arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

سوشا: دربازی های لیگ بدشانس بودیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سوشا مکانی در دو بازی آسیایی پرسپولیس مقابل لخویا و بنیادکار موفق به بسته نگه داشتن دروازه شد و مزد درخشش خود را با دعوت دوباره به تیم ملی گرفت.

«سوشا مکانی» دروازه‌بان پرسپولیس که به تازگی در فهرست جدید کارلوس کی روش هم قرار گرفته است با انتخاب به عنوان بهترین بازیکن در بازی مقابل «بنیادکار» سهم زیادی در پیروزی و صدرنشینی تیمش داشت. روزنامه ایران با او گفت‌وگو کرده است:
 
بازی دوم پرسپولیس در لیگ قهرمانان چطور بود؟
 
پیش از بازی هم گفته بودم که باید حساب شده و منطقی به مصاف بنیادکار برویم و احساسی بازی نکنیم چرا که بنیادکار تیمی حرفه‌ای است که در لیگ ازبکستان هم جایگاه مناسبی دارد.
 
چرا نحوه بازی دوم پرسپولیس در مقابل بنیادکار نسبت به بازی اول با لخویا متفاوت بود؟
 
هدف اصلی ما در دیدار با نماینده ازبکستان گل نخوردن بود و ما توانستیم بخوبی بازی را مدیریت کنیم و مانع از بازشدن دروازه‌مان شویم، اما مهمترین موضوع در این دیدار شکسته شدن طلسم تیم‌های ایرانی در مقابل بنیادکار بود و خوشبختانه توانستیم پس از 17 سال این تیم را در ازبکستان شکست دهیم و انتقام تیم‌های دیگر را بگیریم. این موضوع هم برای پرسپولیس و هم برای کشورمان ارزشمند بود.
 
پس از برد مقابل بنیادکار شانس صعود پرسپولیس را چقدر می‌دانی؟
 
60 درصد از راه صعود را طی کردیم و توانستیم با دو برد پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا سنت شکنی کنیم و ان‌شاء‌الله پس از شکست النصر صعودمان را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا مسجل خواهیم کرد.
 
پرسپولیس در آسیا نسبت به لیگ کاملاً متحول شده، دلیل این تحول را چه می‌دانی؟ در بازی با تراکتور باید شاهد پرسپولیس آسیایی باشیم؟
 
بازی‌های لیگ برتر با آسیا تفاوت زیادی دارد، ما در بازی‌های لیگ بدشانس بودیم و فرصت‌های گلزنی را براحتی از دست می‌دادیم اما در آسیا این ضعف را بخوبی برطرف کردیم. سبک فوتبال در آسیا با ایران متفاوت است، برخی از تیم‌های لیگ‌مان تمیز بازی نمی‌کنند و اگر این گونه بود نتیجه بهتری در لیگ برتر کسب می‌کردیم. پیش از برگزاری لیگ قهرمانان آسیا هیچ کس از پرسپولیس انتظار نداشت این گونه باشد و کسی باور نمی‌کرد که پرسپولیس با اقتدار در صدر جدول قرار گیرد که این موضوع امتیاز مثبتی برای تیم ما به حساب می‌آید و روحیه ما را برای ادامه این روند بالاتر می‌برد. با این دو برد یک عادت خوب را رواج می‌دهیم که آن عادت به پیروزی است. امیدوارم در بازی با تراکتور هم روند روبه‌رشدمان ادامه یابد.
 
در 2 بازی لیگ قهرمانان گلی دریافت نکردی، دلیل این درخشش چیست؟
 
از نظر من دفاع ما به سدی مستحکم تبدیل شده و قطعاً استمرار این موضوع موجب می‌شود تا در لیگ هم شاهد این اتفاق خوشایند باشیم و دفاع ما مستحکم‌تر از قبل مانع از گلزنی رقیبان‌مان شود.
 
در بازی با بنیادکار هم به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شدی، از نظر شما این موضوع نشان دهنده ضعف در نقاط دیگر است یا درخشش شما در این دیدار موجب این انتخاب شد؟
 
برای من شخصاً انتخابم به عنوان بازیکن برتر میدان مهم نیست. انتخاب من به عنوان برترین بازیکن زمین ملاک ضعف در نقاط دیگر نیست، همان‌طور که در کنفرانس بعد از بازی گفتم بهترین بازیکن زمین پرسپولیس بود. اتفاق‌های مثبتی در تیم پرسپولیس در راه است و هیچ چیزی برای من لذت بخش‌تر از این نیست. ابتدای راه هستیم و برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر راه زیادی در پیش داریم. در حال حاضر هدف اصلی ما صعود به مرحله بعدی رقابت‌هاست و بعد از آن با اعتماد به نفس بیشتر می‌توانیم به مراحل بالاتر صعود کنیم. فرصت این را داریم که نماینده شایسته‌ای برای کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باشیم و دل هواداران‌مان را شاد کنیم. با وجود عملکرد ضعیف‌مان در لیگ بدهی زیادی به هواداران داریم که باید این بدهی را «خُرد، خُرد» پرداخت کنیم.
 
کادر فنی پیش از برگزاری لیگ قهرمانان تحت فشار بود، از نظر شما با این بردها منتقدان نظرشان نسبت به درخشان و تیمش تغییر خواهد کرد؟
 
امیدوارم انتقادها از درخشان مغرضانه نباشد و منتقدان تنها به فکر تخریب او نباشند بلکه عملکرد او و تیم را به درستی نقد کنند. درخشان مربی خوبی است و زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و پرسپولیس می‌تواند با او به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.
 
در فهرست جدید تیم ملی هم حضور داری، به نظر می‌رسد که با بازی‌هایت بخصوص در لیگ قهرمانان کی روش را مجاب کردی؟
 
هدف من ملی پوش شدن نیست چرا که در مقاطع مختلفی در تیم ملی حضور داشتم و این موارد را تجربه کرده‌ام و در سنین پایین‌تر چندین بار در تیم ملی حضور داشتم. بعد از سال‌ها حضور در لیگ برتر لیاقت حضور در تیم ملی را دارم و در این خصوص حرف‌های زیادی برای گفتن دارم و در صورت صلاحدید مربیان ملی می‌توانم خودم را ثابت کنم.

منبع: ایران
نظرات بینندگان