arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

حضور زنان در قدرت باعث کاهش تنش می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الهه کولایی در نشست تخصصی "چالش‌های رفع خشونت علیه زنان" گفت که افزایش حضور زنان در مناصب قدرت به کاهش تنش در روابط قدرت کمک می‌کند.

الهه کولایی در نشست تخصصی "چالش‌های رفع خشونت علیه زنان" در بنیاد امید ایرانیان، اظهار کرد: برای رفع تبعیض و خشونت علیه زنان یک اجماع جهانی صورت گرفته تا نقش زنان در قدرت را افزایش دهد. چون افزایش حضور زنان در مناصب قدرت به کاهش تنش در روابط قدرت کمک می‌کند و زنانگی و مادری زنان می‌تواند به تلطیف روابط قدرت کمک زیادی کند.

وی افزود: در دهه‌های اخیر شاهد یک روند جهشی از حضور زنان در نهادهای قدرت بوده‌ایم و یک جریان پرقدرت بین‌المللی با تمرکز در ایجاد نهادها و کنوانسیون‌های مختلف به راه خود ادامه می‌دهد تا با ایجاد زیربنا به رفع خشونت علیه زنان کمک کند.

این استاد دانشگاه به نقش زنان در معادلات قدرت در ایران اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب زنان همواره غایبان بزرگ قدرت بوده‌اند و هیچ‌گاه در سطح نهادهای عالی قدرت حضور پیدا نکرده‌اند. در سال‌های اخیر نیز حتی شاهد برچیده شدن مدیریت زنان در سطوح درجه دو و سه مدیریتی بوده‌ایم. که این مسأله جای تحلیل و بررسی دارد.کولایی در پایان اظهار کرد: مهمترین راهکار، ایجاد سازوکارهایی در قوانین و سهمیه بندی برای حضور زنان است و باید در مسأله رفع خشونت از زنان شعار را کنار گذاشت. صحبت از حقوق بشر بدون صحبت از حقوق زنان امکان ندارد و کسی که از حقوق بشر حرف می‌زند نمی‌تواند زنان را نادیده بگیرد



نظرات بینندگان