arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

موسویان: توافق هسته ای، تنش میان تهران-واشنگتن را کم می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: حصول یک توافق هسته‌ای منجر به کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن می‌شود .

سید حسین موسویان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: حصول یک توافق می‌تواند به همکاری میان تهران و واشنگتن برای مقابله با داعش منجر شود.

این عضو سابق تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت: 18 ماه مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای تهران نتایجی داشته است.

او ادامه داد: شانس دستیابی به یک توافق هسته‌ای نهایی بالاست و مذاکره‌کنندگان ایران و قدرت‌های جهانی از سپتامبر 2013 تاکنون به پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای دست پیدا کرده‌اند.

موسویان با تاکید بر این که توافق هسته‌ای می‌تواند کاهش تنش میان تهران و واشنگتن را در پی داشته باشد، گفت: بدون دستیابی به یک توافق هسته‌ای رایزنی کردن بر سر دیگر مسائل غیر ممکن است اما یک توافق راه را برای احتمال همکاری در مسائل دیگر شامل مقابله با داعش هموار می‌کند.

به گزارش آناتولی موسویان پس از آن این اظهارات را بیان کرده است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش هفته‌ گذشته در مونترو سوئیس 3 روز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند تا بتوانند تا پایان ماه مارس به یک چارچوب سیاسی برای توافق نهایی دست پیدا کنند.

مذاکره کننده سابق هسته‌ای ایران تاکید کرد: اگر چه مذاکره کنندگان بر سر اصول یک توافق جامع به درک مشترکی رسیده‌اند هنوز برخی اختلافات به قوت خود باقی است و بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند حصول توافق نهایی را تضمین کند.

موسویان در پاسخ به این که اگر توافقی حاصل نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: من بر این باورم که آنها تا زمانی که به یک توافق نهایی دست پیدا کنند راهی را برای ادامه مذاکرات می‌یابند چون بازگشت به گذشته برای تمام طرفهای مذاکره کننده بسیار سخت است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان