arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

ماجرای زندانی شدن عزت الله انتظامی در 28 مرداد در زندان قصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بخشی از گزارش اعتماد درباره زندانی‌های شهیری که در زندان قصر حصر شده‌اند، به عزت الله انتظامی اشاره شده و در این باره گزارش داده شده است، در جريان دستگيري‌هاي فرمانداري نظامي تهران پس از كودتاي ٢٨ مرداد، عزت‌الله انتظامي را نيز در خيابان دستگير و پس از چند روزي كه در توقيفگاه اصلي تهران بازداشت بوده به دليل كمبود جا به زندان قصر منتقل مي‌كنند.

انتظامي كه با تعدادي ديگر از هنرمندان و برخي كاركنان راديو همراه بود پس از انتقال به زندان قصر به ‌بندي منتقل مي‌شود كه احمد شاملو نيز يكي از زندانيان آن بند بوده. خودش تعريف مي‌كند: در اين بند تعدادي قاتل و سارق نيز حضور داشتند. چند ماه بعد زماني كه به دليل نداشتن وابستگي به گروه‌هاي چپ و با دادن تعهد از زندان آزاد مي‌شود، نقش نامه‌رسان را براي شاملو و تعدادي ديگر از همبندان ايفا مي‌كند.

انتظامي در مجموع نزديك به پنج ماه در زندان قصر مي‌ماند و به ياد دارد كه ملاقات‌هاي آن زمان مثل الان نبود كه خيلي شيك با يك تلفن بتواني صحبت كني. همه داد مي‌زدند. به قدري همهمه بود كه كسي حرف‌هاي طرف مقابلش را متوجه نمي‌شد. شرايط خيلي بد بود ولي با واسطه افسري كه دوست آقاي (محمد علي) جعفري (يكي از همبندي ها) بود يكسري مزايا دريافت مي‌كرديم. براي مثال او براي من، آقاي جعفري و شاملو ملاقات خصوصي با خانواده‌هاي‌مان ترتيب مي‌داد.

نظرات بینندگان