arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

آخرین اخبار درباره شهادت دانایی فر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: اخبار دستگاه‌های اطلاعاتی بر شهادت گروهبان جمشید دانایی‌فر تاکید دارد.

 حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، امروز در حاشیه جلسه معاونان سیاسی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اسیدپاشی اصفهان و اینکه آیا عامل اصلی این حادثه شناسایی و دستگیر شده است، یا خیر گفت: افراد مشکوک بسیار زیادی در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند اما هنوز فردی را که به صورت دلایل قطعی و مستند بتوان گفت که این کار را انجام داده است، شناسایی نکردیم.

وی افزود: وزارت کشور پشتیبانی‌های لازم از نیروهای عمل‌کننده در شناسایی عامل یا عاملین این حادثه را انجام می‌دهد و امیدوار هستیم به نتیجه مطلوب برسیم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین مکاتبات صورت گرفته برای انتقال ستار ریگی به ایران، گفت: در این زمینه مکاتباتی را از طریق وزارت امور خارجه داشته‌ایم و قرار شده است یک تیم به پاکستان برای انجام این امر (انتقال ستار ریگی به ایران) اعزام شود. هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و امیدوار هستیم که با موافقت دولت پاکستان این کار صورت گیرد.

ذوالفقاری در خصوص بازداشت ۴ ایرانی در ترکمنستان نیز گفت: این بازداشت‌ها به علت حضور غیرقانونی تبعات ایرانی بوده است، علت این حضور نیز به خاطر طوفانی بوده که در دریا صورت گرفته است. ما به دنبال آن هستیم که کارهای لازم نیز در این زمینه انجام دهیم اما مقررات کشورهای همسایه در خصوص حضور غیرقانونی تابعیت‌های دیگر کشورها سخت است و مانند ایران نیست که براساس رأفت و مهربانی برخورد شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت جمشید دانایی‌فر نیز اظهار داشت: خبرهای اطلاعاتی ما بیشتر بر این نکته دلالت دارد که ایشان شهید شده‌اند البته اطلاعاتی که در رابطه با شهادت وی مستند باشد ارائه نشده یعنی اینکه فیلم یا تصویری که نشان‌دهنده شهادت ایشان باشد ارائه نشده است، البته فیلم صوتی در این خصوص منتشر شده بود که خیلی نمی‌توان به آن استناد کرد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: اخبار دستگاه‌های اطلاعاتی تاکید بر شهادت جمشید دانایی‌فر دارد.

ذوالفقاری در خصوص تحولات اخیر داعش و اینکه این تحولات تهدیدی برای کشورمان محسوب می‌شود یا خیر تصریح کرد: داعش در سال جاری تلاش زیادی کرد تا اقدام‌های ضد امنیتی در داخل کشور ایران انجام دهد اما با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی اعم از سپاه، ناجا و وزارت اطلاعات عمده تلاش آنها ناکام ماند و چندین باندی که آنها برای ایجاد التهاب و بحران در کشور درست کرده بودند همگی سرکوب و منهدم شدند.

وی برهمین اساس اضافه کرد: این باندها برای انجام اقدامات ایضایی درست شده بود، اما دستگاه اطلاعاتی ما اشراف کاملی بر فعالیت آنان داشت و قبل از آنکه آنها اقدامی انجام دهند سرکوب شدند حتی آنها دنبال این بودند که در مرکز کشور نیز اقدام ضدامنیتی انجام دهند که این کار آنها نیز با ناکامی و عدم موفقیت همراه بود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه وزارت کشور با همکاری سازمان تعزیرات کار نظارت بر قیمت‌ها را در شب عید انجام خواهد داد نیز گفت: ما همچنین ستادهای نوروزی را فعال می‌کنیم و تا آنجایی که امکان باشد به مسافران نوروزی اسکان و خدمات خواهیم داد و همچنین بر قیمت‌ها نیز کنترل لازم را خواهیم داشت و همچنین از چهارشنبه آخر سال نیز غافل نخواهیم بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان