arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

بايدن: آزادي صلاح الدين رکن اساسي شکست داعش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون رئيس جمهور آمريکا با ستايش از فرماندهي و اشراف نخست‌وزير عراق بر عمليات آزاد سازي استان صلاح الدين از دست گروه تروريستي داعش گفت: آزادسازي استان صلاح الدين امري اساسي براي شکست دادن داعش است.

به گزارش شبکه تلويزيوني السومريه نيوز، دفتر حيدر العبادي نخست‌وزير عراق در بيانيه‌اي اعلام کرد: جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا با العبادي تماس تلفني گرفت و دو طرف در اين تماس روند عمليات نظامي و امنيتي در استان صلاح الدين و غرب استان الانبار را در کنار اوضاع عراق و منطقه بررسي کردند.

اين بيانيه به نقل از بايدن اعلام کرد: آزادسازي استان صلاح الدين امري اساسي براي شکست گروه داعش است و شما در اين مسير درست حرکت مي کنيد.

بايدن از فرماندهي العبادي و اشراف وي بر عمليات در استان صلاح الدين و موفقيت دولت در جذب اهالي استان الانبار براي بيرون راندن گروه داعش ستايش کرد و گفت: آمريکا حمايت تسليحاتي بيشتري از نيروهاي امنيتي عراق خواهد کرد.

وي همچنين اشاره کرد که آمريکا از تلاش‌هاي دولت عراق در مبارزه با تروريسم و اهميت زمينه سازي براي آزادسازي موصل و باقي مانده اراضي استان الانبار –بعد از آزادسازي استان صلاح الدين- حمايت مي کند.

در همين حال، حيدر العبادي نيز در اين تماس تلفني با تاکيد بر همبستگي اقشار ملت عراق در نبرد عليه گروه تروريستي داعش افزود: پشروي نيروهاي امنيتي در صلاح الدين و سامرا با روند رو به افزايشي پيش مي‌رود.

نخست‌وزير عراق همچنين به دستورات صادره درخصوص ضرورت حفظ و رعايت قانون در جريان آزادسازي مناطق و مرحله بعد از آن اشاره کرد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان