arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

گرد و غبارغليظ آسمان هرمزگان فراگرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 کارشناس مرکز پيش بيني هواشناسي هرمزگان اعلام کرد: گرد و غبار غليظ که از صبح امروز شنبه شروع شده، هواي استان در مناطق شرقي، شمالي و مرکز استان و تنگه هرمز را فراگرفته است .

مرضيه سي سي پور شنبه افزود: باتوجه به شرايطي که تحت تاثير سامانه هاي پرفشار در استان هاي جنوب شرق کشور قرار دارد، شاهد افزايش سرعت باد در شمال شرقي استان خواهيم بود که اين امر سبب گرد وغبار در اين مناطق شده است.

وي سرعت گرد وغبار را 38 کيلومتر بر ساعت عنوان کرد و بيان داشت: اين شرايط در ساعت هاي ابتدايي روز يکشنبه ادامه دارد و پيش بيني مي شود تا عصر فردا هوا به تدريج از ميزان شدت گرد و غبار کاسته مي شود.

کارشناس پيش بيني هواشناسي هرمزگان گفت: توصيه مي شود با توجه به متلاطم شدن تنگه هرمز و درياي عمان تمهيدات لازم انديشيده شود.

سي سي پور اضافه کرد: ارتفاع موج در جزيره ابوموسي يک متر رسيده و پيش بيني مي شود در محدوده تنگه هرمز تا جاسک نيز به يک متر برسد.

شهرستان بستک با 9 درجه بالاي صفر و پارسيان با 29 درجه بالاي صفر به ترتيب کمترين و بيشترين دما را دراستان هرمزگان دارند.

گردو غبار امروز که براي دومين بار در ماه جاري استان هرمزگان را فرا گرفته شبيه ريزگردهاي خوزستان مي باشد که از صبح امروز آسمان اين استان را غبار آلود کرده و ديد افقي گرفته است.

بيشتر مردم شهر بندرعباس از صبح امروز که بيدار شدند با اين پديد مواجه گرديده وفکر مي کردند هوا مه آلوده بوده ولي کم کم به بواسطه بوي تند خاک و تاريک شدن هوا وارد شدن از لابه لاي دروپنجره ها به داخل ساختمانها مشکلات تنفسي بوجود آورده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان