arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

مهدوي‌کيا: پرسپوليس راه سختي در آسيا دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پيشکسوت باشگاه پرسپوليس، گفت: اين تيم راه سختي در آسيا دارد اما بايد با همان قدرتي که ليگ قهرمانان آسيا را آغاز کرده اين راه را ادامه دهد.

مهدي مهدوي‌کيا در خصوص شرايط تيم فوتبال پرسپوليس و همچنين وضعيت تيم ملي اميد در راه حضور در بازي‌هاي المپيک 2016 ريودوژانيرو صحبت‌هايي کرد که در زير مي‌خوانيد:

اين روزها مشغول استعداديابي در رده سني زير يازده سال هستيد. در اين‌باره صحبت کنيد.

از بين همه استان‌ها 40 بازيکن را انتخاب کرديم و 4 روز در رامسر اردو داشتيم و امروز اين اردو به پايان رسيد و قرار است در خصوص اين بازيکنان به جمع‌بندي برسيم. همچنين قرار است هفته آينده 20 تا 25 بازيکن زير يازده سال ديگر را هم براي مدت 4 روز مجدداً به اردوي رامسر بياوريم و اميدوارم تا بعد از عيد بتوانيم اين روند را دامه دهيم تا به 15 نفر نهايي برسيم.

استعدادهايي که در اين اردوها کشف مي‌شود آيا در اختيار باشگاه‌ها هم قرار مي‌گيرند تا در مسير صحيحي از آنها استفاده شود.

متأسفانه ما تيم‌هايي با شرايط سني زير يازده سال نداريم اما استعدادهاي خوبي در اين اردوها پيدا کرده‌ايم و اميدوارم بستر طوري فراهم شود که در تمام طول سال اين استعداديابي انجام شود. در نهايت ما بتوانيم 15 نفر نهايي را از ميان اين بازيکنان پيدا کنيم.

دو سال پيش تصاويري از کودکي اردبيلي در برنامه 90 نشان داده شد که از او به عنوان مسي فوتبال ايران نام بردند و حتي محمد رويانيان مديرعامل وقت پرسپوليس با خانواده اين کودک قراردادي بلندمدت امضاء‌ کرد اما ديگر خبري از اين کودک فوتباليست نشد. آيا در استعداديابي‌ها، شما با اين کودک برخورد کرديد؟‌

شايد شرايط سني اين کودک به ما نمي‌خورد هرچند که از استان اردبيل فوتباليستي براي ما فرستاده نشد چرا که ما از آموزش و پرورش سراسر کشور خواستيم تا اگر بازيکن مستعدي با شرايط سني زير يازده سال دارند در اختيار ما قرار دهند و اين آمادگي را داريم که از اين کودکان تست بگيريم.

به پرسپوليس برسيم اين تيم در دو بازي خودش در آسيا 6 امتياز گرفته و بهترين عملکرد را در بين تيم‌هاي آسيايي داشته است.

فکر مي‌کنم لخويا شروع خوبي براي پرسپوليس بود و بعد از آن خوشبختانه بنيادکار را در بازي خارج از خانه شکست دادند و فکر مي‌کنم تيم الآن از نظر روحي و رواني شرايط خوبي دارد و اميدوارم که اين شرايط خوب به ليگ برتر خودمان هم منتقل شود و پرسپوليس بتواند با ادامه اين روند خوب نتايج مناسبي هم در ليگ برتر بگيرد.

سومين بازي پرسپوليس در آسيا مقابل النصر در عربستان است. شما هم تجربه بازي در اين کشور را داشته‌ايد. فکر مي‌کنيد اين تيم 26 اسفند چه نتيجه‌اي مقابل حريف عربستاني خواهد گرفت؟

قطعاً کار تيم در عربستان بسيار سخت است و به نظرم راه سختي در پيش داريم اما بازيکنان بايد با قدرت همين روندي که آغاز کرده‌اند را ادامه دهند تا در نهايت بتوانند به عنوان سرنشين از اين گروه صعود کنند.

پرسپوليس فردا در ليگ برتر بايد به مصاف تراکتورسازي در تبريز برود، به نظر شما روند خوب پرسپوليس در آسيا در ليگ برتر هم ادامه‌دار خواهد بود؟

به نظرم با توجه به فاصله امتيازي پرسپوليس با صدر جدول بايد اين روند ادامه‌دار باشد تا بازيکنان بتوانند فاصله امتيازي با صدر را کم کنند و فکر مي‌کنم نتايج اخير اين تيم در آسيا بتواند از نظر روحي و رواني به پرسپوليس کمک کند.

تيم ملي اميد فروردين‌ماه سال 94 بايد در بازي‌هاي مقدماتي المپيک 2016 ريودوژانيرو به مصاف حريفانش برود. با توجه به اينکه شما هم سابقه حضور در تيم ملي اميد و عدم راهيابي به المپيک را داريد فکر مي‌کنيد تيم اميد فعلي مي‌تواند بعد از 40 سال به المپيک برود؟

به هر حال اين تيم هم مشکلاتي داشته و دارد اما اميدوارم برنامه‌ريزي‌هايي که انجام شده خوب باشد هرچند که قطعاً براي اين تيم خوب کار نشده و ديديد که تيم را دير جمع کرديم، کادر فني دير به تيم اضافه شد و بازي‌هاي تدارکاتي خوبي هم براي تيم اميد نداشتيم اما در کل براي محمد خاکپور، همکارانش و تيم ملي اميد آرزوي موفقيت مي‌کنم چرا که اين تيم پشتوانه تيم ملي بزرگسالان ماست.
منبع: فارس
نظرات بینندگان