arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي :

تبلورچند دهه تلاش و كوشش در فولاد مباركه با همه وجود احساس مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
راهکارهای توسعه رسانه ای و اطلاع رسانی و ارتقای جایگاه شرکت فولادمبارکه اصفهان درابعاد جهانی، ملی و منطقه‌ای در دیدار مدیر عامل شرکت فولادمبارکه اصفهان و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فولادمبارکه در این دیدار که مدیرعامل ، مدیران کل امور استانها و محصولات خبری و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان حضور داشتند، دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با اشاره به موقعیت شرکت فولادمبارکه در منطقه اظهار داشت: شرکت فولادمبارکه اصفهان بزرگ ترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا هم از نظر میزان تولید و هم از نظر ظرفیت است و خوشبختانه از نظر نوع تولیدات جزء برندهاي مطرح دنيا مي‌باشد تا جاییکه محصولات فولاد مبارکه برای تجار و مصرف کنندگان خارجی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار میباشد. مصرف کنندگان محصولات شرکت فولادمبارکه در اروپا حاضرند نسبت به محصولات چینی و روسیه درصدی بیشتر پرداخت کنند و با اینکه محدودیتهای متعددی نیز در برابر اسم ایران وجود دارد، با اين حال راغب هستند از محصولات فولاد مبارکه استفاده نمایند که این نگاهی است که در خارج از کشور نسبت به فولاد مبارکه به چشم می‌خورد.

دکتر سبحانی در خصوص شرایط فعلی بازار داخلی گفت: در حال حاضر بیش از 3500 شرکت به فولادمبارکه سرویس مي‌دهند و بالغ بر 1000شرکت به صورت مستقیم محصول فولادمبارکه را دریافت میکنند که بسیاری از آنها ، محصول صنایع دیگر را فراهم میکنند که در سطح کشور پراكنده هستند. شرکت فولادمبارکه با دارا بودن یک شبکه توزیع علمی و فنی در کشور ،در مراکز استانها سفارش های خرد را جمع آوری کرده و به صورت سفارش نهایی آماده تحویل به هموطنان مي‌نمايد.

مدیرعامل فولادمبارکه اطلاع رسانی دقیق و وثیق را از وظائف رسانه‌ها خواند و افزود: شرکت فولادمبارکه اصفهان در سطح ملی فعالیت میکند که در بحث اطلاع رسانی بر خود وظیفه میداند در شرایطی که کشور با رکود مواجه هست با انتشار اخبار و اطلاعاتی که نویدبخش موفقیت فرزندان این مرز و بوم است امید و شادمانی را در دل همه هموطنان خود زنده نگه دارد. شرکت فولادمبارکه اصفهان تنها شرکت بزرگ فولادی است که بیش از ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت است و تنها شرکت فولادی است که هیچگونه محصول انباری ندارد چراکه تمام تولیدات شرکت فولادمبارکه بر اساس سفارش مشتری است با این حال در همین شرایط باید موفقیت ها را اعلام کنیم تا مردم بدانند که بزرگ ترین تولید کننده فولاد منطقه با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و سهامداران امیدوارتر شوند و دیگر هموطنانمان با اطمینان بیشتری در صنعت فولاد سرمایه گذاری کنند. اینکه شرکت فولادمبارکه در سال گذشته 3200 میلیارد تومان سود به سهامداران خود پرداخت نموده مبین همین مزیت است.

دکتر سبحانی با اشاره به اقدامات دولت در حمایت از صنعت فولاد گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید حمایت از صنعت فولاد را در دستور کار خود دارد. در سفر مقام محترم رییس جمهور به اصفهان در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع برگزار شد در فرصتی که به من داده شد، به سه مشکل صنعت فولاد اشاره کردم که درکمتر از سه هفته هر سه پیشنهاد عملیاتی و اجرایی شده. یکی از مشکلات این بودکه ارز مبادله‌ای به واردات فولاد قطع شود که ابلاغ فرمودند قطع شود . موضوع دوم گذاشتن تعرفه واردات فولاد بود چراکه در شرایطی که چین و اوکراین ارزش پولی پایینی دارند به بازار ایران هجوم آورده اند که نهم اسفند مصوبه دولت توسط آقای دكترجهانگیری ابلاغ شد و موضوع سوم سنگ آهن و بهره مالکانه در معادن اصلاح شد و نشان داده شد که دولت دنبال آن است که مشکلات صنعت فولاد برطرف شود.

بنا بر این گزارش در این نشست محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه اطلاع رسانی فعالیت واحدهای صنعتی گفت: با جایگاهی که شرکت فولادمبارکه در جهان و منطقه دارد  باید همواره به سمتی برود که تکنولوژی و صنعت را با ارزش افزوده ایجاد کرده و توسعه دهد. خوشبختانه ما منابع بسیار خوبی در کشور داریم که باید به ارزش افزوده تبدیل شوند و این مهم نیز هیچ راهی ندارد مگر اینکه اطلاعات تولید شود تا رسانه‌ها در کنار صنایع بتوانند به اهداف مشترک همدیگر جامه عمل بپوشانند. فولادمبارکه اختصاص به اصفهان ندارد و نباید در اصفهان محدود شود. باید با فرهنگ سازی و تولید خبر برای فولادمبارکه هرچه بیشتر در شناساندن این بنگاه اقتصادی در سطح بین المللی و منطقه ای اقدام نمود. باید به جایگاه فولادمبارکه، مشکلات و راهکارها و مخاطرات آن توجه نمود و برنامه ریزی کرد.

خدادی با اشاره به مدیریت محتوا از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: رویکرد ایرنا ارائه اطلاعات صحیح ، موثر و بهنگام برای استفاده مسئولان و جامعه است و تیم اطلاع رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برای همکاری با شرکت فولادمبارکه این آمادگی را دارد که با ارائه اطلاعات مستند به لایه‌های مختلف رسانه‌ای و جامعه هدف فولادمبارکه، ارتباط با آنها را برنامه ریزی نموده و با آسیب شناسی و افکار سنجی بهترین نحوه اطلاع رسانی و سیستم اطلاع رسانی را بر اساس شناسایی مخاطرات صنعت فولاد تبیین نموده و در ارتباط با رسانه های داخلی و خارجی یاریگر شرکت فولادمبارکه باشد چراکه با قراردادهای خبری که ایرنا با 80 خبرگزاری مطرح دنیا دارد میتواند توانمندی های شرکت فولادمبارکه را بیش از پیش به منصه ظهور گذارد.

این گزارش حاکی است مدیرعامل خبرگزاری ایرنا پس از بازدید از خطوط تولید شرکت فولادمبارکه در استدیو رادیو فولاد حاضر شد و به صورت مستقیم در برنامه صبح تلاش با همکاران شرکت فولادمبارکه صحبت نمود.

خدادی با ابراز خوشحالی از اینکه لحظات بسیار شیرینی را با حضور در فولادمبارکه تجربه کرد افزود: دیدن شوق و تلاش و کار کارکنان فولادمبارکه باعث میشود انسان به وجد بیاید و حضور در خطوط تولید فولادمبارکه برای من تجربه بسیار خوبی بود و کمک بسیار مهمی به من شد تا در انجام مأموریتی که به من به عنوان رسانه رسمی کشور سپرده شده بهترعمل کنم. واقعیت این است با اینکه حضور ما در فولادمبارکه کوتاه بود اما در اینجا انسان چند دهه تلاش را با همه وجودش حس می‌کند. خوشبختانه این ظرفیتی که وجود دارد میبایست در کشور توسعه داده شود.اگر بخواهیم امنیت ملی و توسعه فردای ایران را معنا کنیم، فردای ایران با تکرار این توسعه معنا پیدا میکند. در دنیا برای کشورهایی که سلاح بیشتر و ادوات بیشتری دارند الزاما امنیت بیشتری تامین نشده کشوری که اقتصاد موفق دارد و توانسته منابعش را به ارزش افزوده تبدیل نموده و تولید را نهادینه کند امنیت بیشتری دارد و اگر این ظرفیت فراگیر شود و حلقه های مختلفی که در جامعه وجود دارد را تقویت کند ماندگاری و قوام و دوام بیشتری دارد. ما که منابع زیرزمینی سرشار داریم اگر بگویند ناکام هستیم به این دلیل است که این منابع را نتوانسته ایم به ارزش افزوده تبدیل کنیم. به نظر من در اینجا این مهم اتفاق افتاده و به مدل تبدیل شده است. در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی این اتفاق نیافتاده ولی در فولاد انجام شده است.

باید از تلاش همه خانواده عزیز صنعت فولاد و به ویژه فولادمبارکه سپاس و قدردانی بشود و رادیو فولاد فرصت خوبی است. نکته ای که باید به آن توجه بیشتری شود این است که اطلاعات و دانش فنی فولادمبارکه باید در کشور فراگیر شود. باید این اطلاعات به دیتا تبدیل شود تا بخش‌های دیگر صنعت هم تقویت شوند. هرکس در صنعت کشور فعالیت میکند باید با ابعاد مختلف این حرکت آشنا شود. این اطلاعات و مدل باید نهادینه و تقویت شود، و امروز ما با حضور در فولادمبارکه اصفهان از این فرصت استفاده کردیم تا زمینه این ارتباط دو سویه را فراهم کنیم. به هر حال ما به عنوان خبرگزاری ملی و رسمی کشور با 80 سال سابقه وظیفه ایجاد ارتباط بین دستگاه ها و ارتباط دوسویه بین مردم و مقامات کشور را داریم و این فرصت هم فرصت طلایی بود که انگیزه ما تقویت شود تا در خدمت فولادمبارکه اصفهان باشیم.
نظرات بینندگان