arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

ملکه اردن: داعشی‌ها مایه ننگ اسلامند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ملکه اردن در مصاحبه‌ای تروریست‌های گروه داعش را مشتی افراد دیوانه خواند که تنها مایه ننگ اسلام هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ملکه رانیا، همسر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست که اهمیتی به ادعاهای مذهبی تروریست‌های داعش ندهند و تاکیدکرد که باید حرف "الف" را از کلمه داعش حذف کرد زیرا هیچ چیز این گروه اسلامی نیست و این گروه هیچ نسبتی با اسلام ندارد.

ملکه رانیا در گفت‌وگو با آریانا هافینگتن، چهره سرشناس رسانه‌ای در انگلیس، در جریان یک کنفرانس در لندن تاکید کرد: جنگ با داعش جنگی میان جهان متمدن و مشتی افراد دیوانه است که واقعا می‌خواهند ما را به دوران قرون وسطی برگردانند.

وی همچنین هشدار داد: نباید به داعش اجازه دهیم اسم اسلام را بدزدد زیرا آنها به خیال خود می‌خواهند جنگ تمدن‌ها را رقم بزنند.

ملکه رانیا گفت: مردم به این گروه تروریستی، "داعش" می‌گویند اما من دوست دارم که حرف "الف" از این کلمه حذف شود زیرا هیچ چیز این گروه اسلامی نیست. آنها هیچ نسبتی با مذهب ندارند و همه کاری که انجام می‌دهند تحجر است.

وی افزود: آنها می‌خواهند اسلامی خوانده شوند زیرا کلمه اسلام مشروعیت کاذبی به آنها می‌دهد و این معنی را ایجاد می‌کند که هر اقدامی علیه آنها به طور خودکار جنگ با اسلام خوانده شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این افراد خواهان جنگ تمدن‌ها که مردم درباره آن صحبت می‌کنند هستند.

ملکه 44 ساله اردن به داعش هشدار داد، خشونت‌های نشان داده شده از این گروه نظیر سوزاندن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی تنها باعث راسخ‌تر شدن عزم میانه‌روها علیه آنها می‌شود.

ملکه اردن به بنیان‌گذار نشریه هافینگتن پست گفت: تاکتیک‌های مرعوب کننده‌ای که این تروریست‌ها استفاده می‌کنند اثر معکوس می‌گذارد زیرا تنها باعث خشم اردنی‌ها می‌شود و به جای آنکه آنها را ترسناک جلوه دهد باعث می‌شود که همه بخواهند با آنها بجنگند.


نظرات بینندگان