arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

رئیس سازمان زندان‌ها: وضع زندان‌های ایران به مراتب بهتر از کشورهای مدعی حقوق بشر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحدمرکزی خبر نوشت:

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: با وجود برخی کاستی‌ها وضع زندان‌های ایران به مراتب بهتر از کشورهای مدعی حقوق بشر است و مدعیان دروغین حقوق بشر سعی در فرافکنی مشکلات خود دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها، جهانگیر در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تحت عنوان مروری بر عملکرد سال جاری و تبیین اولویت های سال آتی با تاکید بر ضرورت مدیریت آگاهانه افزود: مدیریت آگاهانه مبتنی بر واقعیت‌هاست و نباید سعی کنیم حقایق را کتمان کنیم چرا که این موضوع باعث آسیب به مجموعه می شود.

وی گفت: هر چند امروز در زندان ها مشکلاتی در حوزه های مختلف از قبیل بهداشت، غذا، امنیت و اعتبارات وجود دارد اما این موضوع نباید باعث روزمرگی در امر مدیریت شود و ما را از برنامه ریزی برای اهداف کلان سازمان دور کند.

مشاور رئیس دستگاه قضا با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص مشکلات زندان افزود: این اطلاع رسانی ازسویی باعث می شود مسئولان کشوری و استانی در صدد رفع مشکلات زندان ها باشند واز طرفی در نگرش قانون گذاران برای تثبیت سیاست حبس زدایی موثر واقع خواهد شد.

جهانگیر با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف نظام و ارزش های آن گفت: امروز وضع زندان های ایران با وجود برخی مشکلات از حالت ایده آل بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر بهتر است و همه تلاش کارکنان زندان ها بر حفظ کرامت انسانی زندانیان است.

وی افزود: انواع شکنجه ها و آزارهای انسانی در زندان های کشورهای مدعی حقوق بشر هنوز وجود دارد، هر چند آنان از کوچکترین فرصت ها برای فرافکنی مشکلات خود و کم رنگ کردن شکست های متعددشان استفاده می کنند و سعی دارند نا امیدی و یاس را در کشورهای مسلمان و مظلومان سراسر جهان القاء کند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه با انتقاد از مدیریت سلیقه ای گفت : همه مدیران در همه سطوح باید با مجموعه خود ارتباط کامل به معنی واقعی داشته باشند و به جای مدیریت پشت میزی باید مدیریت در صحنه و مدیریت میدانی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و با برخورداری از صفت انتقاد پذیری، مسائل و مشکلات مجموعه خود را به موقع و به درستی دریابند.

جهانگیر با تاکید بر ضرورت تفکر در مدیریت افزود: در علم روز مدیریت مانند آموزه های دین مبین اسلام بر ضرورت تفکر و دوری از فعالیت های روزمره برای توسعه آگاهی تاکید شده است و مدیران باید سعی کنند که در عین تلاش برای رفع مشکلات با بهره گیری از تفکر خلاق به آینده نگری و برنامه ریزی برای آینده اقدام کنند چرا که هدف ما حفظ وضع موجود نیست و باید همه تلاش کنیم سازمان را به اهداف عالی خود برسانیم.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: یکی از وظایف مهم مدیران صیانت از کارکنان و سربازان وظیفه در زندان هاست چرا که زندان یک محیط آسیب زاست و نباید کارکنان زندان ها را در معرض خطر های احتمالی قرار دهیم چرا که این امر باعث می شود علاوه بر از دست دادن سرمایه انسانی در روند اصلاح و تربیت زندانیان نیز خلل ایجاد شود.

جهانگیر با بیان برخی از نکات ضروری از قبیل ضرورت برنامه ریزی با هدف توسعه منابع و صرفه جویی، تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارات، استفاده دقیق از منابع انسانی، ضرورت انضباط مالی، ساماندهی تعاونی ها از کارگروه ها دعوت کرد در جلسات خود این نکات را مورد توجه قرار دهند.

این نشست یک روزه با هدف مرور بر عملکرد سال‌جاری و تبیین اولویت های سال آتی و با تشکیل چهار کارگروه تخصصی برگزار شده است.
نظرات بینندگان