arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

جزئيات فرار وزير دفاع پيشين يمن از زبان خودش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير دفاع يمن جزئيات خروجش از صنعا (پايتخت) و رسيدن به منزل خود در منطقه الصبيحه را بيان کرد.

به گزارش العالم، سرلشکر محمود الصبيحي در نخستين گفتگويش با روزنامه "عدن الغد" گفت که ظهر شنبه با هماهنگي با شيوخ و اعيان استان مارب از صنعا خارج شده است.

وي تاکيد کرد که راه صنعا ـ مارب را در پيش گرفته و عصر روز شنبه وارد استان مارب شده درآن هنگام شماري از نيروهاي محافظ وي فورا به حرکت در آمده اند...بخشي از آنها به سمت جاده صنعا ـ الحديده رفته و بخشي ديگر عازم صنعا ـ ذمار شدند تا به جنبش انصار الله اين گونه وانمود کنند که وزير دفاع به همراه يکي از اين دو گروه است.

الصبيحي افزود که خودروي خود را با خودروي ديگري تعويض کرده تا عازم منطقه عين نزديک بيحان در استان شبوه شود. در آنجا نيز دسته اي از عناصر مسلح از مردم استانهاي جنوبي در انتظار وي بودند.

وزير دفاع پيشين يمن خاطرنشان کرد که همراه با اين افراد مسلح در يک منطقه کوهستاني و صحرايي ميان البيضا و شبوه به حرکت درآمده و به اطراف مناطق البيضا رسيده است.. سپس در منطقه يافع نزد برخي شيوخ آن به مدت يک ساعت توقف کرده است.

وي توضيح داد که پس از آن حرکت از يافع به سمت منطقه الملاح و عبور از راه هاي فرعي، به منطقه العند و سپس به منزلش در منطقه راس العاره رسيده است.

برخي از نيروهاي محافظ وي توسط نيروهاي انصارالله در نزديکي منطقه نقيل يسلح دستگير شدند و بخش ديگري از نيروها نيز در منطقه الخوخه در استان الحديده پس از درگيري هاي مسلحانه که منجر به زخمي شدن يکي از محافظان به نام جابر حنش شد، بازداشت شدند.
نظرات بینندگان