arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

بارش باران و برف در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور از خبر داد.
 
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آتی گفت: بر اساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی از بعد ازظهرامروز یکشنبه و طی روز دوشنبه با نفوذ جریان‌های سرد شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، دامنه های البرز و بتدریج شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می شود.
 
وی با بیان این‌که دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود، افزود: از ظهر روز سه شنبه با کاهش بارش در نوار شمالی کشور در برخی نقاط مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف رخ می دهد که این وضعیت در روز چهارشنبه در مناطق مذکور تداوم داشته و در روز پنجشنبه در جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور در روز سه شنبه افزود: در روز دوشنبه در دامنه های البرز مرکزی و شرقی و روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: همدان با حداقل دمای منفی 5 درجه سردترین استان کشور در روز دوشنبه خواهد بود و استان هرمزگان نیز با حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد گرم‌ترین استان کشور خواهد بود.
 
مدیرمرکز پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه وضعیت آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری گاهی وزش باد و بارش باران درارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، افزود: حداقل و حداکثر دمای آن نیز 6 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش باد شدید در ارتفاعات بارش پراکنده و بتدریج کاهش ابرخواهد بود که حداقل و حداکثر دما با دو درجه افزایش 2 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
نظرات بینندگان