arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
کارشناس روس:

نتانياهو حماقت خود را در سخنراني کنگره نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رييس مرکز مطالعات ايران معاصر در روسيه روز پنجشنبه گفت: بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با تکرار ادعاهاي کذب در کنگره آمريکا حماقت خود و احترام نگذاشتن به عرف مناسبات بين المللي را نشان داد.

«رجب صفراف» در گفت وگو با شبکه تلويزيوني روسي «لايف نيوز» افزود: نتانياهو با سخنراني در کنگره آمريکا شبيه يک ديکتاتور خودکامه رفتار کرد و بسياري را از جمله «باراک اوباما» رييس جمهوري آمريکا ، کنگره اين کشور و مذاکره کنندگان گروه 1+5 را در وضعيت دشوار قرار داد.

وي افزود: نتانياهو با سخنان خود در کنگره نشان داد که عرصه سياسي را در آمريکا کارگرداني مي کند و سران اين کشور حرف نخست را نمي زنند و هر چه وي بخواهد، بايد انجام دهند.

رييس مرکز مطالعات ايران معاصر در روسيه در مورد توافق جامع هسته اي ايران گفت: آمريکا به اين توافق نياز شديد دارد.

وي ادامه داد: آمريکا نگران آن است که اگر اين توافق به دست نيايد، ايران و روسيه به يکديگر نزديکتر مي شوند و اين امر مي تواند نيروي بزرگي را در منطقه شکل دهد.

صفراف در مورد سخنراني نخست وزير رژيم صهيونيستي در کنگره گفت: اين سخنراني براي مصرف داخلي اسراييل انجام شد. انتخابات مجلس اسراييل روز 17 مارس برگزار مي شود و حزب حاکم ليکود در وضعيت متزلزل قرار دارد. کارشناس روس با بيان اينکه نتانياهو کنگره را تحقير کرد و هيچ حرف تازه اي نزد، افزود: سخنان وي و ادعاهايش در مورد ايران دروغ بود و هيچ گونه شواهدي براي اثبات ادعاهاي خود ارائه نکرد.

وي افزود: نتانياهو مي ترسد با لغو تحريم هاي ايران، اين کشور قدرت بزرگ خاورميانه شود و در آن صورت اسراييل در شرايط خطرناکي قرار خواهد گرفت.

کارشناس روس گفت: سخنراني نتانياهو در کنگره يک بار ديگر نشان داد که لابي يهودي در آمريکا قوي است و مهم تر از آن اينکه اين گروه حاضر است منافع يک رژيم حاکم بر سرزميني کوچک را بر منافع آمريکا ترجيح دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان