arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

دستیار ویژه اوباما کناره گیری کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از استعفای فیلیپ گوردن هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و دستیار ویژه رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از واشنگتن، میهان در بیانیه ای خبر کناره گیری گوردن را منتشر و اعلام کرد راب مالی/Rob Malley مدیر ارشد کنونی شورای امنیت ملی آمریکا در امور ایران، عراق، روسیه و کشورهای خلیج فارس جانشین وی خواهد شد.

در بیانیه کاخ سفید، مالی به عنوان دستیار ویژه بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا در امور اعراب و رژیم صهیونیستی طی سالهای بین 1998 تا 2001 میلادی معرفی و عنوان شد که وی از ششم آوریل (17 فروردین 94) رسما فعالیت خود را به عنوان جانشین گوردون آغاز خواهد کرد.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز جمعه طی بیانیه ای اعلام کرد گوردون در شورای امنیت ملی آمریکا نقش مهمی را در برخی از مسائل چالش برانگیز و مهم از جمله برنامه هسته ای ایران و روابط راهبردی ما با تل آویو، صلح خاورمیانه، سوریه، عراق، روابط آمریکا با کشورهای خلیج فارس و انتقال دمکراتیک در مصر وکشورهای شمال آفریقا ایفا کرد.

کاخ سفید اعلام کرد علاقمند به همکاری با راب مالی است که به سیاست واشنگتن در قبال ایران،عراق، سوریه و کشورهای خلیج فارس کمک کرده است.
نظرات بینندگان