حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. دوستان متوجه باشند که اهداف آنها صرفا روشنگری افکار عمومی نیست بلکه اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه روش مذاکراتی ما این است که از طریق رسانه مذاکره نمی‌کنیم، گفت: فکر می‌کنم دوستان هر از گاهی در این باره نقدهایی به وزارت خارجه دارند اما ما اطلاعات غلط ندادیم که منبع پردازش باشد و بر اساس آن بخواهیم افکار عمومی و رسانه‌های خارجی را تحت‌الشعاع قرارد هیم. امیدوارم شما نیز برخی جزئیات و رقم‌های منتشر شده از سوی نشریات که مورد تایید نیست را اهمیت ندهید.

برای ما ارزیابی‌های نتانیاهو مهم نیست

افخم در پاسخی مبنی بر این که پس از مذاکرات وین برخی زیاده‌خواهی‌ها از سوی هیات آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای در رابطه با مسائل منطقه‌ای و نفوذ ایران مطرح شده است همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره اعلام کرد که توافق خوب با ایران توافقی است که ضمن از بین بردن زیرساخت‌های هسته‌ای ایران به تغییر رفتار ایران در منطقه بیانجامد آیا به طور مشخص مسائل منطقه و نقش و نفوذ ایران در مذاکرات هسته‌ای مورد بحث است؟ گفت: برای ما ارزیابی‌های نتانیاهو مهم نیست و از این بابت نگرانی وجود ندارد. ایران بر اساس منافع ملت خود مذاکرات را پیش می‌برد و هر توافقی باید برای ما خوب باشد و توافقی خوب است که تمامی حقوق‌مان را لحاظ کند.

مذاکرات دو جانبه میان ایران و آمریکا در چارچوب مسائل هسته‌ای است

وی تاکید کرد: مذاکرات میان ایران و 1+5 و مذاکرات دو جانبه میان ایران و آمریکا در چارچوب مسائل هسته‌ای است و ایران این موضوع را از ابتدا به طور صریح اعلام کرده است و تا پایان کار هم این مسیر دنبال می‌شود و خوشبختانه طرف مقابل هم این شکل از کار را پذیرفته است هر چند در مقاطعی تلاش شد تا موضوعات دیگر وارد بحث شود.

سخنگوی وزارت خارجه ورود هرگونه مباحث غیر از موضوع هسته‌ای در مذاکرات میان ایران و 1+5 را رد کرد و گفت: مذاکرات فقط در چارچوب موضوع هسته‌ای است و ما همواره تلاش داشتیم هیچ بحث دیگری وارد نشود.

در حال تنظیم زمان‌بندی جدید سفر رئیس‌جمهور افغانستان به ایران هستیم

وی همچنین در رابطه با تاخیر سفر رئیس‌جمهور افغانستان به ایران ضمن تسلیت به مردم و دولت این کشور به خاطر تلفات انسانی ناشی از حادثه‌ بهمن گفت: این سفر قرار بود در زمان مشخص خود انجام شود اما به خاطر این مساله در زمان دیگری انجام می‌شود و اکنون در حال تنظیم یک زمان‌بندی جدید هستیم.

با عملیاتی شدن تفاهمنامه هوایی میان ایران و یمن کمک‌های غذایی و دارویی به این کشور ارسال شد

وی در رابطه با سفر یک هیات یمنی به ایران و اولین پرواز مستقیم میان تهران و صنعا گفت: ارسال کمک‌های غذایی و دارویی پیش از این برای کمک به مردم یمن درخواست شده بود و با عملیاتی شدن تفاهمنامه هوایی میان ایران و یمن بخشی از این کار انجام شد و یک هیات یمنی که اکثر آنها را تجار این کشور شامل می‌شود به ایران آمدند و بخشی از برنامه‌ آنها هماهنگی لازم و گفت‌وگو در رابطه با ارسال کمکهای غذایی و دارویی بیشتر به یمن است.

وی گفت: ایران خود را مکلف می‌داند که کمک‌های بشردوستانه به کشورهای مختلف داشته باشد و در اولین مرحله از اجرای تفاهم هوایی این اقدام صورت گرفت.

باید با ملت ایران با زبان تکریم صحبت کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که آقای روحانی اعلام کردند خواهان لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران هستند این درخواست با توافقی که قرار است طی حداقل 10 سال اجرایی شود چه همخوانی دارد گفت: موضوع لغو کامل تحریم‌ها از ابتدای مذاکرات مطرح شده است و بر همین اساس هم تا الان پیش رفتیم. در حال حاضر همه مسائل در مذاکرات مورد بحث است و نمی‌توانم گمانه‌زنی و یا اخباری را در اختیارتان قرار دهم. همان طور که آقای ظریف هم بارها اعلام کرده‌اند هیچ توافقی حاصل نمی‌شود مگر این که درباره‌ همه چیز توافق کرده باشیم. ما همواره اعلام کردیم مخالف زیاده‌خواهی‌ها هستیم و باید با ملت ایران با زبان تکریم صحبت کرد چراکه این روند را در چارچوب صلح و امنیت منطقه می‌دانیم. برنامه‌ هسته‌ای ایران صلح آمیز است و گزارش‌های آژانس این را تایید می‌کند. معتقدم نباید با طرح برخی از مسائل به بزرگ‌نمایی موضوعات بیش از پیش بپردازیم.

هیات یمنی که به ایران آمدند شامل برخی از مسئولان رسمی یمن هستند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از وی پرسید آیا قراردادهای دیگری با هیات یمنی که به ایران آمدند امضا خواهد شد گفت: هیات یمنی که به ایران آمدند شامل برخی از مسئولان رسمی یمن هستند اما عمده‌ی آنها تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی‌اند و هنوز از این که توافق جدیدی صورت گرفته باشد اطلاعی ندارم اما گفت‌وگوها به ویژه در رابطه با موضوعات بشردوستانه به ویژه غذا و دارو در حال انجام است.

در تلاشیم تا تعاملات کنسولی با عربستان در مسیر عادی خود انجام شود

افخم در پاسخ به سوال دیگری درباره کارشکنی عربستان در صدور ویزا برای ایرانیان گفت: در این رابطه با کاردار صحبت شده است و آنها اعلام کردند برخی از مسائل پشتیبانی و فنی مطرح است ما هم اعلام کردیم که آمادگی همکاری در این زمینه داریم بنابراین تلاش است تا تعاملات کنسولی در مسیر عادی خود انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی عادی شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب توافق احتمالی جامع گفت: به طور طبیعی باید روابط و موضوع ایران در آژانس ناشی از توافق جامع عادی شود. ما عضو ان‌پی‌تی هستیم و می‌خواهیم از همه حقوق خود برخوردار شویم.

از ابتدای تحرکات گروههای تروریستی در عراق، ایران حضور مستشاری داشته است

افخم در پاسخ به خبرنگار دیگری که از وی درباره‌ حضور فرمانده سپاه قدس در عملیات‌های آزادسازی شهرهای عراق پرسید گفت: از ابتدای تحرکات گروههای تروریستی در عراق ایران حضور مستشاری داشته است و به دولت عراق برای غلبه بر گروههای تروریستی کمک کردند. در همین چارچوب شاهد قدردانی و اعلام نظر مسئولان عراقی در دولت قبل و کنونی بغداد هستیم.

وی گفت: ایران مسئولانه برای عبور از بحران تروریسم در ابعادی که امکان کمک وجود داشته باشد همکاری می‌کند و عمده این همکاری‌ها مستشاری بوده است.

وی ادامه داد:‌ مردم، ارتش و تمامی اقوام مختلف عراق موفق شدند تا تروریست‌ها را از شهرهایشان عقب برانند و این پیروزی را به مردم و دولت عراق تبریک می‌گوییم.

اولویت ما همکاری با همسایگان بوده است

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با نفوذ رو به گسترش ایران در منطقه و تاثیر آن در مذاکرات هسته‌ای گفت: موضوع نفوذ ایران یک پارامتر خاص و مجزا نیست و ایران نفوذ معنوی در منطقه دارد و قدرت موثر و مهم منطقه است و بنا دارد از وزن و جایگاه خود برای ثبات و امنیت منطقه استفاده کند. اظهارنظرها و گزارش‌هایی که مخالف صلح و امنیت منطقه هستند تلاش دارند اخبار منفی درباره‌ نقش ایران منتشر کنند در حالی که ایران در دهه‌های گذشته نشان داده است مسئولانه در منطقه برخورد کرده و اولویت ما همکاری با همسایگان بوده است. نفوذ ایران یک واقعیت است و اگر درست به آن نگاه شود می‌تواند در موضوعات مختلف تعیین‌کننده باشد.

تلاش می‌شود تا پایان ماه مارس گفت‌وگوها به نقطه‌ روشنی برسد

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که برخی از مقامات ایران ضرب‌الاجل 11 فروردین را برای رسیدن به یک چارچوب مشخص میان ایران و 1+5 بیان می‌کنند نظر شما در این رابطه چیست؟ گفت: همان طور که می‌دانید تمدید مذاکرات تا پایان ماه ژوئن (9 تیر ماه) تمدید شده است. در حال حاضر تلاش می شود تا پایان ماه مارس گفت‌وگوها به نقطه‌ روشنی برسد اما تمدید گفت‌وگوها تا پایان ماه ژوئن به قوت خود باقی است.

آزادسازی موصل این پیام را به سایر مناطق می‌دهد که تروریسم ماندنی نیست

افخم در رابطه با آزادسازی شهر موصل گفت: امیدوارم دولت عراق در برنامه‌ای که برای رهایی از تروریسم در پیش گرفته موفق شود. آزادسازی موصل این پیام را به سایر مناطق می‌دهد که تروریسم ماندنی نیست و همه مناطق عراق باید در مقابل این پدیده ایستادگی کند.

امیدواریم مصر با تصمیمات درباره حماس برای رژیم صهیونیستی فرصت‌سازی نکند

افخم در رابطه با حکم دادگاهی در مصر که حماس را تروریست اعلام کرده است گفت: حماس جنبش مقاومت مردمی است که در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند و مشی آن روشن و صریح است و امیدواریم مسئولان مصری اختلافات سیاسی را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند و با چنین تصمیماتی برای رژیم صهیونیستی فرصت‌سازی نکنند. اگر این برداشت شود که کشوری اسلامی درصدد تضعیف یک جنبش مردمی اسلامی است قطعا رژیم صهیونیستی از آن سوء استفاده می‌کند.

سخنان نتانیاهو تکرار دروغ‌پردازی‌ها بود

نتانیاهو به شعور جامعه‌ بین‌الملل احترام بگذارد

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به خبرنگاری که موضع و واکنش جمهوری اسلامی به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی را کم رنگ و سرد توصیف کرد گفت: سخنان نتانیاهو تکرار دروغ پردازی‌ها بود و این بار اول نیست و در دهه‌های مختلف خصومت این رژیم با ملت ایران روشن بوده و امروز در صحنه‌ی بین‌الملل جنایات رژیم صهیونیستی افشا شده است. این رژیم به خاطر جنایات مکررش علیه فلسطینی‌ها و نقض حقوق بشر و کشتن کودکان و زنان پیش از هر زمان دیگری در انزوا است و این جنایات با سخنرانی و سفر به این سو و آن سو از بین نمی‌رود. بهتر است نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شعور جامعه‌ بین‌الملل احترام بگذارد و دست از دروغ پراکنی علیه ملت و دولت ایران بردارد.

افخم همچنین در رابطه با احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و 1+5 در مذاکرات این هفته گفت: معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 روز پنج شنبه با یکدیگر دیدار می‌کنند اما در رابطه با دیدار احتمالی وزیران خارجه خبری ندارم.

وی همچنین در رابطه با برخی اخبار مبنی بر برکناری وزیر خارجه عربستان گفت: مسئولان سعودی این خبرها را تایید نکردند و در عین حال روابط ایران و عربستان قدیمی است و در مسیر خوبی جریان دارد و امیدواریم علاوه بر حوزه‌های دو جانبه در مسائل منطقه‌ای بتوانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

سفیر جدید عربستان به ایران معرفی شده است

وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت معرفی سفیر عربستان در تهران گفت: کاردار این کشور در تهران است و سفیر جدید معرفی شده است و در حال انجام پروسه‌ کاری و اداری‌اش قرار دارد. به محض انجام امور مربوطه اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در خصوص برگزاری جشن نوروز در بین کشورهای حوزه نوروز اظهار داشت : مجاری ذی‌ربط موضوع را دنبال می‌کنند. اطلاع دقیقی از این که در سال جاری این برنامه برگزار خواهد شد یا خیر نداریم .

تکرار موارد ادعایی و بی‌اساس درخصوص نقض حقوق بشر در ایران مایه تاسف است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص انتشار گزارش سالانه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر ایران گفت : تکرار موارد ادعایی و بی اساس درخصوص نقض حقوق بشر در ایران مایه تاسف است . متاسفانه در این گزارش عبارات کلی و مبهم که القاکننده مفاهیم منفی، غیر مبنایی و جانبدارانه است به کار برده شده و این گزارش جایگاه بی طرفانه سازمان ملل را مخدوش می‌کند . جای شگفتی است که در این گزارش هیچ گونه اشاره‌ای به تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه شهروندان ایران نشده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان