arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۰۲
تعداد نظرات: ۱۹۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
در حاشیه یادداشت اخیر «کیهان» در نقد سخنان آیت الله هاشمی

آقای شریعتمداری! از چه هراسانید؟!/ مگر شما لقب «استوانه انقلاب» را به هاشمی داده اید که اینک، بازپس می ستانید؟!

* مصطفی فقیهی: دوستان قدیم و نورسیده، نباید حرمت این سرباز پیر نظام و ملت را فرو گذارند و کوشش های پنهان و نهانِ او در بیش 6 دهه را در راه اعتلای کشور با رقم مغلطه، سیاه کنند ؛ ولی آیا کسی هست که ورای این هیاهوها و همهمه های مبهم آشفته بازار سیاست، غم و دغدغه ای برای مصلحت ملی ، مناقع مردم و نظام و سرنوشت کشور داشته باشد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آقای شریعتمداری! از چه هراسانید؟!/ مگر شما لقب «استوانه انقلاب» را به هاشمی داده اید که اینک، بازپس می ستانید؟!به نظر می رسد هر چه به موسم انتخابات «هیات رییسه مجلس خبرگان» و همچنین رقابت های انتخابات حساس سال آتی نزدیک می شویم، مخالفان تند خوی آیت  الله هاشمی به تبلیغات تخریبگرانه خود وسعت و شدت بیشتر می بخشند و آواز کوبش ها بر طبل های حلبی، قدرتمندتر و گوش خراش تر به گوش می رسد، حال آنکه «هاشمی» اساساً انگیزه ای به سان برخی حضرات تندرو، برای ورود به چنین عرصه هایی ندارد و سابقاً (در مورد ریاست مجلس خبرگان) هشدار داده که تنها اگر «ناصالحان بیایند، خواهم آمد»

جدا از حجم سنگین و البته مسبوق به سابقه ی سخنرانی ها و گفت و شنفت ها علیه او، برخی رسانه ها نیز برنامه حمله به شخصیت آیت الله هاشمی را در صدر برنامه  های خود قرار داده اند تا لجوجانه حجاب چشم های واقع بین شوند که این، البته نشان از آن دارد که هراس خویش را بیشتر عیان کرده اند.

به چند نکته می توان اندیشید:

یکم. این اتفاقات بس آشناست و گویا، عبرت آمیز نیست. در همین دیار و روزگاری نه چندان دور، یکبار که نه، صدها بار هاشمی را به چوب تهمت و بدزبانی بستند و «تازیانه دشنام و ناسزا و افترا» را به دست «عالیجنابانی مست باده قدرت» سپردند و چنان کردند که نیک، در اذهان نقش بسته، در آن زمان هیچ کس دم بر نیاورد که هیچ! بل بر باد رفتن حیثیت دیگری را جشن گرفتند.

جریانی رادیکال در ایام اصلاحات ، زشت ترین و تندترین القاب و عبارات را نثار آیت الله کرد و به زعم خود ، هاشمی را از صحنه سیاست به در کرد!  اوج این قصه پر غصه آنجاست که در طول مدت تهاجم علیه هاشمی برخی عناصر اصلی از کفایت و جامعیت او سخن می گفتند و در همان حال عناصری مشکوک و یا متوسط از درون همان جبهه از وارد کردن هر اتهامی به او دریغ نمی کردند ،  این حضرات ، اگر مشوق آنها نبودند، اما شاید با رضایت و احیاناً تحریک «جوانترهای خام و جسور» تخریب هاشمی را به تماشا نشسته و سکوت اختیار کردند.

«آیت الله» اما در این گذرگاه تنگ عافیت، به رغم طعن طاعنان و ملامت ملامتگران، صبری "ایوب وار" پیشه کرد ، خشم ها و خروش ها و خیزش های غضب ناک، را بشنید و بدید و، دم بر نیاورد.

در نتیجه آن اقدامات، نخست بزرگترین سرمایه کشور و نظام یعنی اعتماد عمومی دستخوش تهدید شد و در ثانی کشور و مردم ما از یکی از بزرگترین سرمایه های انسانی خود برای مدتها محروم شد، اما آن روز هیچ کس سخنی در ملامت این جریان نورسیده ، نگفت!

تاریخ ، اینک در حال تکرار است ، تکراری که این بار بعد از گذشت نزدیک به دو دهه، شاید نتیجه‌ای واحد داشته باشد. این «آسیاب نوبتی» (به تعبیر آیت الله) که سالهاست هاشمی را برگزیده و مورد نوازش بی وقفه قرار می دهد. این بار اما ، نه رادیکال های جریان اصلاحات، که منتهی الیه جریان «راست» یا همان تعبیر غلط و نادرستش «اصولگرایان»، فرصت را مغتنم شمرده تا او را مورد «مهروزی» ویژه خود قرار دهد، چندان که در هشت سال ریاست چمهوری محمود احمدی نژاد، آواز گوش خراش چنین کوبش هایی، بی وقفه و مستمر به گوش می رسید ، اما گویا این «آسیاب نوبتی» را پایانی نیست!

دوم. حسین شریعتمداری در ادبیات ، پردازش و نتیجه گیری ای شبیه و نزدیک به مطالب «گنجیِ ایام اصلاحات» و البته چنان رویه ی پیشین «کیهان» در سالهای اخیر، به بهانه سخنان هاشمی در «نقذ منتقدان داخلی مذاکرات هسته ای» بار دیگر هاشمی را به چوب طعن و لعن بست و با تحلیلی مغرضانه و مغلطه آمیز از شخصیت وی، تلویحاً تاریخ مصرف «آیت الله» را پایان یافته تلقی کرد.

او اما، پا را فراتر گذاشت و تا آنجا پیش رفت که «آیت الله هاشمی» را از لقب و وصف مشهور «استوانه ی نظام» خارج شده دانست ؛ به رغم آن که ما نیز به بخش هایی از رفتارهای دولت در مباحث مرتبط با «مذاکرات هسته ای» انتقاد داریم، اما پرسش این است که مگر هاشمی چه گفت که برخی را چنین آسیمه سر و آشفته کرد؟

پس از مطالعه این چند سطر از یادداشت مشعشع «کیهان»، نخستین پرسشی که به ذهن خطور می کند، این است که مگر عنوان «استوانه ی نظام» توسط آقای شریعتمداری به آیت الله اعطا شده که او اینک، گستاخانه، اهانت آمیز و غیرمجاز و با کرشمه ای از سر «منت» و موضع «عزت»، عنوان اهدایی خود را از آیت الله بازپس می ستاند؟! این عنوان نه از سوی افرادی با قد و قواره ی آقای شریعتمداری، بل از سوی سابقون، بزرگان ، اندیشمندان و علمای انقلاب و اسلام، نثار این «استوانه نظام» شده است. اما نکند این بزرگان نیز با «مجوز» حضرت ایشان، چنین صفتی را به آیت الله سپرده اند؟!!! به خدا پناه می بریم.

سوم: لابد می دانید «کیهان» ، به یکی از معدود رسانه ها و تریبون های بازتاب دهنده ی افکار مضحک و پلید فردی ناشناخته به نام «منوشه امیر» مشهور است  ، این روزنامه رندانه در تلاش است بخش هایی از افکار «منوشه» تحلیلگر گمنام صهیونییست را بازتاب دهد که به کام جنابش مزه کند و در قیاسی مع الفارق، آن عناوینی که خود می پسندد را به رقبایش بچسباند! یعنی اگر مانند «شریعتمداری» بیاندیشیم و - به غلط و غیرمنصفانه - بپذیریم کاری که آیت الله ، با برخی منتقدین «تیم مذاکرات» کرده و از بی توجهی به اصول و منافع ملی انتقاد کرده ، نوعی شبیه سازی تام و تمام میان «نتانیاهو» و «منتقدان داخلی» بوده!!، تازه این روش ، همانی است که کیهان عمریست بر طبل میان تهی آن می کوبد ! این «منش» که دأب حضرات است! که مخالفانش «باطل» مطلقند و لابد حضرات کیهان، عین «صواب»!

آقای شریعتمداری! از چه هراسانید؟! ، مگر شما لقب «استوانه انقلاب» را به هاشمی داده اید که اینک، پس می ستانید؟!

کیهان اما در این روش غلط و صدها بار تکرار شده، به هیچ یکی از گفتارهای اخیر «منوشه» در مورد مذاکرات هسته ای که واگویه ای از سخنان نتانیاهو است، وقعی نمی نهد تا مبادا آشکار شود که منوشه نیز مانند نخست وزیر کودک کش، تمایل چندانی به برقراری یک «توافق خوب» ندارد. نگارنده اما پیشنهاد می دهد که مترجمان این روزنامه فخیمه، ضمن بررسی آخرین اظهارات این «صهیونیست» ، شباهات ادبی و محتوایی آن با برخی دلواپسان را در قالب یک گزارش منتشر کند، نتایج قطعاً شگفت انگیز خواهد بود! بله،  «تشابه» ! همین تک نکته ساده و در عین حال «دقیق» است که آیت الله بر آن تاکید ورزید «چه سری است که دلواپسان و نتانیاهو همزبان شده اند؟!»

چهارم: ذکر این نکته ضروری است که بیان چنین سخنی از سوی آیت الله، بدان معنا نبود و نیست که جریان دلواپس ، چون «نتانیاهو» اهداف پلیدی در سر می پروراند، بلکه مفهوم چنین بود که نباید بخشی از افراد منتسب به جریان ارزشی و اصولی انقلاب ، با تشبث بر استدلال های مجهول، سبک  و بی مایه ، در راه تیمی سنگ اندازی کنند که برای منافع ملی نظام و مردم تلاش می کند و رهبر معظم انقلاب نیز آنان را «فرزندان خود و انقلاب» می خوانند.

ضمن آنکه بلاشک، هاشمی مانند برخی «حضرات آتشین مزاج این روزها»، جزم اندیش و وجدان ستیز نیست که معتقد باشد «می توان برای زمین زدن رقیب از هر صناعت جعل و ابزار تهمت و افترایی استفاده کرد» (که کلوخ انداز را پاداش نه حتی کلوخ، که سنگ است)  ، اینکه از «دایره عقلانیت» به دام «ستیزه های آشوبگرانه و بیهوده» بغلتیم و بی هیچ آداب و ترتیبی، هر چه دل تنگمان می خواهد، بگوییم و کینه ها و حقدهای «بدریه و غدیریه» را باز گشاییم!

آیت الله هاشمی هرگز مانند این دسته منتقدان پریشان و خواب زده، نمی گوید جریان منتقد، عین نتانیاهوست و نتانیاهو عین فلان جریان، بلکه با بیانی ساده و روان می گوید :

«««در شرایط کشور همدلی ملت برای ما خیلی مهم است..در مهمترین پروژه دولت که تلاش می‌شود به سرانجام برسد و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است ، باز این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو همزبان شده‌اند...نتانیاهو آنجا اوباما را تهدید می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم. البته ما نمی‌دانیم این چه سری است. تا تیم مذاکره کننده با طرف مقابل که آنها هم شیطنت می‌کنند به نتایجی می‌رسد، بعضی از این دلواپسان به جای استقبال در فرودگاه می‌آیند و حرفهایی می‌زنند... طرف مذاکره کننده غربی هم شیطانند و آدم های ساده ای نیستند اما تیم مذاکره کننده ما تمام تلاش خود را برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات انجام می دهد....ما بعد از جنگ اینگونه مشکلات را نداشتیم...دیگر نباید کارشکنی کرد. اکنون که ما با فشار بین المللی مواجه ایم می بینید که فشار داخلی بیشتر از خارجی شده است....این ملت آن ملتی نیست که انقلاب کرد این ملت آن ملتی نیست که این همه شهید داد.»»»

واضح است که تحلیل آیت الله هاشمی از اوضاع سیاسی کشور بر محور حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحلیل و سخنان کارشناسان و تیم هسته بود. مگر رهبری نفرمودند که «ما به تیم هسته ای خود، اعتماد کامل داریم؟» پس چگونه کیهان می تواند بی توجه به چنین بیاناتی، می تواند مدعی شود «امتیازات نقدی داده‌ایم و تحقیرهایی تحویل گرفته‌ایم»؟!

پنجم. بی گمان، نقد منصفانه کارکرد هاشمی نه تنها مفید که کاری شایسته و ضرور است. اما آنها که هاشمی را در فکر و ذهن جمعی تخریب کردند، قطعاً و بی تردید در صدد نقد کارکرد و اصلاح مشکلات نبودند. اگر بودند، حقیقتی چنین روشن را با عبارات ناپسندی چون «سخیف»، «بی پایه» ، «عوامانه»، «حضور در کنار پادوهای بی‌شخصیت‌ سیاسی»، ««عضویت یک گروه سیاسی»، « کودکانه» ، «خنده‌دار» ، «همسو با اقدامات وطن‌فروشانه»، به خیال خود، تیره و تار نمی کردند. چندان که گویند «كسي كه به خواب رفته را مي توان با نهيب بيدار كرد، اما كسي كه خود را به خواب زده و بيداري را به مصلحت نمي داند، به يقين هشدار نمي پذيرد و پند و اندرز نمي گيرد»

تحریف و تخریب و تقبیح تاریخ و پروا نداشتن از شکستن سرمایه های انسانی و ملی و انقلابی نظام، البته نشان از خطای مدام و هراس خفته ای می دهد که کم کم، بیش از پیش افسار خود را می گسلد و بند از پوزه خشم و خشونت رفتاری و گفتاری می درد تا بر نورسیدگان شتابزده عرصه سیاست، ارمغانی از قوت قلب و دلیری دل ارزانی کند. این پدیده، نه در روش و نه در اهداف خود، هیچ از روایی و مشروعیت برخوردار نیست و دریغ است که آرمان و اندیشه ی متعالی امام (ره) و انقلاب اسلامی در کنام برخی تندخویان دریده لگام از هم بپاشد و صورت و سیرت خود را از دست دهد.

ششم. اما سئوال این است، حقیقتاً این رویارویی های ناپسند و ناصواب نشانه چیست؟ آیا بهتر نیست آنها به جای آن که از هاشمی مضطرب و برافروخته باشند، از مردم رأی دهنده ای آزرده خاطر و دل شکسته باشند که به ندای وی لبیک گفتند و سعی کردند «خیر الموجودین» انتخابات اخیر را برگزینند؟ چرا هاشمی باید تاوان هول و هراس آنها از عدم اعتماد مردم به جریان های رادیکال را پس دهد؟

پاسخ اما چنین است که سوگمندانه و شوربختانه، برخی حضور هاشمی را مانع یکه تازی ها خویش می می بینند و از سر کینه و عداوت با دوست و یار قدیم انقلاب و امام و رهبری آن کردند که هیچ دشمنی با رقیب خود نکرد.

مخلص کلام آنکه تمام سخن در این است ؛ دوستان قدیم و نورسیده، نباید حرمت این سرباز پیر نظام و ملت را فرو گذارند و کوشش های پنهان و نهانِ او در بیش 6 دهه را در راه اعتلای کشور با رقم مغلطه، سیاه کنند ؛ ولی آیا کسی هست که ورای این هیاهوها و همهمه های مبهم آشفته بازار سیاست، غم و دغدغه ای برای مصلحت ملی ، مناقع مردم و نظام و سرنوشت کشور داشته باشد؟

* مصطفی فقیهی
      مدیرمسئول

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹۱
در انتظار بررسی: ۴۸
غیر قابل انتشار: ۱۷۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
34
691
اين آقا خودشا مدعي همه امور ميدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
امام خمینی : بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
hossein
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
درود بر شریعتمداری
پسر شیک پوش
| - |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
این مدعیان و حامیان دولت گذشته با این فلاکتی که بر کشور آوردند...باید هم برای همیشه دلواپس موقعیتشان باشند...برای همیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
فکر کنم این درود بر شریعتمداری رو هم خود ناقلاش نوشته!!!!
آخه داداش اقلا اسمت رو عوض میکردی این که خیلی تابلو هست
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
...آیا کسی هست که ورای این هیاهوها و همهمه های مبهم آشفته بازار سیاست، غم و دغدغه ای برای مصلحت ملی ، مناقع مردم و
نظام و سرنوشت کشور داشته باشد؟
.
.
.
آیت الله همچنان از استوانه های انقلاب ، پیرِ
میدان دارِ انقلاب ، خواهد ماند به زعم بد خواهان !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
18
514
بعضی نانشان در آب گل آلود و فضای متشنج است وقتی فضا آرام و همه چیز متعادل باشد انگار نفس کشیدن برایشان سخت می شود اینگونه افراد در 8 سال گذشته جولان داده‌اند و الان که فضا برایشان تنگ شده به هر دری میزنند تا آب را گل آلود کنند
پاسخ ها
فامیل دور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
بعضی ها مثل حاج حسین آقا کاتولیک تر از پاپ تشریف دارند فقط و فقط برای رضای خدا
مثل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
تا حالا کدام تحلیل آقای شریعتمداری خلاف از آب در آمده است؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
944
59
زنده باد شریعتمداری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
زنده باد مصطفی فقیهی
ناشناس
| Canada |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
انسانیت براش آرزو می‌کنم
علی تبریزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
یکی از نظرات گوهر بار ایشان که در صورت فوت شاه عربستان قیمت نفت به دویست دلار خواهد رسید. تیتر اول روزنامه خودش بود....به نظرم همه معادلاتش و پیش بینی هایش دقیقند.................................
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
زنده باد شریعتمداری

الکی مثلا من .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
زنده بادآیت الله هاشمی
وننگ بر تخریب گران کور دل
ننگ برکسانیکه آخرت رابه دنیا فروخته اند
ننگ برکسانیکه به مردان خدا تهمت می زنند.
شعبان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
آزه زنده باد که ببا این کارهای تو هاشمی هر روز عزیزتر می شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
دوست عزیز
چرا زنده باد شریعتمداری؟؟؟
مگر ایشان برای این کشور چکاری انجام داده اند؟؟؟
لطفا یکی از کارهای درخشان این شخص را بگوئد ، فقط یکی
ایرانی مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
26
440
دست مریزاد جناب مدیر. خداوند هاشمی عزیز را برای ملت ایران در پناه خود نگاهبان باشد و سلامت و عزتش بیفزاید. انشالله جای شهید مظلوم بهشتی این روزها بیش از همیشه خالی است.
پاسخ ها
علیرضا_ش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
دوست گرامی؛ شهادت می دهم و تاریخ گواه است که امروز آیت الله هاشمی مظلومتر از شهید بهشتی هستند...
وای بر ما که با شخصیتی این چنین نازنین و با ارزش، اینگونه رفتار میکنیم...
مجتبی زارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
23
320
تشکر از اقای فقیهی هاشمی گوهری نایاب هست که خدا میداند خوبان عالم خدا 120 سال عمر با برکت به امیر کبیر ایران بدهد و اخر عمر حسین اقبت بخیر بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
16
304
درود بر اقای فقیهی که خوب ومنطقی پاسخ دادی.
گرچه مردم هم ایت الله هاشمی را می شناسند وهم شریعتمداری دور از شریعت را که به منخب ملت توهین می کند .
من پشنهاد می کنم که اقای شریعتمداری اگر می خواهند معیار خود را بسنجد یک بار خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد .او که امکانات مفت تبلیغاتی در اختیار دارد.؟
پاسخ ها
313
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
چه ساده به دیگران تهمت بی دینی را میزنیم!!!
مطمئن شدم شما شریعت داری آقای ناشناس
علیرضا_ش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
بله واقعا از داش مصطفی عزیز کمال تشکر و قدردانی را داریم....
خداوند به ایشان طول عمری با یرکت و شرف اعطا فرماید تا همیشه پشتیبان حق باشند.....انشاالله...
بهزاد از کرمانشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
473
28
ایول به حاج حسین. مرد نیستی اگر منتشر نکنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
چطوری عمو جون ؟
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
تحویل بگیر برات چاپش کرد از خجالت قرمز شدی
حمید اسمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
فکر میکنی تو مردی؟ زهی خیال باطل اما من پهلوان در کرمانشاه زیاد دیدم مطمئنن شما یکی جزء انان نیستی
reza
| United States |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
بهزاد بگو از توکل اباد کرمانشان هستی تا مردم حرفت را قبول کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
مرد نیستی اگه به منفی ها نگاه نکنی
نگاه کن بلکه ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
19
319
فقط یه سوال از طرف من از شریعتمکاری بپرسید :
اگه هاشمی استوانه انقلابه ، شما کجای انقلابید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
کاروان میگذرد
...............
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
به قول احمدی نژاد شریعتمداری چیه چیه؟ یا چیه کیه؟ البته عذر میخوام بالاخره اینا حرفای ریئس جمهور سابق مملکت بوده حرف من نیست. امیدوارم منتشر کنید.
علی تبریزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
ایشون عقل کل تشریف دارند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
423
28
دورود بر شریعتمداری بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
لابد منظور آقا رضا مرحوم آیت اله شریعتمداری است
محمواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
خدا از بزرگی کمت نکنه از بزرگی خودتونه فکر می کنی شریعتمدار بزرگ است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
16
271
آفرین، مرحبا اقای فقیهی.حرف دل ما بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
329
23
شما منافقين از حرف اين مالك اشتر زمان چقدر آشفته شده ايد!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
منافقین که حتما خوشحال شده اند ولی دلسوزان نظام ناراحت
علی تبریزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
مالک اشتر که اینطوری تهمت نمیزد اقا....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
12
217
من از روز جزا می ترسم...اما دوست دارم قیامت شریعتمداری را ببینم...این همه دروغ و تهمت و هتاکی و آبرو بردن های پیاپی چه می شود
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
7
119
امام می گفت به من خدمتگزار نظام و ملت بگویید بهتر است هاشمی هم که شاگرد آن امام است خود را خدمتگزار نظام می داند نه استوانه نظام که شما قصد دارید آنرا ازش بگیرید
سید سهیل مهرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
16
216
جناب فقیهی سلام علیکم
در جوابیه بسیار عالی و بی نقص شما به این آقای بی خرد ، برای من هماره این سوال مطرح بود که پس چرا حضرت آیه الله هاشمی جوابی به این بی خردان نمی دهد. که از قضا یاد خاطره ای از خود آیه الله افتادم .روزی در نماز جمعه که آیه الله امام جمعه بودند(که یادش بخیر چقدر با حضورش پرشور و پر ترافیک برگزار میشد) این مثال را زدند که:
روزی گنجشکی روی درختی نشست، زمانیکه قصد بلند شدن را داشت با خودش گفت بهتره خودی نشان درخت دهم ، لذا پرو بالی زد و با صدای نحیف خودش گفت آهای درخت منو میبینی؟ این منم.... گنجشک .... می خوام پرواز کنم و برم ......
درخت با متانت و وقار و در شکوه و عظمت خود ی نیم نگاهی به گنجشکک نحیف انداخت و گفت : کوچولو من اومدنت را کی فهمیدم که حالا رفتنت را بفهمم؟
برای آن مسلمان نماهای بی دینی که حداقل از کتاب قران کریم یاد نمی گیرند که خداوند در سوره فاطر آیه 2 فرمود : مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ ..........یعنی دری که خدا از رحمت به روی مردم بگشاید هیچ کس نتواند بست و آن در که او ببندد هیچ کس جز او نتواند گشود....واقعا متاسفم
آری .. جناب حجت الاسلام و المسلمین حضرت آیه الله هاشمی رفسنجانی رحمتی است از طرف خداوند برای این ملت عزیز و سرافراز ایران زمین که به خواست خدا و به فرموده بزرگان ذخیره انقلاب اسلامی ایران است که حتی دوستدارانش هم قدر و منزلت این شخصیت بزرگ سیاسی و دینی ایران را نشناختند چه برسد به دشمنان نا بخردش . خاک بر سر آن کسانیکه می خواهند در مقابل خدا بایستند و عزت این مرد را به زیر سوال ببرند که البته هر چه می کنند خداوند این بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی ایران را روز از روز در بین مردم داخل و خارج از کشور عزیزتر و ارجمندتر می گرداند.
جانم فدات ای از بهشتی مظلوم تر
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
آفرین بر آقا سید عزیز و بر آقای فقیهی
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
چون این آقا اصلا در حد و اندازه نیست که آیت الله بخواد پاسخشون رو بده
علی تبریزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
ممنون سید
313
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
مطمئن باش سعید جان شما هم در اندازه جواب شریعتمداری نیستید
حتی آقای فقیه هم در این اندازه نیست.
حمید اسمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
جناب 313 میخواستم بدانم منظور شما از عدد313 که به جای نام خود گذاشتید چیست؟ سئوال دیگرم را هم بفرمائید اگر اشتباه میکنم لطفا مرا ارشاد فرمائید ایا نام گذاری خود به 313 خدائی ناکرده این نیست که شما جزء 313 یاران حضرت صاحب امر و الزمان هستید؟ انشالله که من اشتباه میکنم چون یاران حضرت نیز همچو مولای خود از هر حیث مخفیند و خود را به مردم نمی نمایانند هر چند که انان مثل حضرت در پس غیبت نیستند و در میان مردم یا زندگی عادی دارند یا از دنیا رفته اند و منتظر ظهورند تشکر میکنم اگر پاسخ سئوالم را بدهید
سلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
11
201
ممنون - ای کاش یه نفر از این نماینده ها هم جواب اهانت رسایی را میداد!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
رساییه کیه مگه چی کفته بود؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
9
181
نقد مودبانه و مستند به این میگن...احسنت اقای فقیهی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
7
162
آفرین. بسیار شیوا ، روان و مستدل بود. حیف این ادبیات زیبا که هزینه پاسخگویی به کینه پردازی های امثال شریعتمداری شود .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
11
153
هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
167
9
آقای نویسنده شاید من حقیر از نظر دانش سیاست به پای شما بزرگوار نرسم اما سایت انتخاب به بی طرفی مشهور است پس از شما تقاضا دارم چند دقیقه به این نوشته فکر کن: تنها اگر «ناصالحان بیایند، خواهم آمد/ این به چه معنا است مگر در شورای خبرگان ناصالح وجود دارد یا خدای نکرده مردم انتخاب درستی انجام نداده اند آیا این جمله شما را به یاد جملاتی مشابه در انتخابات 88 نمی اندازد و یا برفرض شما با یک شخص مشکل دارید باید اون رو صهیونیسم خطاب کنید به نظرم مطلب شما ارزش خوندن نداره اگه دوست داشتین انتشار بدین تا دیگران هم قضاوت کنن
مدیر پایگاه آیت الله حائری شیرازی شخصیت مبارز و باسابقه ی انقلاب، در واکنش به برداشت
آقای علم الهدی در مورد «ناصلح خواندن اعضای خبرگان توسط هاشمی» گفته اند: «آقای علم الهدی باید بدانند که ناصالح برای
خبرگان به معنای ناصالح نیست. ممکن است فرد بسیار صالح باشد ولیکن صالح
بودن برای ریاست خبرگان باید کسی هم وزن اقای مهدوی باشد؛ نباید سخنان
یکدیگر را به گونه‌ای معنا کرد که اعتراض بر آن وارد شود»


پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
صالح با ناصالح فرق به اندازه و ضخامت يك مو است وقتي هاشمي حرفي ميزند دشمن توان سوء استفاده از آن را ندارد ولي وقتي .... حرف ميزند جوك داخل كوچه هاي خودمان ميشود تا دشمن حال ميخواهي صالح و ناصالح را تشخيص دهيد آزادمرد باش در رفتار گفتار و منطق جسارت کمتر کسی می توانی پیدا کنی پيدا كني كه در سياست منطق شجاعت و دور انديشي مبارزه و تلاش يك نفر همسنگ هاشمي پيدا كني آخر انقلاب براحتي بدست نيامده كه بعضي اينگونه چوب حراج به آن ميزنند
پارسا
|
China
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
5
88
انتخاب عزیز، جانا سخن از زبان ما می گویی، دشمن دانا به از یک هزار دوست نادان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
42
111
خامنه اي زنده باد
هاشمي پاينده باد.
مرگ بر ضد ولايت فقيه.
مرگ برجريان انحرافي ها و حاميانشان
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
5
104
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
71
دمت گرم به خدا . ای والله . عالی بود. اندازه دو عکس هم خیلی حرف توشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
5
146
شریعتمداری باید با تلسکوپ آیت الله رو نگاه کنه.... فاصله خیلی زیاده
پاسخ ها
حمید اسمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
اینقدر تند نرویدو مبالغه در وصف اقای هاشمی نکنیدو همچنین ایشان را نکوبیدو همچنین اقای شریعتمداری را نکوبید و همچنین در وصف ایشان مبالغه نکنید! امیر مومنان و شرف مخلوغات علی (ع) فرمودنند دو دسته بر من کافرند یک گروهی که من را بالاتر از انچه که هستم بخوانند و دومی گروهی که حق من را نشناسند پس اگر شیعه مولا علی (ع) هستید از حق عدول نکنید ضمنا خداوند حکیم عالم غیب نهان واشکار بهتر از هر کسی به احوال بندگانش اگاه است و این دو شخصیت که در اینجا از ایشان نام برده شده را بهتر میشناسد و انشالله بزودی خداوند در باره ایشان و دیگران قضاوت خواهد کرد
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
76
بازیگوشی شریعتمداری و دلواپسان از یک طرف و سیخونک زدن احمدی نژاد و تیمش از طرف دیگه بد جوری روی اعصاب مردم هستش. گرچه هر دوشون کاملا هماهنگ با هم کار میکنن. . نظر سنجی های مردمی هم که فقط از پایگاههای خودشون قبول دارن و هیچ مرجعی رو قبول ندارن.همه عالم و آدمهای عالمم که غیر از تفکر خودشون باشن یا کافرن یا ضد انقلاب یا فتنه یا مثلث انگلیس امریکا صهیونیست یا خودفروخته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
206
11
آقای فقیهی عزیز!!!
به جای دفاع کورکورانه فقط کمی در گفتار آیت الله تامل کنید
ایشان دلواپسان نظام که بنده نیز با مواضع آنها مشکل دارم را با کثیف ترین و نجس ترین موجود، هم تراز میکند
ما از امام و رهبرمان یاد گرفته ایم که به هر قیمتی از کسی حمایت نکنیم
بسیاری از همین دلواپسها هنوز آثار دفاع مقدس را با خود همراه دارند
کمی انصاف داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
چرا وقتی از احمدی نژادتون همه دلواپسا به هر قیمتی حمایت کردند اونوقت صداتون در نیومد؟ حالا شد دفاع کورکورانه! وقتی شریعتمداری شما سید ما رو در کنار جورج سوروس عنوان میکنه و صداتون در نمیاد اینجا هم نباید صداتون دربیاد! امیدوارم بفهمید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
4
92
احسنت حالا بعد از چند وقت شدی انتخاب واقعی و برترین جزاک الله خیرا
اشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
210
19
درود بر سردار قلم ...
برادر حسین مردی به خدا...
فداب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
139
9
واقعا خودت استوانه هستی که اگاهانه مردم را اگاه می کنی... حاج حسین شریعتمداری عشقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
وای به حال شما که منتظرید این آقا آگاهتون کنه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
4
72
بسیار عالی بود هاشمی استوانه نظام و عزیز مردم است و خار چشم بد دلان و دشمنان خواهد بود
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
5
89
بسیار عالی بود هاشمی استوانه نظام و عزیز مردم است و خار چشم بد دلان و دشمنان خواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
94
ای دمت گرم انتخاب جون با عکسی که گذاشتی.
این عکس گویای همه چی هست!
بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
87
خدا را شکر که ذره ای از اعتماد ما به آیت آلله هاشمی با خزعبلات آقایان کم نشد ، چه امثال گنجی و یا همین آخری!
خدایا کمک کن واقعا شریعت مدار باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
5
76
مردم تحت تاثیر تبلیغات دروغین یکبار به هاشمی پشت کردند و نتیجه اش را دیدند دیگر این اتفاق نمی افتد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
78
نرود ميخ اهنئ در سنگ !
از مطلب وزين شما متشكريم
سعیدرایگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
4
76
جناب آقای فقیهی ، استاد گرانقدر....

"احسنت" و دستمریزاد ، بی نهایت از یادداشت و دفاع جانانه و منصفانه ی شما از حضرت آیت الله هاشمی ..این شخصیت ممتاز و برجسته و نیز "ستون "بلاشک نظام لذت بردم و از شما استاد شیر پاک خورده ..ممنونم!!!!!!
حسین از یزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
103
5
خیلی برای جنابعالی متاسفم که هرچه توانستید در این نگارش ضد ارزشی و بی مایه نگاشتید من فردی هستم که یک ریال از بیت المال استفاده نکردم و قتی این مطالب را خواندم برایم خیلی سنگین بود اگر می توانید یک کمی مطالبطان را با واقعیات تطبیق بدهید اگر واقعا آدم منصفی هستید
پاسخ ها
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
احمدی نژاد هم می گفتن دولت من پاک ترین دولته وخط قرمز هم برایش مشخص کرد وهمین اقای شریعتمداری هم برایش سنگ تمام می گذاشت شما هم ادعا میکنید مانند اقای رحیمی از بیت المال استفاده نمی کنید پس ....حتما این مردم بدبخت هستن که هشتشان گرو نهشانه
سلمان سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
49
سلام خداوند بر شما جناب آقای مصطفی فقیهی

من تا کنون جنابعالی را از نزدیک ملاقات نکرده ام اما ، تحلیل منصفانه و دلسوزانه شما موجب ارادت اینجانب به شما گردید . آنهم در شرائط بی پشتوانگی و خلا حمایت مادی و معنوی ، در مصاف با یک فرد و جریده و جریان مورد حمایت و البته متکی به نوعی مصونیت و حمایت های پیدا و پنهان .
درود بر شما.
john
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
5
29
با اینکه هاشمی در برخی از قضایا مثل فتنه 88 از خودش ضعف نشون داد (به زعم خودم)... ولی این مورد تحت هیچ شرایطی مجوزی برای بی احترامی و بی حرمتی نیست...
چون هاشمی هم مثل همه ما معصوم نیست....
بعضی وقتا بعضیا چنان از برخی انتظار دارن که باید این انتظارات رو از معصوم داشت....
در ضمن باید از شریعتمداری پرسید که در چنین مقالاتی به دنبال چه منفعتی هست...
اگر هم بگه دلم برای ملت میسوزه... باید گفت که مقالات ایشون کاملا خلاف این مسئله رو ثابت میکنه...
دعوای شریعتمداری به خاطر غرور و ادعا هستش... که میخواد بگه من درکم از شرایط سیاسی بیشتره... واقعا جای تاسف داره...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
4
39
like
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
4
49
پاسخ شریعتمداری گسناخ را باید همچون فقیهی ها بدهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
1
40
شاید خیلی از ما دلخوری هایی از هاشمی از گذشته های دور داشته باشیم اما ابقا او در موقعیت موفقی که امروز دارد و پس از آن همه حمله و به حاشیه راندنش نشان از سیاستمداری و عقلانیت و غلبه منطق بر احساسات او دارد وگرنه حداقل با رفتارهایی که در چند سال گذشته با فرزندانش شد کافی بود تا او عملی انجام دهد یا حرفی بزند که برای همیشه از صحنه روزگار محو شود، اما آرامش او که آدمهای سطحی پر سر و صدا (طبلهای تو خالی) را به هیجان و اضطراب در می آورد تماشایی است، دق دادن او به بعضی ها را دوست دارم!
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
34
تاثیر گذار بود
مشکل ما همینه یه عده جلوتر از نظام و رهبری حرکت میکنن
مرتضی
|
United States
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
39
درود بر شما آقای فقیهی
احمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
40
من نمیدانم این آقای شریعتمداری جکاره مملکت است که در همه زمینه ها اظهار نظر میکند لطفا ایشان از خود یک محبوبیت سنجی در جامعه انجام دهد ببیند در کجا قرار دارد
مجید
|
Comoros
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
35
با سلام و خسته نباشید . دوست نداشرم پاسخ تندی به این حضرات بدهم ولی بایستی گفت آقای شریعتمداری ... میکند که به استوانه نظام و شناسنامه انقلاب توهین می کند . ما پاسخ ایشان و هم فکرانشان را پای صندوق های رای می دهیم و خواهیم داد .
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
27
ضمن عرض دست مریزاد به جناب فقیهی، خواستم فقظ به عرض برسانم بالاخره ذر هر جوامعی افراده پیدا می شوند که بر خلاف منطق جامعه و بزرگوارانی همچون آیت الله هاشمی شنا کنند. نگاه آنها در همین مقدار است و بس. نگران این افراد نباید بود.
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
28
عالی بود. زنده باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
26
اولین کسی که بد گفت گنجی بود که مقاصدش دیدیم ، این هم بعدا معلوم میشن
شهروند
|
-
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
33
من يك شهروند عادي هستم سوالي دارم ... روزنامه كيهان چكونه به خود اجازه مي دهد .. افكار افراطي ترويج دهد چرا مسئولين امر اجازه مي دهند در اين روزنامه به شعور يك ملت اهانت شود .. و بگويد شما نمي دانيم .. فقط ما هستيم كه مي دانيم و درست تحليل مي كنيم ... آقاي شريتمداري 75 ميليون انشان تحصيلكرده و با شعور در اين كشور زندگي مي كنند چرا سرتان مثل كبك كرديد زير برف ...
پاسخ ها
حمید اسمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
شهروند گرامی لطفا در مورد 75 میلیون نفر تحصیلکرده تجدید نظر فرمائید!
saeed rasht
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
33
این اقا کار نیست تو این مملکت اصلا حرفش خریدار نداره یه روزنامه داره فقط تهمت میزنده
خشایار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
1
41
خوشم میاد هاشمی خواب از چشم این ادمها گرفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
1
38
انگار سعدی علیه الرحمه این شعر رو هفتصد سال پیش در وصف برادر حسین زمان ما سروده :
آهنی را که موریانه بخورد
نتوان برد از او به صیقل زنگ
به سیه دل چه سود خواندن وعظ
نرود میخ آهنین در سنگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
35
هاشمی استوانه نظام است و خواهد بود.
چه شریعتمداری خوشش بیاد، چه خوشش نیاد.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
30
باتشکر از آقای فقیهی و مقاله تحلیلی ایشان و آرزوی سلامتی آیت الله هاشمی رفسنجانی . تشکر از سایت انتخاب .
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
32
نگران افزایش روزافزون محبوبیت بیش از حد تصور رفسنجانی بین توده مردم و خواص بخصوص اعضا خبرگان هستند فقط همین!
احسان جو مکانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
32
مگر رهبری نفرمودند که «ما به تیم هسته ای خود، اعتماد کامل داریم؟» پس چگونه کیهان می تواند بی توجه به چنین بیاناتی، بنویسد «امتیازات نقدی که داده‌ایم و تحقیرهایی که تحویل گرفته‌ایم»!
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
32
ايشان چه سمتي در كشور دارند که این حرفا رو می زنن
حبدرانلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
72
7
استوانه نظام برای حال قبلی هاشمی بود ملاک حال فعلی افراد است
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
نظامي كه هاشمي در آن نباشد نظام نيست
علیرضا_ش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
از یک بابت درست می فرمایید....!
آیت الله هاشمی قبلا استوانه نظام بودند ولی الان خود نظام هستند....!
خداوند ایشان را در پناه خویش نگاه دارد...انشاالله....
پیراسته فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
31
11
همانطورکه جسارت به آیت الله هاشمی رفسنجانی کاری مذموم است ،توهین به آقای شریعتمداری هم ناپسنداست.
میتوان بدون توهین انتقادکرد،مثل نویسنده این مقاله(آقای فقیهی)
به امیدی که کاربران چنین کنند.
پاسخ ها
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
هرچی عوض داره گله نداره جلو خودتو بگیر تا مردم جوابتو ندن
امرایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
4
31
من معتقدم که این شریعتمداری را رها کنید هر چه دلش میخواهد بگویدزیرا کمتر کسی به او وگفته هایش اعتنا میکند در ضمن اظهار نظر او بشدت به نفع اصلاح طلبان است ( یعرفون الاشیا باضدادها)
حامد اعتدال گرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
6
28
با عرض تشکر از مصطفی خان فقیهی
اعتدال ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
6
20
برای کسانی که نانشان به راه است و تحت هر شرایطی از بودجه عمومی و بیت المال ، منافع فردی و جناحیشان را پیگیری میکنند ، مطمئا باشید که منافع ملی محلی از اعراب ندارد و هر کس که مورد تایید ایشان نباشد باید از میدان به در رود . آنهم با هر روشی ...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
6
30
خدا وند هاشمی را زنده نگه دارد و تازه به دوران رسیده ها را دلواپس تر وهراسان تر.ایت الله حتما باید کاندید شود
آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
5
30
جای تاسف دارد که استدلالهای آبکی شریعتنداری مورد حمایت افرادی قرار میگیرد که خود را اندیشمند میدانندسوال من این است که مگر همین تشنگان قدرت نبودند که در قم مهر نماز و لنگه کفش بسوی شما پرتاب کردن و شما بعنوان نماینده قم نظاره کنید بیشترین مخالفانتان در بقیاس با سایر نمایندگان مجلس چه کسانی هستند و تنها نماینده ای در مجلس هستید که مخالفان بخاطر اتصال به گروههای فشار علنا در مجالس حضور یافته و علیه شما شعار میدهند
پس حمایت از کسی که نابخردانه لباس مقدس روحانیت را نادیده انگاشته و بر استوانه نظام می تازد منطقی نیست همانطور که زمانی که بر هاشمی تازیدند خیلی ها سکوت کردند و نتیجه آن یورش به جنابعالی در قم شد پس قدر بزرگان کشور را بدانیم
طاهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
26
همنوایان داخلی با علم به اینکه در موضوع مذاکرات هسته ای هیج برنامه و تصمیم بدونه اطلاع و خواست رهبری صورت نمی گیرد باز برای بهانگیری و بهانه تراشی با استفاده از مقدسات انقلاب می خواند خودی نشان و همه را در عمل انجام شده قرار دهند تا کسی نتواند و نخواهد تصمیم در ریاستای منافع ملت بردارد
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
54
10
در زمان پیامبر اکرم ص خیلی ها خدمات انجام دادند ولی بعدها بر سر قدرت و مقام و مسئولیت کارها و حرفهای خلاف انقلاب و راه انقلاب انجام دادند.
خداوند همه مارا به راه راست هدایت کند ان شاء الله
سینا
|
Romania
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
22
هاشمی،خار چشم دشمنان ایران.
جیگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
16
ولش کنین. این هرچی بیشتر زور میزنه امثال ایت الله هاشمی و... روخراب کنه تیرش به سنگ میخوره که هیچ باعث مقبولیت بیشتر این بزرگان در دل مردم میشه براستی چه افتخاری بیشتر از اینکه ادم مواضعش رو در تقابل این آدم ها ببینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
15
یک زمانی مابچه بودیم میگفتنددروغگودشمن خداست حالا نمیدونم باین همه دروغ بایدگفت دروغگو دشمن کیه ماکه نفهمیدیم همش دروغ وریا باباتوکشورکسی نمیتونه بااین شریعتمداری جروبحث بکنه منطق نداره که دروغ هم که کنتورنداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
11
بسيار زيبا بود، اما به نظر من اصلا نبايد به نوشته هاي كيهان اهميت داد اين بهترين روش براي كنار گذاشتن كيهان است، چرا كه خوانندگان اين روزنامه بسار كم هستند و مدير مسئول تلاش دارد تا با به را انداختن اين مباحث مطالش را به گوش همه گان برساند.
اعتماد
|
United States
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
9
از نگاه منصفانه و تحلیل درست متشکرم. اما ریاست مجلس خبرگان انروزی با دیروزی فرق زیادی دارد نقش چون هاشمی برای برگرداندن آب به مسیر اصلی انقلاب لازم و ضروری است. حضور ایشان الان لازم و ضروری است.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
13
پاسخ آقای شریعتمداری فقط باید در صندوق های رای داده شود.
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
15
مرسي فقيهي

اين آقا خودش ميدونه بين اكثريت مردم وجهه خوبي نداره

فقط ميخواد از طريق آيت الله بر سر زبان ها باشه همين و بس......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
10
به این پارگراف توجه کنید:
تحریف و تخریب و تقبیح تاریخ و پروا نداشتن از شکستن سرمایه های انسانی و ملی و انقلابی نظام، البته نشان از خطای مدام و هراس خفته ای می دهد که کم کم، بیش از پیش افسار خود را می گسلد و بند از پوزه خشم و خشونت رفتاری و گفتاری می درد تا بر نورسیدگان شتابزده عرصه سیاست، ارمغانی از قوت قلب و دلیری دل ارزانی کند. این پدیده، نه در روش و نه در اهداف خود، هیچ از روایی و مشروعیت برخوردار نیست و دریغ است که آرمان و اندیشه ی متعالی امام (ره) و انقلاب اسلامی در کنام برخی تندخویان دریده لگام از هم بپاشد و صورت و سیرت خود را از دست دهد.
علی
|
United States
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
11
زنده باد مصطفی فقیهی وبله دززمان پیامبر خیلی افراددرخیمه اسلام کارها انجام داد..........وامروز هاشمی نماد مظلومیت علی وپیامبرومخالفین وهنهایی که لبخند مصنوعی ونیش داربه ملت تحویل میدهند درزمره یزیدیان زمانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
12
سلام بر هاشمي عزيز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
7
واقعا مسئله شما اینه که هاشمی استوانه نظام هست یا نیست؟ خوب همه میدونن که یک نظام سیاسی باید بر دوش آحاد ملت استوار باشه. یک نفر میتونه نگدارنده نظام باشه؟ بقیه ملت سیاهی لشکرن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
19
5
با تمام احترامی که برای آقای هاشمی رفسنجانی قائل هستم ، باید عرض کنم افرادی مثل آقای احمدی نژاد و شریعتمداری و امثالهم حاصل دوران مدیریت و ریاست جمهوری خود آقای هاشمی رفسنجانی هستند.

آقای هاشمی رفسنجانی مرد بزرگی هستند اما ایشان یک معذرت خواهی بزرگ به ملت ایران بدهکار هستند.
روژان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
19
مهم اینه که مردم به هاشمی ارادت دارند و میزان و ملاک هم رای و نظر مردم است
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
17
حسين آقاي شريعتمداري متاسفانه هميشه اگر كسي همراهيش نكند خيلي سريع او را ضدولايت فقيه ، ضد انقلاب و . . . مي خواند و عجيب است چرا بزرگان به اين نخود هر آش كه با آبروي مردم بازي مي كند حرفي نمي زنند آقاي شريتمداري هنوز نفهميدي كه هاشمي در قلب اين مردم جا گرفته و از خدا بترس اينقدر بي جا و از روي دشمني و غرض تصميم به تخريب علما نگير. مردم ديگر كدخدايي مثل شما خطاكار و مغرض را نمي خواهند حسين آقا جان مادرت دست از غرض ورزي بردار.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
34
3
آقای فقیهی شما از حاج حسین بزرگترید؟ و باید بدانید که تنها هاشمی برای این انقلاب زحمت نکشیده بلکه امثال شریعتمداریها هم در زندان طاغوت بودند چرا همه انقلاب را فدای هاشمی میکنید ؟!
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
17
درود بر استوانه نظام حضرت آيت الله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
23
2
خدا رحمت کنه قدیمی ها رو. می گفتند حرمت امامزاده دست متولیشه. وقتی آدم میاد همه منتقدین را با یه چوب میرونه و با نتانیاهو مقایسه می کنه یکی دیگه هم اینطوری بهش جواب میده که هر دوش کار زشتیه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
14
احسنت ، آفرین ؛ واقعاً از این نوشته زیبا ، رسا و جامع لذت بردم.
احمد
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
13
آقای شریعتمداری فکر میکنه فقط او حق دارد نظر بدهد به هر شخصی توهین کند خود را مالک ایران می داند برای دیگران تصمیم می گیرد نظر می دهد تعیین وتکلیف می کند خداوند هدایتش کند
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
40
3
درود بر برادر حسين .كاش ساير انقلابيون هم مثل ايشان انقلابي باقي مي ماندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
مزاح نکن رزمنده
مگه میشه یک انقلابی همنوا با نتانیاهو وبرعلیه ملت باشه؟
علی
|
-
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
27
3
خوب بود که بجای نقد شخصیت آقای شریعت مداری به نقد سخنانش می پرداختی
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
11
خواهش مي كنم اول توهين كردن را به آقاي شريعتمداري ياد بدهيد تا به شخصي مثل آقاي هاشمي توهين نكند و افتراء نبندد بعد از ديگران بخواهيد كه به آقاي شريعتمداري توهين نكنند البته توهين كردن به آقاي شريعتمداري حق نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
16
یکم دلمون خنک شد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
19
آیت الله هاشمی تنها راه نجات ایران از بن بست سیاسی است قدر او را بدانید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
14
امام امت (ره) فرمودند:هرگاه دشمنان انقلاب از یکی یاران انقلاب بد گفتند و او را مورد حمله و هتاکی قرار دادند،او بیشترین خدمت به نظام و انقلاب کرده.خیلی کوتاه و خلاصه میگم ،شاید خدا کمک کنه و بیداربشیم!!1-سلطنت طلبان بهش میگن (...)2-منافقین تروریست :(...)3- از طرف دادگاه صهیونیستی میکونوس آلمان :تحت تعقیب است و اجازه خارج شدن از کشور ندارد.4-اکبر گنجی ملحد و فراری اورا (...) مینامد.5- اصلاح طلبان تندرو با او به شدت مخالف بودند.6- دارو دسته منحرف احمدی_مشایی ،او را (...)نامیدند ،تا سد راهشان نباشد و اونا به راحتی بتوانند هزاران میلیارد اختلاس کنند،جلوی قانون بایستند و ریس مجلس مفتضح کنند و در یک کلام کشور را در آستانه فروپاشی قراردادند.7-مورد بغض بقیه دزدان بیت المال هستند که فرصت غارت در این 8 سال پیدا نکردند. 9-رادیو صدای امریکا و بی بی سی و اسرائیل از آقای هاشمی بد میگویند. فاعتبرو یا اولی الابصار.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
20
كاش از آرشيو كيهان اون مقالاتي كه آقاي شريعتمداري راجع به نرفتن پرونده ايران به شوراي امنيت و تحريم نشدن ايران نوشتند را در مياورديد و ميگذاشتيد روي سايتتان تا بلكه يه كم به خودش بياد اين حاج حسين!!!
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
33
4
وقتي آقاي هاشمي دلسوزان وحافظان اصلي نظام را با كثيف ترين انسان مقايسه كند به نظر شما بايد چه جوابي به ايشان از اين بهتر داده شود.
پاسخ ها
رزمنده قبل ازروز شنبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
رزمنده روز شنبه بیدار شو
مگه نمی بینی که نتانیاهو وشریعتمداری هردو مخالف مذاکرات هسته ای هستند.پس جناب آیت ا... عین واقعیت رافرموده اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
واقعا اگي اين جماعت دلسوز ملت و مردم و نظامند صد رحمت به خاله خرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
8
4
"به رغم آن که ما نیز به بخش هایی از رفتارهای دولت در مباحث مرتبط با «مذاکرات هسته ای» انتقاد داریم"عملکرد دولت با نفت 40 دلاری وهمجه از دوسو داخلی وخارجی انصافا ایرادی ندارد بخصوص درزمینه مذاکرات که رژیم صهیونیستی را اچمزکرده
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
19
آخه اين آقا اگه واقعا به فكر نظام بود . مردم مملكتش براش مهم بودن نبايد تو اين موقعيت حساس اين حرفارو ميزد . اين آقا كلا با طيف مخالفش مشكل داره و هرروز به يه بهونه بايد به يكي بند باشه يه روز هاشمي يه روز روحاني و ..
وحرفاش تمومي نداره اميدوارم تو اين موقعيت حساس فقط به خاطر مردم يه كم ساكت بشينه بذاره مردم كارشونو بكنن.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
22
سلام
به نظر بنده نیمی از مشکلات جامعه و جهان اسلام از شریعتمداری و برخی همفکران تند رواش نشات می گیرد که متاسفانه نمی خواهند درک کنند مردم در چه فشاری زندگی می کنند و نمی خواهند به قانون تن بدهند و حداقل در کیهان که با بیت المال اداره می شود از دولت حمایت کنند و به رای مردم احترام بگذارند.
Admin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
28
دمتون گرم؛ متن به کنار، عکس واقعا جالبه و گویای همه چیز :))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
28
حاج حسین . چه کسی این حق را به شما داده که بتوانید به هرکس دلتان خواست بتازید
پاسخ ها
مجیدکازرون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
خودش صاحب اجازه هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
9
چراهاشمي دربرابراين همه افترا مقاوم است؟
دربرابر اين همه تهمت ازكوره بدرنمي رود.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
10
3
خیلی پوپولیستی نوشتی!!!
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
10
این اقای حسین شریعتمدار حرمت قلم را نگه نمی دارد. نمی دانم چه کسی به او اجازه داده که هر کس با دیگاه تنگنظرانه ایشان مخالف است، آنها را به باد تهمت، افترا، توهین ، فحاشی و.....می گیرد.
این آقا با امکانات بیت المال همیشه بر علیه منافع ملی قلم زده و قدم برداشته است،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
7
انتخاب به عنوان کسی که از هر گروه و حزب و دسته ای دوری می کنم و خودم و انسان رو بالاتر از اون می بینم که درگیر حزبکهای کوچولو حالا خوب یا بد بشه می گم
بیهوده ملت رو از این سو به اون سو نفرستید چه این وری ها چه اون وری ها .... در جهان بینی من هر کسی آدم تر و انسان تر و با صفاتر اون برتر هست می خواد از هر دین و نژاد و کشوری باشه ... آدم نامرد و دور از جون شما تندرو و کند رو هم که هیچی ولش کن ... می خواد هر کسی باشه ..
نتیجه اینکه در این میانه می بینم که مردم گاهی به آن سو و گاهی به این سو می آیند و همچنان اندر خم یک کوچه اند ... اصل را رها کرده و دنبال فرد و گروه و باند بازی هستند .... ای وااای بر ما و همه !
Meghdad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
10
مردم هم آیت الله رفسنجانی رو میشناسن و هم اون آقا رو مردم بخوبی میدونن جایگاه آیت الله رفسنجانی عزیز کجاست و جایگاه اون آقا رو هم میدونن باید خداوند به آدم عزت و شرف و بزرگی بدهد ک خداروشکر ب آیت الله رفسنجانی عزت و شرف مردانگی وخوش اخلاقی داده است اون آقا در حد نیست ک آیت الله رفسنجانی جوابش را بدهد درود بی کران بر آیت الله رفسنجانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
13
به شریعتمداری هیچ ربطی ندارد که مردم مسلمان، انقلابی و متدین ایران همچون بنیانگذار جمهوری اسلامی هاشمی را ستون انقلاب و نظام جمهوری اسلامی میدانند و همچون امام راحل عظیم الشان میگویند نهضت زنده است چون هاشمی زنده است. و این اعتقاد راسخ مردم ایران به افراد سیاسی کار هیچ ارتباطی ندارد.
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
5
رفتار و رویه آقای شریعتمداری بدترین تبلیغ برای طیف متدینین حقیقی جامعه است و حز ابجاد زدگی از دین و دین کریزی جواتان فایده دیگه ای تداره. رفتار حضرات چهارده معصون(ص) با مخالفان و حتی کافران و مشرکان وحا و برخورد این آقا با خودی های شیعه کجا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
10
من نميدونم اين بابا با اينهمه هتاکي و پرده دري و نامسلماني در حق ديگران چطور کار می کنند؟؟!!!!!!! الله اعلم.
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
14
به نظرم توهین به هاشمی با توهین به امام برابری میکنه.هاشمی تا اینجا ادامه دهنده انقلاب مردم بوده ولی حیف که تندروها چشم دیدن هاشمی کبیر رو ندارن
یک جهادگر دفاع مقدس
|
United States
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
14
آفرین به غیرت وشرافت جناب فقیهی که بدون واهمه از این عنصر مخرب که قیافه اش از حال درونش خبر میدهد از حق دفاع کردند
من بنوان جهادگری از دفاع مقدس که ارزش فرماندهی بزرگمرد یاور امام آیت الله هاشمی را در روزهای دفاع مقدس دیده ام . لازم میدانیم در این شرایط از فرمانده مظلوم دفاع مقدس دفاع کنم .آیا این جمله زیبای امام را میشود از ذهنها پاک کرد که :بدخواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.آیا دریای صبرو متانت وبزرگواری هاشمی که امام در وصفشان چنین فرموده اند با حرف امثال شریعتمداری نجس از بین می رود؟ این هااز چه میترسند جز از سئوال فردای پس از توافق هسته ای که پس چرا دهسال یا هشت سال شما دلواپسان و دولت تان به ملت این هنر را نداشتید؟جواب اینهمه بدبختی ناشی از این سوء مدیریت دولتی که با همه وجود از آن حمایت کردید و جواب سرمایه های ملی را که به باد دادید چه کسی باید بدهد؟جواب آبروریزی های ناشی از ارقام نجومی اختلاس دولت شما را کی باید بدهد؟جواب مدیریت جهانی شما که پرونده ایران را به شورای امنیت کشاند را کی باید بدهد؟
اینها که آدم مثل شریعتمداری را جلو انداخته اند تا با تخریب استوانه های انقلاب خودرا در پس گرد وغبار نگهدارندچاره ای جز این ندارند که ادب خانوادگی خودرا اینگونه نشان دهند که از کوزه همان برون تراود که در اوست.عکس زیبایی که انتخاب کرده اید بیانگر همان کلام زیبای قرآنست که یعرف المجرمون بسیماهم بازهم با صدای بلند میگوییم بدانید هاشمی زنده است تا نهضت و انقلاب زنده است.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
17
شریعتمداریه دیگه جدی نگیرید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
13
حاج حسین سرت و درد نیاره کامنت ها رو بخون ، خدا خودش باید آدم رو عزیز کنه ، بخدا دست کسی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
10
هاشمی بزرگ تر از این حر فهاست که با توهینهای شریعتمداری از کوره بد رود و جواب او رابدهد درود بر هاشمی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
10
درود جناب فقیهی مطالب بسیار خوبی نوشته ی از منظر ما مردم اقای هاشمی همچنان ستون نظام هستن
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
14
آقای شریعتمداری به قول احمدی نژاد چیه کی باشه که بخواد اون عنوان رو بگیره !!!
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
6
جناب اقای اشمی رفسنجانی از این اظهار نظر اقای شریعتمداری دلگیر نشید اخه بعضی ادمها به هر نحوی که شده خودشان را مطرح کنند اما غافل از این هستند که مردم در این سی وش سال انقلاب پخته شده اند وادمهای کار امد را تشخیص میدهند وجای هیچ نگرانی نیست ما همه میدانیم اگر درایت وکاردان وسیاست درست جهانی شما نبود شاید الان حاج حسین این سمت واین روزنامه که فقط به درد خودش میخوره هم نداشت ،
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
14
در جواب ایشان خاموشی هم کافی بود. و مردم خود درک میکنند
اما از انتخاب کمال تشکر را داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
20
مگر شما لقب «استوانه انقلاب» را به هاشمی داده اید که اینک، بازپس می ستانید؟!
جمله بسیار زیبایی بود آقای فقیهی دست مریزاد
خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
15
درود بر فقیهی عزیز
مدتها بود منتظر مطالب شما در برابر زیاده خواهان بودیم
شریعتمداریها ۸سال سکان کشور را در دست داشتند و نتیجه اش شد چنین
حالا گمان میکنند با این هجمه ها و تخریب ها میتوانند بر خبرگان هم مسلط شوند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
51
3
حسین اقا مرد با بصیرت روشنگر برای دلسوخته گان انقلاب.
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
4
برادران و خواهران! بدانیم که ما در پیشگاه خدا هستیم و او هیچ لحظه‌ای از ما غافل نیست. پس هرکاری خواستیم انجام بدهیم، لختی بیندیشیم که این کار ما را به خدا نزدیک می‌کند یا نه؟ حالت تردید داشته باشیم، بی‌محابا نباشیم.‌ ای دوست عزیز که خداوند به شما غقل سالم داده است، خون شهدا را مراقب هستیم؟ «فَأَیْنَ تَذْهَبُون» [تکویر: 26] «پس به کجا می‌روید؟» چرا هرچه اشکال است به رقیب خود نسبت می‌دهید و هرچه خوبی است به خود و هم‌قبیله‌ای‌های خود. توجه می‌کنیم؟ از محضر خدا حیا کنیم. خودتان مطلبی که آقای شریعت مداری در باره ی آقای رفسنجانی نوشته بخوانید وقضاوت کنید . ببینید چقدر ادب را در نوشته های خود به کار برده است. آیا آقای فقیهی نیز ادبیات آقای شریعت مداری رادر نوشته های خود به کار برده است؟
مشدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
4
به افردای که اینگونه اظهار نظرمی کنند میدونید چی میگن ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
8
خانواده رفسنجانی همشان فدایی اسلام وانقلابند ومردم براشان احترام قائلند. سلامشان باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
7
هاشمی خدا حفظت کنه صل الله محمد بوی خمینی آمد
ققنوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
6
به نام خدا- بر سعه صدر آیت الله هاشمی رفسنجانی باید خاضعانه مرحبا گفت ،وای بر روزی که این سعه صدر لبریز شود و راز ها بر ملا گردد.قدر هاشمی را باید دانست که انقلاب مرهون دراین امثال ایشان است.آقای شریعتمداری نیز چون آقای احمدی نژاد فقط .....است.
از سار کاشان
|
United States
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
8
هاشمی رفسنجانی لنگه ندارد.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
1
6
باباصدهابارتکرارکردیم خیلی این افاراجدی نگیریدکوگوش شنوا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
7
با تشکر از جناب فقیهی که شجاعانه حرف دل همه مردم ایران را میزنید
درود بر جناب هاشمی رفسنجانی
درود بر جناب روحانی و تیم مذاکره کننده
به کوری چشم تنگ نظران بد اندیش
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
6
شما در آن حد اندازه ها نیستید که از امیر سردار سازندگی نظر بدید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
5
نقد خوب و مفیدی بود موفق باشید.
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
4
احسنت فقیهی جان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
4
گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید - گو تو خوش باش که ما گوش به .... نکنیم
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
3
3
درودبرمصطفی فقیهی عزیز بااین تحلیل خوب،متین ،جامع وکامل وفراگیرتان جناب فقیهی عزیزهمانطوریکه فرمودیدانتخابات خبرگان رهبری وانتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک شده است .ودلواپسان نگران منافع فردی وگروهی خودشان هستندکه نامشروع بدست آوردند وبرای ازدست ندادن آن ازهرابزاری استفاده میکنند ویادشان رفته که ملاک ارزشهاعوض شده است یعنی دیگرتهمت ،افترا،چاپلوسی،ریا،تخریب بزرگان جایی درمیان مردم نداردویاهنوزنپذیرفته اندنبایدباشعورمردم بازی کرد ولی بایدقبول داشته باشند ملت برای عملکردهمه فعالان نظارت دارندوهمه راخوب می شناسند آیت الله راهم می شناسند وشریعتمداری را.ونیازی معرفی بیش از این نیست خودشان بیشتربه زحمت نیاندازند
شاه حسيني
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
3
5
البته ما آقاي هاشمي مظلوم را از مظلوميتش،خدايي بودنش،مهربانيش، صداقتش، نترس بودنش، عدالتش، تلاشش، مردانگي و مروتش، انسانيتش، سياستش، عالم بودنش، دلسوزيش، جايگاهش در داخل كشور و جهان، تحملش در مقابل سختي ها و نامهربانيها، همنشين بودنش با امام(ره) و رهبري و . . . و كلام امام و رهبري و بزرگان انقلاب در ارتباط با ايشان و صدها صفت نيك ديگر كه در ايشان وجود دارد، مي شناسيمش و از صحبت هاي افرادي مثل آقاي شريعتمداري و امثالهم نبايد نگران شد چون دشمنان داخلي و خارجي نظام متاسفانه عملكردي بدتر از آقاي شريعتمداري هم نسبت به اين مرد بزرگ داشته اند. البته نااميد هم نيستيم كه آقاي شريعتمداري دست از این حرف ها بردارند .نكته پاياني هم اينكه اگر اينطور افرادي نباشد كه این حرف ها رابراي اين مردان بزرگ درست كن، اين بزرگان هم كمتر براي مردم شناخته خواهند شد. شما دقت بفرماييد اين حرف ها باعث شده تا آقاي هاشمي در قلب مردم جا بگيرد و بيشتر او را بشناسند و دوستش بدارند. هاشمي عزيز خدا مي داند كه چقدر علاقمند به ديدار با شما هستيم و چقدر شما عزيز از خود گذشته را دوست داريم. خداوند نگهدارت باشد اي استوانه انقلاب.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
7
هاشمی به حق خیمه انقلاب و ستون آن می باشد
شعبان بی مخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
3
7
از همه عزیزانی که سردار بزرگ سازندگی را مورد لطف خود قرار دادند تشکر میکنم . انسان باید احمق باشد که خدمات خانواده هاشمی را نادیده بگیرد .
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
4
آقای فقیهی سپاس.باور کن از دیروز که مطلب این اقا را در مورد ایت الله خواندم ناراحت و درگیر بودم اما حالا که این جوابیه واقعا دندان شکن را خواندم خیلی سبک شدم و آتش دلم خاموش شد.خداوند انشاء الله بر عزت هاشمی رفسنجانی بیفزایدو حفظش کند همچنین حضرتعالی را سلامتی و سعادت ببخشد.
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
3
8
شریعتمداری اساسا" در حد و اندازه آقای هاشمی نیست .
این کجا و آن کجا !!!!!فاصله از زمین تا آسمان است!!!!!!!
کیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
8
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
امين
|
-
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
3
10
هاشمي عزيز نفر دوم نظام يعني بعد رهبري معظم انقلاب بوده، هست و خواهد ماند.خداوند ايشان را حفظ كند انشاءالله و اميد خداوند مغرضان را نابود كند.
رزمنده
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
3
8
به كوري چشم دشمنان هاشمي، هاشمي بر قلب هاي سالم مردم حكومت مي كند اگر هاشمي عزيز در قلب آقاي شريعتمداري و افرادي مثل ايشان جاي ندارد مشکل خودشونه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
5
14
من به عنوان یک جانباز انقلاب اسلامی وجنگ تحمیلی از آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی فرمانده کل قوا در زمان هشت سال دفاع مقدس ودر زمان امام راحل میخواهم برای ریاست مجلس خبرگان اعلام امادگی بکنند واز نمایندگان خبرگان ملت میخوام جواب مثبت به مردم بدهند وایشان را انتخاب نمایند
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
27
6
زنده باد شریعتمداری
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
6
17
شریعتمداری را اینقدر بزرگش نکنید.
نظرات بینندگان