arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

ابوترابي فرد: نقد سخنان نتانياهو توسط دولتمردان آمريکا فصل جديدي است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که سخنان شب گذشته رژيم صهيونيستي نشان دهنده انزواي تدريجي اين رژيم در جامعه جهاني است ، اظهارداشت: نقد و محکوم شدن سخنان نتانياهو توسط رجال سياسي و دولتمردان آمريکا فصل جديدي است.

حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که سخنان ديشب نخست وزير رژيم صهيونيستي را چگونه ارزيابي مي کنيد گفت: اين سخنان نشان دهنده انزواي تدريجي رژيم صهيونيستي در جامعه جهاني است. اين که رسما سخنراني نتانياهو در کنگره از سوي بسياري از رجال سياسي و دولتمردان آمريکا مورد نقد و به نحوي محکوم مي شود يک فصل جديدي است.

وي ادامه داد: اين که تعداد زيادي از نمايندگان کنگره جلسه را ترک مي کنند علامت بسيار مثبتي است که نشان دهنده آگاهي تدريجي ملت آمريکا و نمايندگانشان از هزينه سنگيني که رژيم نامشروع و صهيونيستي بر مردم آمريکا تحميل کرده مي باشد.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح کرد: اما زياده گويي و گستاخي وي درباره جمهوري اسلامي به گمانم به دليل عمليات هايي است که مقاومت اسلامي و حزب الله لبنان در سرزمين هاي اشغالي اجرا کرده اند و توانسته اند بدون هزينه خسارات سنگيني را به نيروهاي مسلح رژيم صهيونيستي وارد کنند. در حالي که اين رژيم از کمترين ظرفيت براي مقابله با خط مقاومت برخوردار است.

وي ادامه داد: موازنه قوا به نفع مقاومت اسلامي در منطقه تغيير کرده و رژيم صهيونيستي جايگاه قبلي خود را ندارد حتي مورد تهديد جدي نيز هست. به همين دليل قدرت دفاع از منافع نامشروع خود را از دست داده لذا جامعه جهاني ظرفيت هاي رو به کاهش صهيونيست ها را دريافته اند. پس زياده گويي ها از ارزش و وزني برخودار نخواهد بود.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره اين که بودجه سال 94 تا چه اندازه سياست هاي اقتصاد مقاومتي را اجرايي مي کند گفت: بودجه سال 94 چندان در راستاي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي نيست. ما نظام بودجه ريزي مان همچنان در راستاي شرايط حاکم بر اقتصاد کشور بوده و نيازمند به تحول و تغيير جدي در اين زمينه هستيم.

وي گفت: در نظام بودجه ريزي و هزينه اداره کشور بايد هدايت منابعمان به سمت توليد باشد و به نظرم دولت و مجلس با عزمي جدي سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتي را بايد مورد مطالعه قرار دهند و رفتارهاي خود را اصلاح کنند تا در جهت کوچک کردن دولت به معناي واقعي و واگذاري بنگاه هاي اقتصادي دولتي به بخش غيردولتي و کاهش هزينه هاي جاري و هدايت منابع به سمت توليد و آن هم توليد با بالاترين ارزش افزوده و استفاده از منابع داخلي براي شکل گيري زنجيره توليد در صنعت نفت و جلوگيري از خام فروشي قدم بردارند و اميدوارم که در سال آينده به اين سمت حرکت کنيم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان