arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

عارف: برای رهایی اقتصاد از نفت راهی جز تقویت بخش خصوصی نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تحول در اقتصاد ایران بخصوص در نهادهای بخش خصوصی همچون اتاق بازرگانی تاکید کرد.

محمدرضا عارف در دیدار انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران و گروه تحول خواهان اتاق بازرگانی تهران، گفت:بزرگانی را می شناسم که عملکرد برجسته و درخشانی در بخش دولتی داشتند و زمانیکه به بخش خصوصی وارد شدند جزء کارآفرینان موفق محسوب شدند. رمز موفیت آنها نگاه درازمدت، برخورداری از روحیه کار جمعی و بهره گیری از نظرات نخبگان است.

وی با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی در ادوار مختلف تصریح کرد: متاسفانه در مقطعی اتاق بازرگانی در خدمت یک جریان خاص و برای یک هدف خاص فعالیت می کرد و این نگاه لطماتی به اقتصاد ایران وارد کرد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری نگاه تمرکزگرا که در دهه 60 بر اقتصاد ایران حاکم بود، خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحات گام های موثری در حاکمیت بخش خصوصی در اقتصاد ایران برداشته شد و در این راستا سیاست کلی اصل 44 موتور محرکه برای تقویت بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تشکل های مردمی گفت: در انتخابات اتاق بازرگانی تشکل های مردم نهاد فعالیت های خوبی تاکنون انجام داده اند و در انتخابات مجلس آینده نیز تشکل های مردمی حرف آخر را می زنند.

عارف با بیان اینکه درجهت گیری بخش های مختلف نظام «مردم» محور اصلی هستند گفت: اگر بخواهیم اقتصاد متکی به نفت نباشد هیچ راهی جز تقویت بخش خصوصی نداریم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای در منطقه داشته و این جایگاه بخصوص در زمینه اقتصادی باید ارتقا یابد، تاکید کرد: تحول در اقتصاد ایران یک ضرورت است و در این بین نهادهایی همچون اتاق بازرگانی می تواند نفش موثری در تحول اقتصادی کشورمان ایفا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به کاندیداهای اتاق بازرگانی برای رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: همه گروه های که برای انتخابات پارلمان بخش خصوصی فعالیت می کنند و جریان هایی که از آنها حمایت می کنند باید اخلاق را محور فعالیت های خود قرار دهند و بدانند که عرصه رقابت انتخاباتی در اتاق بازرگانی نباید صحنه زورآزمایی سیاسی و باندی شود.

عارف در پایان با اظهار امیدواری برای برگزاری انتخاباتی مطلوب در اتاق بازرگانی ،گفت: حضور فعال زنان کارآفرین در انتخابات اتاق بازرگانی نوید بخش روزهای خوبی برای زنان کشورمان است. ان شاء لله انتخابات اتاق بازرگانی زمینه‌ای باشد برای انتخابات مجلس آینده که متخصصین و نخبگان در آن حضور داشته باشند.

براساس این گزارش، پیش از سخنان عارف، محسن مهرعلیزاده، محمدرضا بهزادیان، حمید حسینی، موسوی رهپیما و مرتضی هداوندی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اتاق بازرگانی پرداختند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان