arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

تاریخ محاکمه سعید مرتضوی مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی، پنجم اردیبهشت ماه سال ۹۴ را برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی تعیین کرد.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران  با اعلام این خبر اظهار داشت: مطالعه پرونده توسط شعبه رسیدگی کننده پایان یافته و پنجم اردیبهشت سال آینده برای برگزاری جلسه دادگاه تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، پرونده مرتضوی شامل سه قسمت است که بخش نخست آن در ارتباط با رای نقض شده از سوی دیوان عالی کشور در پرونده کهریزک و ارجاع آن به شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد است. در پرونده کهریزک، شعبه دیوان عالی کشور انفصال دائم از خدمات قضایی و ۵ سال انفصال از خدمات دولتی در خصوص مرتضوی تایید کرد اما نسبت به جریمه نقدی صادر شده ایراد گرفت.

بخش دوم این پرونده نیز در ارتباط با شکایت اولیا دم مرحوم روح الامینی( یکی از کشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) به اتهام معاونت در قتل است.

بخش سوم نیز موضوع عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری و دریافت مبالغی در پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی است که از ۲۴ دی ماه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از ارجاع بخشی از پرونده تامین اجتماعی با صدور کیفرخواست به دادگاه خبر داد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان