arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

شهر تکریت در آستانه آزادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده عملیات صلاح الدین یکشنبه شب با اعلام خبر تکمیل حلقه محاصره بر گرد شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین در شمال عراق، گفت: این شهر هم اکنون از چهار محور بطور کامل به محاصره نیروهای امنیتی ، الحشد الشعبی و عشایر در آمده است.

ژنرال عبدالوهاب الساعدی، در یک بیانیه مطبوعاتی افزود: اکنون محاصره کامل و آزادسازی تکریت آسان شده است و پیروزی نهایی عملیات تکریت و آزادی این شهر در روزهای آینده محقق خواهد شد.

وی در توضیح عملیات تکریت، گفت که ما نیروهای داعش را با یک شیوه تاکتیکی خاص ، فریب دادیم ، بطوری که با بمباران مواضع داعش در این منطقه و اعزام نیروهای خود از سه محور به سمت داخل شهر، نشان دادیم که هدف ما در این مرحله تکریت است، حال آنکه هدف در مراحل اولیه مناطق دیگر استان صلاح الدین بود و به این ترتیب داعش فریب خورد.

عملیات آزادسازی تکریت مرکز استان صلاح الدین و پاکسازی کامل این استان، از اوایل هفته گذشته در منطقه ای به وسعت 5 هزار کیلومتر مربع با شرکت نیروهای امنیتی ، الحشد الشعبی و عشایر منطقه آغاز شد و طی 8 روز گذشته، ضمن آزادسازی شهرهای الدور، العلم، مکیشیفه، البوعجیل و صدها روستای منطقه ، نزدیک به 70 درصد منطقه پاکسازی شده است.

گفته می شود، پیروزی در این عملیات برای عراقی ها به منزله کلید گشودن دروازه های موصل خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان